Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko asunnon kerrostalosta jossa ei ole hissiä?

Vierailija
01.07.2026 |

Olisitko valmis ostamaan asunnon hissittömässä kerrostalosta kolmannesta tai neljännestä kerroksesta? Jos asunto olisi muuten kiva ja normaalihintainen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut jo 20 vuotta.

Mulla on ollut aina pieni koira ja rappusia tulee käveltyä monta kertaa päivässä. Asun kolmannessa kerroksessa.

Ääliö. Vie se rakki piikille.

Miksi? Se saa olla myös irti taloyhtiön pihalla. Ollaan pihalla paljon kesäisin. Naapurit tykkää koirastani. 

Vierailija
22/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki muu natsaa kohdilleen niin voisin. Mut siihen vaikuttaa paljon muuta kun vaan kiva asunto ja normaali hintainen.

Normaali vai hintainen? Mitä sönkötät.

Normaalihintainen.

Eikö kirppu vaikeroi kun nussit sitä?

Pitääkö tyhmiä opettaa vaikkei ne opi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu omasta iästä ja kunnosta sekä perheen mahdollisista pikkulapsista. Mutta lähtökohtaisesti en. Portaissa kävely on ihan hyvää kunnon kannalta, mutta käy hankalaksi jos on polvivaivoja yms.

riippuu vaivan asteesta ja vaivan nimestä itsellä nivelrikko toisessa polvessa, tai molemmissa, mutta toinen pahempi ja ortopedi oli vain iloinen kun kuuli, että ei ole talossa hissiä.  Tekee hyvää nivelrikkoiselle polvelle ja kaikenlisäksi siinä pysyy suuret lihasryhmät kunnossa jalassa, kun portaita nousee. lihastreenit on ainakin nivelrikkoisille semipakollisia ja niitä pitää vahvistaa ja jumpata joka päivä. Näin voi viivästyttää leikkausta. 

Vierailija
24/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portaat on hyvää hyötyliikuntaa.

Vierailija
25/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Nilkka voi nyrjähtää tai jalka katketa silmänräpäyksessä. Millä hoidat ostokset ja koiran pissattamisen  vaikka kuuden viikon aikana? Onko tämä taas sitä köyhäilyä josta pitää olla ylpeä?

Vierailija
26/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi.

Ikänsä liikunnallinen isäni oli lopulta kotinsa vanki kun terveystilansa takia ei päässyt rappuja alas eikä ylös.

9kymppisellä oli sydänvaivaa, huimausta ym

Vierailija
27/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Olen jo eläkeikäinen, joten on pakko alkaa ajatella mahdollisia vanhuuden vaivoja.

Vierailija
28/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää iltaa.

Hissin olemassaolo on

minulle toissijainen kriteeri 

2-3 kerroksen pienkerrostalossa.

Muutamat hassut portaat

hilpaisee sukkelasti.

Tornitalot ja pilvenpiirtäjät

ovat asia erikseen. E

Vierailija
29/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ja vuokraisin sen, koska asun itse omakotitalossa.

Vierailija
30/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, hissit vaarallisia kyllä. Mutta luhtitalo käy ja rivari.

Vierailija
31/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. Nilkka voi nyrjähtää tai jalka katketa silmänräpäyksessä. Millä hoidat ostokset ja koiran pissattamisen  vaikka kuuden viikon aikana? Onko tämä taas sitä köyhäilyä josta pitää olla ylpeä?

Tilaan ostokset kotiin kuljetuksena. Koira pahimmaksi ajaksi hoitolaan tai palkkaa koiranulkoiluttaja tai hoitajan. Yksi vuosi olin  7 viikkoa hoidossa ja löysin koiralleni hyvän hoitajan siksi aikaa. Kaikki meni hyvin. Olen itsekin ottanut koiria hoitoon, kun joku on apua tarvinnut. Olen myös mennyt toisen kotiin hoitamaan koiria. Pitää vaan tulla toimeen oman koirani kanssa.

Vierailija
32/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun ensimmäinen lapsi syntyi, asuin hissittömän talon 3. kerroksessa ja raahasin vauvaa kellarin lastenvaunuvarastoon ja takaisin. Toisen lapsen syntyessä esikoinen sitten käveli kanssani, kun uusi vauva oli kantokassissa. Menihän tuo, kun nuorena jaksaa. Kolmas lapsi syntyi, kun asuttiin hissittömän talon 1. asuinkerroksessa eli oli vain yhdet portaat. Silloin taas vaunuvarasto oli ihan talon toisessa päädyssä ja monesti kannettiin vaunut omaan eteiseen.

Ostin sitten oman asunnon hissittömän talon keskikerroksesta eli oli nousua kahdet kierreportaat. Nyt vanhana on ollut sydänvaivoja ja porrasnousu on rasittanut. Onneksi sain vaivoihini avun ja taas jaksan nousta portaat vaivattomasti. Näin eläkeiän kynnyksellä hissi alkaisi olla hyvä varalta. Mieheni on viety kierreportaissa sairaalaan kantotuolissa kerran ja paareilla toisen kerran.

Vierailija
33/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi.

Ikänsä liikunnallinen isäni oli lopulta kotinsa vanki kun terveystilansa takia ei päässyt rappuja alas eikä ylös.

9kymppisellä oli sydänvaivaa, huimausta ym

Voihan sitä muuttaa toiseen asuntoon.

Vierailija
34/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, mitä jos jalka menisi poikki, mutta kyllä nuo portaat kainalosauvoilla ja yhdellä jalalla jaksaisi nousta. Peruskunto hyvä.

Vierailija
35/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pitää olla myös suora pääsy autohalliin hissillä. 

Vierailija
36/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kaksi vuotta opiskelija-aikoina hissittömän talon kolmannessa kerroksessa. Ei ollut ongelma siinä elämäntilanteessa. Onneksi polvi ei mennyt silloin sijoiltaan vaan vasta pari vuotta myöhemmin. 

Lasten kanssa en olisi portaissa ramppaamista jaksanut. 

Vierailija
37/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli polvessa kolmannen asteen kierukkavamma, mutta pikkuhiljaa askel kerrallaan pääsin portaat ylös ja alas. 

Vierailija
38/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saat kyynärsauvat päivystyksestä, kun sinut viedään katkenneen jalkasi kanssa sinne. Ostokset voi tilata kotiinkuljetuksena ja koirakin osaa kyllä kulkea ihmisensä vieressä, joka kyynärsauvoja käyttää. Jos on motorisesti kömpelö, niin koiralle hoitaja. Jos on polttanut kaikki sillat elämässään eikä kukaan halua olla kaveri ja auttaa, niin sosiaalitoimi järjestää kotihoitoa käymään, ja vaikka pissattamaan koiraa. 

Eli ei se mahdotonta ole elää hissittömässä talossa nykyaikana.

pyörätuolilla voisi olla jo hankalaa ja avustaja varmaan olisi kiva silloin. voi muuten tulla vähän liikaa vauhtia, kun lähtee pyörätuolilla portaat alas ;D

Vierailija
39/39 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, mitä jos jalka menisi poikki, mutta kyllä nuo portaat kainalosauvoilla ja yhdellä jalalla jaksaisi nousta. Peruskunto hyvä.

kyynärsauvat sopii paremmin portaiden nousuun kuin kainalosauvat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä