Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punkkirokotus kaikille halukkaille rokotusohjelmaan

Vierailija
02.07.2026 |

Asun Espoossa, eli PK alueella. Meillä on koiralle ihanat lenkkipolut ja kävely mahdollisuudet ym. Ainoa ongelma on että punkkeja on ihan älytön määrä. Kesken lenkin joutuu monta kertaa ottamaan pikku punkkeja pois turkista. Puhumattakaan punkeista jotka löytyy parin päivän viiveellä turkista. Tai lattialla pyörii iso pullea punkki joka on itse tippunut turkista pois. Ilmoitan kaikki punkki havainnot punkki karttaan. Toivoen että joku viisaampi ymmärtäisi tilanteen vakavuuden ja ehdottaisi rokotusta kaikille halukkaille. Ehdotin kaupungille että he ajaisivat ruohot teiden ja vilkkaiden lenkkipolkujen tienvarret pari kertaa kesässä. Tässä olisi hyvä kesätyö nuorille. Mutta eihän Espoolla moiseen ole varaa kun kaikesta ja kaikilta leikataan. Mikä on muiden eläin perheiden kokemus punkkeje  kanssa? Millä alueella asut?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TBE-rokotuksen voi hakea ihan itse mutta borrelioosiin ei ole rokotetta olemassa.

Monille rahakysymys!

Mutta koiran on kuitenkin hankkinut? Olisi mieluummin ottanut sen rokotteen.

Vierailija
62/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty säästämään paria euroa kuukaudessa, en ole toki edes yrittänyt. En saa aikaa julkiseen terveydenhuoltoon rokotushoitajalle, en ole toki edes yrittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmaisen rokotuksen raja vedettäisiin kuntien välille, sitten itkettäisiin, että miksi naapurikunnassa saavat ilmaisen rokotuksen.

No annetaan se sitten kaikille. 

Meidän omalla pihalla on mahdoton edes leikata nurmikkoa törmäämättä punkkeihin, sadan metrin päässä on se virallinen riskialue. Nelihenkinen perhe ihan köyhyysrajalla ja erilaisia perussairauksia. Minulle tämä ainakin on ihan painajainen, kun ei ole varaa rokotteisiin. 

Kannattaa ihan vaan myrkyttää piha-alue permetriinillä.

Vierailija
64/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta vuotta olet tiennyt haluavasi rokotteen ja kuinka paljon olet nyt tässä ajassa saanut rahaa säästöön rokotetta varten?

Tähän emme tule saamaan vastausta.

Vierailija
65/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun köyhät valittajat

Vierailija
66/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut punkkiliuoksesta, meillä käytetään karkoittavaa ja tappavaa, yks kuollut löytyi. Ja täällä löytyi punkkeja jo minun vanhempien lapsuudessa, silloin sota-aikana. 

Vierailija
67/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy se koira niin saat rahaa rokotteisiin ja pääset punkkimagneetista eroon. Terveys säilyy,

Vierailija
68/68 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut punkkiliuoksesta, meillä käytetään karkoittavaa ja tappavaa, yks kuollut löytyi. Ja täällä löytyi punkkeja jo minun vanhempien lapsuudessa, silloin sota-aikana. 

Halvemmaksi se rokote tulee kuin koiran punkkikarkotteet. Siitähän tässä ei ole kyse, vaan siitä että rahat pitäisi saada toisten taskuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi