Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua naimisiin, vaikka meillä on yhteinen lapsi ja hän on konservatiivinen

Vierailija
30.06.2026 |

Olen raskaana ja miehelle avioliitto kanssani on lähinnä vitsin aihe. Olen tästä surullinen. 

Koen että mieheni nöyryytti minua tällä asialla sukulaisteni edessä, en viitsi tätä avata ihan tarkkaan kyseistä tilannetta, ettei minua tästä tunnisteta. Tuli selväksi että ajatus avioliitosta kanssani sopii lähinnä vitsin aiheeksi. 

Vakavasti emme ole avuoitumisesta puhuneet, koska hän ei halua asiasta edes puhua kanssani. Tuota vitsiä en halua ottaa puheeksi. Hän varmasti ymmärtää että se oli loukkaavaa, mutta silti kiistäisi sen että siinä oli mitään loukkaavaa. Joten pelkkää harmia aiheutuisi, jos kertoisin, että olen asiasta surullinen. 

Olin jo taas pitkästä aikaa lämmennyt enemmän tälle suhteelle ja minulla oli usko yhteiseen tulevaisuuteen vahvistunut, mutta nyt on suoraan sanoen masentuneet fiilikset. En voi mitään. Tämä raskaus varmasti pahentaa tunnereaktiotani, kun olisin kaivannut vahvistusta parisuhteellemme enkä muistutusta siitä, että mies ei halua sitoutua eikä taida minua rakastaa. Näin asian tulkitsen. 

En halua mitään isoja häitä tai mitään ihmeellistä. Olisi vain kiva jos mies joskus sanoisi että rakastaa minua eikä päin vastoin vitsaile kustannuksellani. Se että hän ei halua sanallakaan puhua aiheesta miksei halua naimisiin, kertoo siitä, ettei rakasta.

En tosiaan tiedä miksi sitten haluaa asua kanssani ja haluaa lapsia kanssani. Kertokaa te jos tiedätte. Onko muilla kokemuksia? Voisiko joku avata miten tuo mies ajattelee. 

Mies ei näytä sitä tajua, miten tällainen vaikuttaa suhteeseemme. Tuosta hetkestä mielenkiintoni mieheen taas lopahti. Tässä nyt pitää sitten tsempata itseäni. Kynnys erota on korkea ja vaikka erottaisiin, keskittyisin seuraavat vuodet lapsiin. Muuten mukava mies, mutta en usko että rakastaa minua. 

Joku varmaan sanoo, että panosta vaan suhteeseen entistä enemmän niin kyllä se siitä iloksi muuttuu. Ja aika parantaa haavat.. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullun trollaukset poistoon.

Vierailija
22/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö panostanut kosintaan tarpeeksi? Se voi olla turn-off.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on liikaa :(

Vierailija
24/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on liikaa :(

Ja syntymä on kuolemantuomio :(

Vierailija
25/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sama vanha tunnenarkkari. Älkää vastatko tälle. Se nauttii kun saa teidät tunteilemaan

Vierailija
26/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Omaa tyhmyyttä päästää itsensä paksuksi ilman avioliittoa. Jäät omaisuuden erottelussa heikommalle, vaikka miehen eltusvastuu toki koskee lasta. 

Mistä tiedät, että ap:n omaisuus olisi miehen omaisuutta pienempi?

Kun en mennyt naimisiin, ex-avomieheni poistui tuulenhuuhtoma p*rse mukanaan ja omistamani asunto jäi minulle.

Vierailija
27/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaa vielä eron pitkästä suhteesta ja menee samantien naimisiin seuraavan kanssa. Miehet toimivat aina näin.

Vierailija
28/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävä tilanne. 

Voit joko yrittää vaan sopeutua tilanteeseen tai sanoa ettet halua olla yhdessä miehen kanssa joka ei ole konservatiivinen (oikeasti, ei leikisti). Muuta omillesi ja mieti asiaa.

Niin ja moinen vitsailu muiden edessä olisi mulle eron paikka.

Eroaisitko vaikka olisit raskaana? 

Ap

Ei se raskaus miestä ihanammaksi muuta ja usein todellinen painajainen miehen kanssa alkaa lapsen synnyttyä.

Vierailija
29/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi roikut nöyryyttäjä-ääliön kanssa:

Näen hänessä paljon hyvää ja meillä on ollut hyviä hetkiä. Mutta tällä hetkellä täytyy sanoa että usko tähän suhteeseen on kovalla koetuksella. Olen todella masentunut ja surullinen tästä. En kyllä uskalla erota, koska uskon tarvitsevani tukea vauvan kanssa enkä haluaisi että lapsemme saavat traumoja rikkinäisestä perheestä. Totta sekin on ettei ole kyllä näyttää erityisen hyvää mallia vakaasta ja rakastavasta vanhempien välisestä  suhteesta.

Vierailija
30/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ottaa vielä eron pitkästä suhteesta ja menee samantien naimisiin seuraavan kanssa. Miehet toimivat aina näin.

Tuuliviiri mikä tuuliviiri ja päätökset riskialttiisti fiilispohjalta.

Vierailija
31/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
32/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakasta sinua.

Odottaa jotain. Tulevaisuutta.

Vierailija
33/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä itket tyttö nuori, sinullahan on jo kaikki! Nyt vaan otat ja lähdet. Parempi ettet liiemmin selittele, kun ei mieskään selvästi tykkää selitellä, ja aloitat ihanan vapaan elämän oman rakkaan vauvasi kanssa. Mies maksaa elarit ja sinä keskityt vauvaan ja itseesi. 

Vierailija
34/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakasta sinua.

Vierailija
35/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaushömppä on naisille suunnattua. Miehet vain tekevät tarpeensa reikiin, eikä ole niin väliä kenessä ne ovat.

Vierailija
36/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.

Väestön ÄO laskeekin koko ajan.

Vierailija
37/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.

Väestön ÄO laskeekin koko ajan.

Emme ole kumpikaan tyhmiä, jos puhutaan älykkyysosamäärästä. Keskiarvon yläpuolella ollaan. 

Tunneäly onkin sitten asia erikseen, eikä todellakaan vähäteltävä asia.

Ap

Vierailija
38/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on aika Ap että otat itse vastuun tulevaisuudestasi etkä ulkoista tunteitasi vitseihin ja sosiaaliseen paineeseen. Miten saavutat häät jos olet vitsi miehellesi?

Vierailija
39/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu siltä, että mies muuttuu vaivihkaa kylmäksi, kun eniten häntä tarvitsen. Hän käsittää sen, että olen raskaana ja pohdin näitä asioita ja suhdettamme ja kaipaan vahvistusta suhteellemme. Ja sitten loukkaa noin pahasti. Tällaiset tilanteet ovat harvinaisia, mutta jotenkin julmia ja osuvat juuri pahimmassa tilanteissa syvimpiin tunteisiin. : (

Ap

Vierailija
40/46 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on aika Ap että otat itse vastuun tulevaisuudestasi etkä ulkoista tunteitasi vitseihin ja sosiaaliseen paineeseen. Miten saavutat häät jos olet vitsi miehellesi?

En varmaan mitenkään. Pitää se vihdoin tajuta. Tällä hetkellä koitan vain jaksaa eteenpäin. Ero varmaan on ennenpitkää edessä. Nyt on ehkä väärä hetki erota, kun olen raskaana. Järki sanoo sen. Voi olla että ero on sitten lopulta yhteinen päätös, kun mies huomaa, ettei minulla ole mielenkiintoa häntä kohtaan. Ellen sitten pehmene näistä äitiyshormoneista kuten kokemusta on. Mutta on tässä myös paljon nähty ja kokemusta tullut lisää. En ole mikään suuri romantikko mutta silti joku syvä toive minullakin on kokea tulla rakastetuksi. Mahdankohan katkeroitua ja harmaantua, jos tähän jään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme