En saanut töistä läksijäislahjaa
Kuitenkin tetistä, harjoitteluista ja työkokeiluista olen saanut. Olisi luullut, että töistäkin saisi, mutta ei tullutkään mitään.
Pitäisikö teidän mielestä saada läksiäislahja?
Kommentit (56)
minä sain hopeaiset kynttiläjalan ja hedelmäkulhon, kukkakimpun ja koko porukalle tarjotut kakkukahvit, työtodistuksen pyysin arvosteluilla ja sain suosituksilla.Työsuhde päättyi työnantajan eläköitymiseen.
Työnantajalla oli myös näppinsä pelissä minun uuteen työpaikkaani sijoittumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olit siellä töissä?
Alle vuoden olin
No ihan ymmärrettävää sitten. Jotkut eivät saa kymmenienkään vuosien jälkeen mitään.
Olin kolme vuotta eräässä työpaikassa, ihan siis tavallisena työntekijänä. Sain läksiäislahjaksi kultaiset korvakorut, ja kultaisen kaulakorun.
En odottanut mitään sellaista.
Tytär suoritti palkallista harjoittelua apteekissa ja sai todella arvokkaan läksiäislahjan ( iso aaltomaljakko täynnä apteekkituotteita)) apteekkarilta. Meillä päiväkodissa muistetaan lasten kanssa kortein ja lauluin, mutta muistetaan, saattaa saada pienen ruukkukukankin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
minä sain hopeaiset kynttiläjalan ja hedelmäkulhon, kukkakimpun ja koko porukalle tarjotut kakkukahvit, työtodistuksen pyysin arvosteluilla ja sain suosituksilla.Työsuhde päättyi työnantajan eläköitymiseen.
Työnantajalla oli myös näppinsä pelissä minun uuteen työpaikkaani sijoittumisessa.
Minäkin sain kynttilänjalan. Toimari halusi työntää sen väenväkisin mun perseeseen. Tykkäsin kovasti.
Tämä sama jankkaaja on vähintään kerran kuukaudessa ilman läksiäislahjaa. Poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Tytär suoritti palkallista harjoittelua apteekissa ja sai todella arvokkaan läksiäislahjan ( iso aaltomaljakko täynnä apteekkituotteita)) apteekkarilta. Meillä päiväkodissa muistetaan lasten kanssa kortein ja lauluin, mutta muistetaan, saattaa saada pienen ruukkukukankin mukaan.
Ai kun kiva. :)
En minäkään. Siispä otin pomon huoneesta isoon kassiin Aalto vaasin. Ei ole kukaan tullut kyselemään peräjälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama jankkaaja on vähintään kerran kuukaudessa ilman läksiäislahjaa. Poistoon.
Sulle myrkyn vihreä iittala tuikku, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri jollekin ökyapteekkarille ostella jotain kalliita lahjoja kuin päiväkodin joka pyörii julkisin varoin.
Vierailija kirjoitti:
On täällä muitakin kommentoimassa, ihan kiva aihe mielestäni.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla sutinaa?
En saanut minäkään. Hiljaa lähdin viimesenä päivänä työvuoron loputtua. Ja kaiken lisäksi jouduin useita kertoja pyytämään työtodistusta. Sekin täynnä kirjotusvirheitä.
Olen kahdessa viimeisimmässä työpaikassa sanonut hyvissä ajoin etukäteen, että kieltäydyn ehdottomasti vastaanottamasta läksiäislahjaa. Pidän kiusallisena tuollaisia asioita ja tilaisuuksia, ymmärrän kyllä jos toiset pitävät tarpeellisena. Olen itse osallistunut lahjakeräyksiin.
Sinun laisellesi mäntille riittää potku perseeseen.
Jotkut työntekijät pitäisi taluttaa ovesta ulos muutoinkin. Työpanos on nolla, ovat mieleltään sairaita tai muuten alisuoriutuvat tätä itse tajuamattaan. Taidatte kaikki lahjattomat kuulua juuri tähän kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kahdessa viimeisimmässä työpaikassa sanonut hyvissä ajoin etukäteen, että kieltäydyn ehdottomasti vastaanottamasta läksiäislahjaa. Pidän kiusallisena tuollaisia asioita ja tilaisuuksia, ymmärrän kyllä jos toiset pitävät tarpeellisena. Olen itse osallistunut lahjakeräyksiin.
Minä tein samoin, en halunnut että minulle kerätään läksiäislahjaa. Olin siellä yli 10 vuotta, tiesivät etten välitä sellaisesta. En pidä jäähyväisistä, jälkikäteen vein tarjottavaa kahvihuoneeseen kun pikaisesti kävin paikalla.
En mäkään 😄 20 vuotta tein sijaisuuksia ja pätkää siellätäällä, ja ku muutin pois, ni ei kuulunu edes sitä työtodistusta 😂
Sitten on tietty niitä tilanteita, joissa joku on opiskeluaikana töissä jossakin ei niin oman alan hommissa ja valmistuttuaan lähtee ns oikeisiin töihin, niin näissä on kyllä ollut läksiäisiä lahjoineen.