Punkkirokotus kaikille halukkaille rokotusohjelmaan
Asun Espoossa, eli PK alueella. Meillä on koiralle ihanat lenkkipolut ja kävely mahdollisuudet ym. Ainoa ongelma on että punkkeja on ihan älytön määrä. Kesken lenkin joutuu monta kertaa ottamaan pikku punkkeja pois turkista. Puhumattakaan punkeista jotka löytyy parin päivän viiveellä turkista. Tai lattialla pyörii iso pullea punkki joka on itse tippunut turkista pois. Ilmoitan kaikki punkki havainnot punkki karttaan. Toivoen että joku viisaampi ymmärtäisi tilanteen vakavuuden ja ehdottaisi rokotusta kaikille halukkaille. Ehdotin kaupungille että he ajaisivat ruohot teiden ja vilkkaiden lenkkipolkujen tienvarret pari kertaa kesässä. Tässä olisi hyvä kesätyö nuorille. Mutta eihän Espoolla moiseen ole varaa kun kaikesta ja kaikilta leikataan. Mikä on muiden eläin perheiden kokemus punkkeje kanssa? Millä alueella asut?
Kommentit (87)
En pysty säästämään paria euroa kuukaudessa, en ole toki edes yrittänyt. En saa aikaa julkiseen terveydenhuoltoon rokotushoitajalle, en ole toki edes yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ilmaisen rokotuksen raja vedettäisiin kuntien välille, sitten itkettäisiin, että miksi naapurikunnassa saavat ilmaisen rokotuksen.
No annetaan se sitten kaikille.
Meidän omalla pihalla on mahdoton edes leikata nurmikkoa törmäämättä punkkeihin, sadan metrin päässä on se virallinen riskialue. Nelihenkinen perhe ihan köyhyysrajalla ja erilaisia perussairauksia. Minulle tämä ainakin on ihan painajainen, kun ei ole varaa rokotteisiin.
Kannattaa ihan vaan myrkyttää piha-alue permetriinillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuotta olet tiennyt haluavasi rokotteen ja kuinka paljon olet nyt tässä ajassa saanut rahaa säästöön rokotetta varten?
Tähän emme tule saamaan vastausta.
Oletko koskaan kuullut punkkiliuoksesta, meillä käytetään karkoittavaa ja tappavaa, yks kuollut löytyi. Ja täällä löytyi punkkeja jo minun vanhempien lapsuudessa, silloin sota-aikana.
Myy se koira niin saat rahaa rokotteisiin ja pääset punkkimagneetista eroon. Terveys säilyy,
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut punkkiliuoksesta, meillä käytetään karkoittavaa ja tappavaa, yks kuollut löytyi. Ja täällä löytyi punkkeja jo minun vanhempien lapsuudessa, silloin sota-aikana.
Halvemmaksi se rokote tulee kuin koiran punkkikarkotteet. Siitähän tässä ei ole kyse, vaan siitä että rahat pitäisi saada toisten taskuista.
Vierailija kirjoitti:
Punkkirokote maksaa 35 euroa eli ei paljon mitään. Kun tekee tunnin tai kaksi töitä niin rokote on ansaittu. Mikä teitä työtä vieroksuvia oikein vaivaa. Siitä vaan marjapellolle kermaperseet niin rahaa tulee kuin roskaa.
Missä TBE rokote maksaa 35e ??? Ei missään. Jotain tarjouksua on ollut jossain, 50+ e. Tuo rokote maksaa normaalisti vähintään 60e, per rokote, ja on otettava kolme rokotetta vuoden sisällä! Kahdet ensimmäiset 1-3 kk välein!
Jos saa ilmaisen TBE rokotesarjan, niin se sisältää kaikki kolme rokotetta , mitkä kuuluu ottaa vuoden sisällä. Ja nuo kolme rokotetta on voimassa alle 50- vuotiailla viisi vuotta, ja yli 50- vuotiailla kolme vuotta. Vasta sitten joutuu ottamaan maksullisen tehosteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TBE-rokotuksen voi hakea ihan itse mutta borrelioosiin ei ole rokotetta olemassa.
Monille rahakysymys!
Mutta koiran on kuitenkin hankkinut? Olisi mieluummin ottanut sen rokotteen.
No minä joka kirjoitin esim tuon kommentin ei ole koiraa eikä muita lemmikkejä. Enkä ole Ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemmaksi se rokote tulee kuin koiran punkkikarkotteet. Siitähän tässä ei ole kyse, vaan siitä että rahat pitäisi saada toisten taskuista.
"Perusrokotussarja: Rokotteen teho vaatii kolme rokotusta, joten koko sarjan hinnaksi tulee noin 160–220 euroa." Koiran liuos alle 10 euroa ja kun tällä alueella punkit häviää kesä- heinäkuun vaihteessa, niin näillä mennään. Ja jos ihmiset ei olisi niin tyhmiä, tietäisivät ettei se rokote estä punkkia tarttumasta ihmiseen eikä borreoloosia. Joten kun itse estää punkkien pääsyn iholleen ja koiraansa niin ei tarvitse mitään tauteja miettiä. Nyt on sitten jäniksiä ja rusakoita niin paljon liikkeellä, että syksyllä varmaan leviää sitten tuleremia, jonka voi saada myös hyttysen pistosta
Karseata kielenkäyttöä ja käytöstä joiltakin tässä ketjussa, vai onko yksi ja sama pahuutta täynnä oleva henkilö?
Häpeä!!
Vierailija kirjoitti:
Rokoteohjelmaanottqmispäätöksiähön ei tehdä sen perusteella, paljonko punkkeja on, vaan sen perusteella, paljonko punkit välittävät aivokuumetta. Koska kaikkialla punkeillä ei (vielä) ole aivokuumevirusta. Siksi punkki-ilmmoitukset eivät vaikuta mihinkään, vaan rokoteohjelmapäätöksiä tehdöön sillä perusteella, paljonko kyseisellä alueella on ollut puutiaisaivokuumetapauksia. Tämä tieto tulee sairaanhoitopiireistä potilaan kotiosoitteen postinumeron mukaan.
Se on jännä, että punkit noudattavat postinumeroalueita.
Monessa kunnassa on alueita, joissa yksi naapuri saa rokotteen ja toinen naapuri ei saa rokotetta. Ihan varmasti samat punkit vaanivat kummankin pihalla ja lenkkeilymaastossa.
Vierailija kirjoitti:
Karseata kielenkäyttöä ja käytöstä joiltakin tässä ketjussa, vai onko yksi ja sama pahuutta täynnä oleva henkilö?
Häpeä!!
Korj; karseeta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemmaksi rokotteet tulee yhteiskunnalle kuin puutiaisaivokuumeen hoitaminen. Pari viikkoa teholla maksaa monta euroa. Muiden taskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ilmaisen rokotuksen raja vedettäisiin kuntien välille, sitten itkettäisiin, että miksi naapurikunnassa saavat ilmaisen rokotuksen.
No annetaan se sitten kaikille.
Meidän omalla pihalla on mahdoton edes leikata nurmikkoa törmäämättä punkkeihin, sadan metrin päässä on se virallinen riskialue. Nelihenkinen perhe ihan köyhyysrajalla ja erilaisia perussairauksia. Minulle tämä ainakin on ihan painajainen, kun ei ole varaa rokotteisiin.
Erittäin kurja tilanne teillä. Voimia ja Kaikkea Hyvää! 💓
Ymmärtäisin nimityksen "punkkirokote" jos kyseessä olisi yhdistelmä aivokuumetta ja borrelioosia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
En pysty säästämään paria euroa kuukaudessa, en ole toki edes yrittänyt. En saa aikaa julkiseen terveydenhuoltoon rokotushoitajalle, en ole toki edes yrittänyt.
En ole se, jolle vastasit, mutta ihan sivusta totean, että todella köyhä ihminen joutuu säästämään sen pari euroa kuukaudessa esim. silmälaseihin, hätävaraksi hajonneen puhelimen tai kodinkoneen varalle, jouluruokiin/lahjoihin, kunnollisiin kenkiin. Yhtään ylimääräistä euroa ei todellakaan ole, jos esim elää toimeentulotuella, ja haluaa elää suht normaalia, mielekästä elämää.
Olen itse ottanut TBE-rokotteen, jonka läheiseni maksoi minulle. Ei minulla olisi ollut rahaa ostaa sitä sarjaa itse.
Kyllähän Espoossa saa rokotteet ilmaiseksi ainakin niillä alueilla joissa punkkeja on todettu olevan runsaasti
Mutta koiran on kuitenkin hankkinut? Olisi mieluummin ottanut sen rokotteen.