Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi niin paljon miettiä itseään kuin Frans Frangen?

Vierailija
02.07.2026 |

Hirveä määrä energiaa menee sen miettimiseen onko tyttö vai poika eli täysin triviaalia asiaa jota toiset ei koskaan mieti. Se on kuitenkin tapa joka juuri narsisteilla on ja sitä koko vinksahtanutta liikettä vaivaa sama vika. Miettis jotain hyödyllistä välillä. 

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi miettiä Fransia niin paljon kuin ap?

Ap on varmaan ihastunut häneen.

Vierailija
42/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallista nuorten ja nuorten aikuisten piirissä nykyään. Toisaalta hyvä, etteivät ota mitään ylhäältä tarjottuja malleja absoluuttisina totuuksina, vaan kyseenalaistavat erilaisia ilmiöitä ja aistitietoa.

Sukupuoli ei ole "ylhäältä tarjottu malli". Se on biologinen tosiasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trans Frans hieroo sukupuoli-identiteettiänsä muiden naamaan TVssä. Se on seksuaalista häirintää, koska kenenkään ei sitä tarvitse tietää.

Jokainen näkee että Frans on poika eli XY kromosomien kantaja. Siksi on turhaa hieroa omaa seksuaalista identiteettiä toisten naamaan.

Sinä tykkäät hieroa naamaasi Fransin identiteettiin, sillä kukaan ei pakota lukemaan juttuja siitä, senkin sairas hyypiö.

Kyllä pakottaa. YLE ei varoita sairaasta sisällöstä. 

Sisältövaroitus olisi kyllä paikallaan.

Sitten nykyuutisissa ei muuta olisikaan kuin sisältövaroituksia, kun kuiteskin joku loukkaantuu, pelästyy, ärsyyntyy tai pöyristyy asiasta kuin asiasta.

Sitten olisi. Ainakin olisi varoitettu.

Vierailija
44/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen identiteettileikkihän on normaalia nuorille. Ennen vain lehdet eivät uutisoineet siitä, siitä ei tehty tv-ohjelmia eivätkä aikuiset ylipäätään osallistuneet siihen.

Kyllä mä ja kaverit, sekä tuttavapiiri tiesimme ihan selkeästi, olemmeko tyttöjä vai poikia. Ei ollut mitään sukupuoli-identiteetti ongelmia. Yksi selvästi les.bo koulussamme oli, iso tuhannen oppilaan koilu. Tunsin myös yhden tytön joka pukeutui lähes pojaksi ja pyrki häivyttämään naiselliset piirteet. Häntä oli ahdisteltu sek

.suaalisesti,kertoi itse.

Tämä kasarilla.

Nykyinen "identiteettiongelma" nuorilla johtuu siitä, että heidän päänsä on sekoitettu ulkopuolelta. 

Saattoi silloinkin olla jonkunasteisia kyseenalaistuksia ja miettimisiä. Olin tyttö ja mielsin itseni tytöksi, mutta harrastukset oli ns. poikien harrastuksia kuten pukeutuminenkin useimmiten. Useiden tyttöjen sekä poikien mielestä olin friikki kun en pysynyt siinä roolissa joka oli kulttuurillisesti mulle annettu. Silloin kyllä vähän mietin, että olenko sitten joku sukupuoleton androkyyni.

Vierailija
45/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsu-Fransu

Perheen ainoa lapsi, poika. Frans joutui äitinsä nukkeleikkien kohteena olemaan myös tyttö. Olisi pitänyt yrittää hankkia toinen lapsi joka olisi voinut olla tyttö. 

Vierailija
46/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trans Frans hieroo sukupuoli-identiteettiänsä muiden naamaan TVssä. Se on seksuaalista häirintää, koska kenenkään ei sitä tarvitse tietää.

Jokainen näkee että Frans on poika eli XY kromosomien kantaja. Siksi on turhaa hieroa omaa seksuaalista identiteettiä toisten naamaan.

Sinä tykkäät hieroa naamaasi Fransin identiteettiin, sillä kukaan ei pakota lukemaan juttuja siitä, senkin sairas hyypiö.

Itke sekopää itke....mä vaan nauran sulle... hahaha...

Vierailija
47/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen identiteettileikkihän on normaalia nuorille. Ennen vain lehdet eivät uutisoineet siitä, siitä ei tehty tv-ohjelmia eivätkä aikuiset ylipäätään osallistuneet siihen.

Kyllä mä ja kaverit, sekä tuttavapiiri tiesimme ihan selkeästi, olemmeko tyttöjä vai poikia. Ei ollut mitään sukupuoli-identiteetti ongelmia. Yksi selvästi les.bo koulussamme oli, iso tuhannen oppilaan koilu. Tunsin myös yhden tytön joka pukeutui lähes pojaksi ja pyrki häivyttämään naiselliset piirteet. Häntä oli ahdisteltu sek

Tämä kasarilla.

Nykyinen "identiteettiongelma" nuorilla johtuu siitä, että heidän päänsä on sekoitettu ulkopuolelta. 

Saattoi silloinkin olla jonkunasteisia kyseenalaistuksia ja miettimisiä. Olin tyttö ja mielsin itseni tytöksi, mutta harrastukset oli ns. poikien harrastuksia kuten pukeutuminenkin useimmiten. Useiden tyttöjen sekä poikien mielestä olin friikki kun en pysynyt siinä roolissa joka oli kulttuurillisesti mulle annettu. Silloin kyllä vähän mietin, että olenko sitten joku sukupuoleton androkyyni.

"Olin tyttö ja mielsin itseni tytöksi."

Eli et ollut transsukupuolinen.

Vierailija
48/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallista nuorten ja nuorten aikuisten piirissä nykyään. Toisaalta hyvä, etteivät ota mitään ylhäältä tarjottuja malleja absoluuttisina totuuksina, vaan kyseenalaistavat erilaisia ilmiöitä ja aistitietoa.

Nämä Pride-identiteetit nimenomaan ovat nuorille ylhäältä tarjottuja malleja.

Vierailija
49/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat... miettivät niin paljon että menevät sekaisin eivätkä tiedä totuutta, mihin on ihan luonnollinen vastaus. XY kromosomien kantaja on poika ja XX tyttö. 

Mikään muu ei ole luonnollista. Kaikki muu on ylhäältä annettua misinformaatiota. 

Vierailija
50/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä Pride-identiteetit nimenomaan ovat nuorille ylhäältä tarjottuja malleja.

...ja he ottavat ne absoluuttisina totuuksina.

Vierailija
51/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa harmi, kun mun ketju siitä, miksi Frans Frangenin sukupuoli-identiteetistä uutisoidaan, poistettiin. Mun mielestä se on kiinnostava juttu pohdittavaksi, mutta ilmeisesti jollekulle liikaa :(

Vierailija
52/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman arvion mukaan kaikki jotka ylipäänsä kykenevät ajattelemaan. Se että kuuluu isoimpaan ryhmään luo vain harhan ettei itseään määrittele koko aikaa.

Jos määrittelet Fransin mieheksi, määrittelet samalla itsesi. Jos menet kaupassa naisten tai miesten vaateosastolle, määrittelet itseäsi. Katsotko rakkaussarjoja vai jalkapalloa. Ajatko itse autoa vai ajaako puolisosi kun olette yhdessä liikkeellä. Haluaisitko käyttää mekkoja vai et ja tällä en tarkoita selittelyä että käyttäisin mekkoja jos kroppa sitä tai tätä tai et osaa ostaa mekkoja.

Cis-heterot tuntuvat ajattelevan kaikista eniten itseään ja sukupuoltaan. Se on vain niin kaupallistettu ja normaliaoitu, ettette sitä edes huomaa. Sitten menette raiteiltanne kun ajattelunne osoitetaan. Poikkeus kun osoittaa säännön, mitä ei olla osattu ajatella.

Vierailija
53/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kasarilla.

"Olin tyttö ja mielsin itseni tytöksi."

Eli et ollut transsukupuolinen.

Mutta mietti, onko androkyyni - sukupuoleton - muiden painostuksesta. Onhan sekin sukupuoli-identiteetti.

Vierailija
54/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan fiksu ihminen ei koske iltalehteen pitkällä tikullakaan. Sivusto on oikea roskatrakkereiden paratiisi. Paras vaihtoehto olisi laittaa kyseinen saitti blokkilistalle.

Vierailija
55/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä unohdan kollegoiden vauvatkin kumpaa sukupuolta on.

Miksi asiasta pitää ees keskustella ?

Vierailija
56/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman arvion mukaan kaikki jotka ylipäänsä kykenevät ajattelemaan. Se että kuuluu isoimpaan ryhmään luo vain harhan ettei itseään määrittele koko aikaa.

Jos määrittelet Fransin mieheksi, määrittelet samalla itsesi. Jos menet kaupassa naisten tai miesten vaateosastolle, määrittelet itseäsi. Katsotko rakkaussarjoja vai jalkapalloa. Ajatko itse autoa vai ajaako puolisosi kun olette yhdessä liikkeellä. Haluaisitko käyttää mekkoja vai et ja tällä en tarkoita selittelyä että käyttäisin mekkoja jos kroppa sitä tai tätä tai et osaa ostaa mekkoja.

Cis-heterot tuntuvat ajattelevan kaikista eniten itseään ja sukupuoltaan. Se on vain niin kaupallistettu ja normaliaoitu, ettette sitä edes huomaa. Sitten menette raiteiltanne kun ajattelunne osoitetaan. Poikkeus kun osoittaa säännön, mitä ei olla osattu ajatella.

Sä ainakin tunnut näkevän sukupuolet sukupuolistereotypioiden kautta. Tuossa Frans Frangenin identiteettihömpässä ei ole mitään uutta auringon alla. Se vain on uutta, että nyt sitä nimitetään sukupuoleksi, että joku leikittelee sukupuolistereotypioilla. Te otatte ne sukupuolistereotypiat niin hemmetin vakavasti ja rinnastatte ne sukupuoleen.

Vierailija
57/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa harmi, kun mun ketju siitä, miksi Frans Frangenin sukupuoli-identiteetistä uutisoidaan, poistettiin. Mun mielestä se on kiinnostava juttu pohdittavaksi, mutta ilmeisesti jollekulle liikaa :(

Lähti kuin kuppa Vantaalta...

Vierailija
58/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä unohdan kollegoiden vauvatkin kumpaa sukupuolta on.

Miksi asiasta pitää ees keskustella ?

Toiveajattelua. Kun kollegasi puhuu vauvastaan Tiinasta, sä tiedät just, mitä sukupuolta Tiina edustaa.

Vierailija
59/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat... miettivät niin paljon että menevät sekaisin eivätkä tiedä totuutta, mihin on ihan luonnollinen vastaus. XY kromosomien kantaja on poika ja XX tyttö. 

Mikään muu ei ole luonnollista. Kaikki muu on ylhäältä annettua misinformaatiota. 

Voiko asia olla tosiaan noin yksinkertainen?!

Vierailija
60/81 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ns. mennyt itseensä, ei ole vielä osannut pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan