Lue keskustelun säännöt.
Lihapullat vai kalapuikot?
Kommentit (27)
Lihapullat ehdottomasti ja itse tehtyinä, ei eineksinä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Molemmat käy mutta tykkään enemmän lihapullista. Tänään mulla perunat ja kirjilohipyörykät ruokana.
Kalapuikot olisi mutta ne vaatii sen kastikkeen. Monenlaisia hienoja kastikkeita olen kokeillut mutta en ole löytänyt ihan vastaavaa mitä koulun ruokalassa oli.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ruokia, joita syö, jos ei parempaakaan ole varaa.
mulla usein ns mummonkurkut eli etikkakurkkusiivuja. currysoosi ja ohra-riisi noille kalapuikoille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kalaa yleensä käytät kun teet kalapuikkoja?
tiskistä itse perattua tonnikalaa.
joskus seitä.
teethän itse lihapullat. osa suolaisessa voissa valurautapannussa paistettuna- loput uunipellillä.
muheva kostea taikina, korppujauho-kermaviili, ihania klassisia mausteita- sipulia reilusti- silipulit voit kuullottaa- eivät pöngi taikinasta ulos. ruskea soosi lopulta mihin upotat ne. potut tai muusi.
pitää nälkää eri tavoin kuin einespulla- toki ihan ookoo joskus jos on syitä ettei pysty itse duunaa.
niin joku laittaa lihapullataikinaan vishyä -kuohkeus. me -mun tutut ei ikinä sitä ulosteen hajuista valmissipulikeittoainesta- ei sitä.
molemmat sun ehdotemat ok jos niinkuin eines-helppo pv. noiden kalapuikkojen kanssa teen usein runsaalla oliiviöljyllä ohra-riisiä. todella ruokaisampaa vrt jokin valk. riisi. ja itse saatan tehdä muusin jos talvipottuja, mutta kelpuutan mummon muusinkin- se vaan pitää jättää tosi löysäksi- ei ohjeen mukaan- varovainen kun äkkiä turpoaakin ja siihen kohtuullinen nökäre suolaista voita- silloin toi toimii.
hyvää ruokapäivää- no mitä sä valitsit?