Wille Ryydman a-studiossa tv1 klo 21.05
Kommentit (45)
Laatukontsaa aina kun Wille äänessä, on se kova.
Olipas taas pikkupoika äänessä. Ei yhtään järkevää lausetta saanut ulos. Jankkaa vaan omia pakkomielteitään.
Vierailija kirjoitti:
Olipas taas pikkupoika äänessä. Ei yhtään järkevää lausetta saanut ulos. Jankkaa vaan omia pakkomielteitään.
Pelkkää faktaahan tuo yritti tomittajalle selittää, mutta kun tämä ei tiennyt lainsäädännöstä mitään, ei erottanut kriteerejä ohjeesta ja ohjetta asetuksesta, niin Rydman joutui neljään kertaan saman asian selittämään.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt ei yllätä ketään, että joku palstan eltaantunut mätisäkki ei ymmärrä järkipuhetta.
Sosiaalityön dosentti Rydman kertoo, että hän on yhteiskunnallisena päättäjänä riittävän marinoitunut arvioimaan yliopistotason sosiaalityön tutkimussuunnitelmia ja perumaan niiden rahoitukset. Olisipa tällaista rohkeutta löytynyt vaikka puoliväliriihessä, kun kokoomus toi oman korruptiohankkeensa pöytään - onhan nyt julkisen talouden takia paineita säästötoimille.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen ääliö juontaja
Wille sanoo, ettei kansliapäälliköiden valmistelemassa ehdotuksessa ole käytännössä mitään eroa hänen itsensä tekemään ja Rosa jankkaa Orpon vaativan muutoksia ehdotukseen.
Wille on paras ministeri hallituksessa! Veronmaksajien asialla kansan antamalla mandaatilla, ja hän tietää sen ja hän muistaa sen. Hyvä Wille, palkkaisin sinut heti firmaani töihin!
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityön dosentti Rydman kertoo, että hän on yhteiskunnallisena päättäjänä riittävän marinoitunut arvioimaan yliopistotason sosiaalityön tutkimussuunnitelmia ja perumaan niiden rahoitukset. Olisipa tällaista rohkeutta löytynyt vaikka puoliväliriihessä, kun kokoomus toi oman korruptiohankkeensa pöytään - onhan nyt julkisen talouden takia paineita säästötoimille.
Niin, Rydmanhan sanoi, ettei hän - toisin kuin eräät - allekirjoita papereita, joita hän ei ole lukenut. Hyvä Wille!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, hän arvioi, onko ministeriönsä sopiva rahoittaja vai ei. Hän ei arvioinut, onko tutkimussuunnitelma riittävän hyvä tms., hän arvioi vain sitä, pitääkö hänen ministeriönsä se rahoittaa vai onko joku muu ministeriö tai rahoittaja sopivampi. Tähän asti nuo on olleet etukäteen lobattuja asioita, ministeri on ollut kumileimasin ja siellä on todella rahoiteltu vähän mitä sattuu. Onko esimerkiksi "Luonon merkitys sosiaalityössä" oikeasti aihe, joka tarjoaa tietoa, josta on isosti hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wille sanoo, ettei kansliapäälliköiden valmistelemassa ehdotuksessa ole käytännössä mitään eroa hänen itsensä tekemään ja Rosa jankkaa Orpon vaativan muutoksia ehdotukseen.
Niin? Ne eivät kelpaa Orpolle ja sillä selvä. Ne muutetaan tai itketään ja muutetaan sellaisiksi, että kokoomuskin voi ne hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ne eivät kelpaa Orpolle ja sillä selvä. Ne muutetaan tai itketään ja muutetaan sellaisiksi, että kokoomuskin voi ne hyväksyä.
Ja vaikka ne muutetaan, niin asetus on kuitenkin se, joka lopulta asian ratkaisee. Ne kriteerit on vain avustusta hakeville ja avustusta jakavalle taholle selkeyttämään tilannetta. Loppupelissä se merkitsee, mitä on ministerin antamassa asetuksessa. Sen antaa Rydman.
Ja nyt laulu alkaa, kuunnelkaa:
Nyt loppu sahti, nyt loppu sahti
Uskomaton tahti, nyt loppu sahti
Batman ja Ryydman, Batman ja Ryydman
Eilen se sattui, eilen se sattui
Keskellä päivää, kirkasta päivää
Batman ja Ryydman, Batman sekä Ryydman
Voi Ryydana Ryydana Ryydana Ryydana ja vielä kerran Ryydana!
Eilen tilanne näytti tosi pahalta
Mutta onneksi Ryydmanilla on tällainen lepakonnahkakaveri kuin Batman
Ja minä sain puhuttua pojall järkeä
Että ei sitä noin vain ihastuta
Siinä menisi taas krran yksi kunnon poikamies
Mutta kuunnellaan seuraavaa säkeistöä, jo lähtee. Kaikki valmiina!
Ei tästä tullut, ei tästä tullut
Yhtikäs mittään, kerrassaan mittään
Se sai minun syömmein, sai minun syömmein
Eei saanut, melkein sai mutta mennäänpäs eteenpäin, noniin ja taas
Kerrasta poikki, justiinsa juu niin
Kerrasta poikki, se hetki koitti
Ei tässä auta, kun se on lauta
Nauru seis! Ja taas mennään kertosäettä!
[Chorus]
Tapasin mä naisen, tosi juutalaisen
Ei ollut missi, ja pieni oli tissi
Oli möhövatsa, ja eripari tissi
Ja selluliittipylly, se kävellessä hylly
[Chorus]
Tapasin mä naisen, tapasin mä naisen
Tosi juutalaisen, tosi juutalaisen
Ja ei ollut missi, ja ei ollut missi
Ja pieni oli tissi, ja pieni oli tissi
Oli möhövatsa, oli möhövatsa
Ja eripari tissi, ja eripari tissi
Ja selluliitti pylly, ja selluliittipylly
Ja se kävellessä hylly, ja se kävellessä hylly
[Post-Chorus]
Jeppit taun takataka jeppit taun
Trerl täkätäkätäk täkä jeppit taun
Trerl jeppit taun, trelrl jeppit taun
Täkätäkätäk täkä jeppit taun
Rydmanilta tuli tuttuun tapaan pelkkää asiaa ja selkeät perustelut. Hallituksen viisaimpia ministerejä. Onneksi puuttuivat vastapuolen kauhistelijat ja silmien pyörittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt laulu alkaa, kuunnelkaa:
Nyt loppu sahti, nyt loppu sahti
Uskomaton tahti, nyt loppu sahti
Batman ja Ryydman, Batman ja Ryydman
Eilen se sattui, eilen se sattui
Keskellä päivää, kirkasta päivää
Batman ja Ryydman, Batman sekä Ryydman
Voi Ryydana Ryydana Ryydana Ryydana ja vielä kerran Ryydana!
Eilen tilanne näytti tosi pahalta
Mutta onneksi Ryydmanilla on tällainen lepakonnahkakaveri kuin Batman
Ja minä sain puhuttua pojall järkeä
Että ei sitä noin vain ihastuta
Siinä menisi taas krran yksi kunnon poikamies
Mutta kuunnellaan seuraavaa säkeistöä, jo lähtee. Kaikki valmiina!
Ei tästä tullut, ei tästä tullut
Yhtikäs mittään, kerrassaan mittään
Se sai minun syömmein, sai minun syömmein
Eei saanut, melkein sai mutta mennäänpäs eteenpäin, noniin ja taas
Kerrasta poikki, justiinsa juu niin
Kerrasta poikki, se hetki koitti
Ei tässä auta, kun se on lauta
Nauru seis! Ja taas mennään kertosäettä!
[Chorus]
[Chorus]
Tapasin mä naisen, tapasin mä naisen
Tosi juutalaisen, tosi juutalaisen
Ja ei ollut missi, ja ei ollut missi
Ja pieni oli tissi, ja pieni oli tissi
Oli möhövatsa, oli möhövatsa
Ja eripari tissi, ja eripari tissi
Ja selluliitti pylly, ja selluliittipylly
Ja se kävellessä hylly, ja se kävellessä hylly
[Post-Chorus]
Jeppit taun takataka jeppit taun
Trerl täkätäkätäk täkä jeppit taun
Trerl jeppit taun, trelrl jeppit taun
Täkätäkätäk täkä jeppit taun
Lääkkeet loppu ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka ne muutetaan, niin asetus on kuitenkin se, joka lopulta asian ratkaisee. Ne kriteerit on vain avustusta hakeville ja avustusta jakavalle taholle selkeyttämään tilannetta. Loppupelissä se merkitsee, mitä on ministerin antamassa asetuksessa. Sen antaa Rydman.
Asetuksen antaa joko Rydman tai virkamiehet. Asetus on sellainen kuin pääministeripuolue tahtoo. Hallituspuolueet päättävät yhdessä kriteereistä ja avustuksista.
Käytännössä Rydman siis esittelee hallituskumppaneilleen avustuskohteet, jotka hallituskumppanit hyväksyvät. Aivan kuten tähänkin asti on toimittu. Aivan turhaan Rydman lähti ideologiassa raivossaan keulimaan asialla, johon hänelle ei anneta päätösvaltaa.
Fiksusti puheli. Ei tosin mennyt vasemmistolaisen toimittajan tajuntaan millään, mutta se ei ole yllätys. Minsiteri voi todellakin tehdä säästöpäätöksiä. Siihen ei vasemmistolaisilla tutkijoilla ja vertaisarvioijilla ole mitään sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka on Bätmän?
Halla-aho. Kuka muu muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kansliapäälliköidenkään ehdotus ei kelpaa orvolle...
Kettunen, Kettunen, keskiyön cowboy