Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihapullat vai kalapuikot?

Vierailija
01.07.2026 |

Kalapuikot ovat terveellisiä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

teethän itse lihapullat. osa suolaisessa voissa valurautapannussa paistettuna- loput uunipellillä.

muheva kostea taikina, korppujauho-kermaviili, ihania klassisia mausteita- sipulia reilusti- silipulit voit kuullottaa- eivät pöngi taikinasta ulos.   ruskea soosi lopulta mihin upotat ne.  potut tai muusi.

pitää nälkää eri tavoin kuin einespulla- toki ihan ookoo joskus jos on syitä ettei pysty itse duunaa.

niin joku laittaa lihapullataikinaan vishyä -kuohkeus.   me -mun tutut ei ikinä sitä ulosteen hajuista valmissipulikeittoainesta- ei sitä.

molemmat sun ehdotemat ok jos niinkuin eines-helppo pv.  noiden kalapuikkojen kanssa teen usein runsaalla oliiviöljyllä    ohra-riisiä.        todella ruokaisampaa vrt jokin valk. riisi.   ja itse saatan tehdä muusin jos talvipottuja,  mutta kelpuutan   mummon muusinkin- se vaan  pitää jättää tosi löysäksi- ei ohjeen mukaan- varovainen kun äkkiä turpoaakin  ja siihen kohtuullinen   nökäre   suolaista  voita- silloin toi toimii.

hyvää ruokapäivää- no   mitä sä valitsit?

Vierailija
22/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat ehdottomasti ja itse tehtyinä, ei eineksinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat käy mutta tykkään enemmän lihapullista. Tänään mulla perunat ja kirjilohipyörykät ruokana.

Vierailija
24/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot olisi mutta ne vaatii sen kastikkeen. Monenlaisia hienoja kastikkeita olen kokeillut mutta en ole löytänyt ihan vastaavaa mitä koulun ruokalassa oli. 

Vierailija
25/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eineksinä niin kalapuikot.

Vierailija
26/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ruokia, joita syö, jos ei parempaakaan ole varaa.

mulla usein ns mummonkurkut eli etikkakurkkusiivuja.   currysoosi ja ohra-riisi     noille kalapuikoille.

Vierailija
27/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kalaa yleensä käytät kun teet kalapuikkoja? 

tiskistä itse perattua tonnikalaa.

joskus seitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi