HPV testi 16 positiivinen, kokemuksia?
Sain eilen seulonnasta tulokset ja nyt olen googlaillut ihan kauhuissani tätä.
Onko muilla tullut vastaavaa HPV tyyppiä posina, ja papassa muutoksia. Miten edettiin?
HPVNh OSOITUS: Näytteestä on osoitettavissa ns. korkean riskin HPV-tyypin 16 DNA:ta.
KOHDUNKAULAN SEULONTATUTKIMUS EK
Sytologinen näytetyyppi: Nestesytologia
Näytteen tutkittavuus: Riittävä
Yleinen luokitus: Epiteelisoluatypia
Levyepiteeliatypia: ASC-H (HSIL mahdollisuutta ei voi sulkea pois)
Suositellaan: Kolposkopiaa ja kudosnäytteiden ottoa
Esiin tulee yksittäisinä soluina ja soluryhminä esiintyvää
solukkoa, jossa on karkeutunut kromatiini ja solukelmun
poimuilua. Tuma/sytoplasma suhde on noussut.
HSIL-mahdollisuutta ei voida poissulkea.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Itse sain eilen tuloksen ja lukee vain että näyte on normaali.
Miten normaali, eikö minulla ole mitään nyt? Käynkö silti papakokeessa.
Tämä on siis se itse otettu näyte.
siten normaali ettei sinun näyteestäsi löytynyt virusta ja käyt seulonnoissa silloin kun kutsutaan
Mulla tulos oli positiivinen jo ennen kuin olin ollut millään tavalla aktiivinen kenenkään kanssa. Otettiin uudestaan, mutta siinä tai seuraavissa myöhemmissä testeissä ei ole näkynyt mitään, joten tiedä sitten.
olen käynyt hpv-seulonnoissa ja siellä vastaus oli: normaali.
myöhemmin kävin gynen polilla muista syistä ja otettiin mm limakalvonäytteitä ja kaikenlaista muuta, niin sen käynnin tietoihin tuli teksti: hpv-negatiivinen.
sain gyneltä kuulla, että hpv-negatiivisuus tarkoittaa että ainakaan seuraavan viiden vuoden aikana ei voi sairastua kohdunkaulan syöpään.
Ilmeisesti tuo hpv normaali ja hpv-negativiinen ovat sama asia, mutta kuitenkin hiukan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö nykyään jo seulonnassa tuo tyypitys? Vielä muutama vuosi sitten ei, pelkästään oli tieto, että hpv on positiivinen.
Hyvä juttu on, että jäät nyt seurantaan, eikä tilanne pääse kehittymään kohdunkaulansyöväksi.
ensin tutkitaan hpv-negatiivisuus tai positiivisuus, jos on negatiivinen, ei tutkita koko papakoetta lainkaan. jos värähtää hiukankin positiiviseksi, tutkitaan papanäyte tarkemmin ja analyoidaan solut.
Se on sinun mielipide että 6 on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onko se loop ihan kauhea kokemus?
Ei ole, paikat puudutetaan kyllä. Sellaisella silmukalla ne kiristää huonon osan pois. On nopea toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, paikat puudutetaan kyllä. Sellaisella silmukalla ne kiristää huonon osan pois. On nopea toimenpide.
Puudutus tosiaan oli, mutta kyllä siinä jokunen minuutti meni. Minulla eivät saaneet vuotoa kunnolla poltettua, mikä aiheutti sitten omat ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puudutus tosiaan oli, mutta kyllä siinä jokunen minuutti meni. Minulla eivät saaneet vuotoa kunnolla poltettua, mikä aiheutti sitten omat ongelmansa.
Toi puudutus kuulostaa kivuliaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulansyövän jos tuolla välttää, niin pieni harmi todellakin ja nopea toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulansyövän jos tuolla välttää, niin pieni harmi todellakin ja nopea toimenpide.
Tää on kyllä totta.
Tulee kutsu kolposkopiaan. Itsellä oli HSIL ja meni kiireellisenä, pääsin n. viikon sisään. Oli vahva solumuutos ja tehtiin kaksi loop-hoitoa. Sen jälkeen ollut aina negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kutsu kolposkopiaan. Itsellä oli HSIL ja meni kiireellisenä, pääsin n. viikon sisään. Oli vahva solumuutos ja tehtiin kaksi loop-hoitoa. Sen jälkeen ollut aina negatiivinen.
Kiitos tästä kommentista! Toivo siitä, että tää saattaa mennä ohi…
Nostan tätä ketjua vielä ton itsehoitovalmisteen kokemuksia koskien., onko joku koittanut?
Saati kuinka kauan on positiivisesta tuloksesa / muutoksista / loopista mennyt negatiivisen tuloksen saamiseen?
Onko jollain 16 "poistunut" itsestään?
kysyt lääkäriltä kaikista itsehoitovalmisteista sun muista. Suomessa kai hpv:t todetaan yleensä niin aikaisessa vaiheessa että selviytymis% on hyvä. Terveet elintavat auttavat kehoa myös hoitamaan viruksen pois päiväjärjestyksestä. Tupakka etenkin on tässä asiassa paha juttu. Muista jatkossa käyttää kondomia aina seksin yhteydessä ellet sitten ole pysyvässä parisuhteessa ja olette vain toistenne kanssa (tietysti pahempi juttu, jos kumppani on se, joka sitten viruksen tartuttaa sitten uudelleen).
Toisilla toimenpiteet voivat olla ihan hirveitä ja kauhean kivulaita, kun toiset sitte ei ole niistä moksiskaan. Ei kannata ainakaan etukäteen maalata kauhukuvia, jos niitä pelkää, koska ne toimii päässä siten, että alkaa pahimmillaankiputuntemus vain vahvistua.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla toimenpiteet voivat olla ihan hirveitä ja kauhean kivulaita, kun toiset sitte ei ole niistä moksiskaan. Ei kannata ainakaan etukäteen maalata kauhukuvia, jos niitä pelkää, koska ne toimii päässä siten, että alkaa pahimmillaankiputuntemus vain vahvistua.
Kokemukset on kyllä niin yksilöllisiä. Minulla on korkea kipukynnys, mutta toimenpiteessä ollessa sit jännitys vie voiton ja tuntuu että alkaa huimata
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole yhtäkään irtosuhdetta. Kumppaneita ylipäätään vähän.
Tämähän voi olla vuosia piilevänä, eikä minullakaan mitään oireilua ole. Nyt ajattelin tehdä voitavani vastustuskyvyn lisäämiseksi ja odotella kutsua kolposkopiaan….. Googletella ei kannata, näköjään tämä 16 on pahinta laatua.
Onko kukaan saanut apuja Colpofix itsehoitotuotteesta HPVn häätöön?
Ap
Ainahan se mene noin naisille. Itse ollaan muka niin siveitä mutta se naapurin lotta on se ho ro.
Selittäähän se sofiakin pokkana että kaikki muut naiset siellä dubaissa ovat huo ria, mutta itse hän ei koskaan alentuisi moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole yhtäkään irtosuhdetta. Kumppaneita ylipäätään vähän.
Tämähän voi olla vuosia piilevänä, eikä minullakaan mitään oireilua ole. Nyt ajattelin tehdä voitavani vastustuskyvyn lisäämiseksi ja odotella kutsua kolposkopiaan….. Googletella ei kannata, näköjään tämä 16 on pahinta laatua.
Onko kukaan saanut apuja Colpofix itsehoitotuotteesta HPVn häätöön?
ApAinahan se mene noin naisille. Itse ollaan muka niin siveitä mutta se naapurin lotta on se ho ro.
Selittäähän se sofiakin pokkana että kaikki muut naiset siellä dubaissa ovat huo ria, mutta itse hän ei koskaan alentuisi moiseen.
Mielestäni tämä kommentti tässä hetkessä oli turha antaa.
Mulle sattui kerran kommunikointikykyinen kätilö ja neuvoi hengittämään syvään laskien viiteen ja sitten ulos laskien neljään. Keho saa noin happea ja happi vähentää huimausta ja myös mahdollista jännitystä. EI kyllä sattunut koko toimenpide (ei ollut kyse loop-hoidosta). Mutta tosiaan: ei voi tietää etuktäeen ketä sattuu ja ketä ei ja sitten on vielä niinkin, että yhdellä kertaa ei ehkä edes huomaa koko toimenpidettä, kun toisella sattuu jo enemmän.
Minulle on tehty kaksi kertaa sama gynekologinen leikkaus nukutuksessa. Ensimmäisellä kerralla en tarvinnut lainkaan kipulääkettä leikkauksen jälkeen heräämössä tai sen jälkeen kotiutusosastolal (ja kysyivät muutamaankin kertaan), kun toisella kerralla kivut oli sellaiset etten voinut kuin nyökätä hoitajan kysyessä onko kipua ja koenko tarvitsevani kipulääkkeen
Minulla on ollut HPV:n aiheuttama penissyöpä, tai oikeastaan sen syövän esiaste. HPV oli positiivinen. Käytin voidehoitoa joka sai aikaan verenvuotoa viikoiksi. Huomenna menen kontrolliin onko se saatu pois. Toivotaan koska se voi levitä ja oli jo tyyppiä 3 eli edennyt syvemmälle ja voihan se levitä imsolmukkeisiin ja peniksenpoistoon asti. Ja viedä hengen.
M49