Mies ehdotti että ottaisi minun sukunimen
Sitten kun mennään naimisiin. Onko tuo miten yleistä nykyäänkään että mies ottaa vaimon suvun nimen? Toki kivahan se olisi, jatkuisi meidän suku.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun eroatte niin ei se mies sukunimeään takaisin vaihda. Pitää sen hienomman.
Hyvin mahdollista, myös naisia on tällaisia, jotka erottuaan ovat pitäneen ex-miehensä nimensä, kun eivät ole halunneet vaihtaa sitä Alderkroizia takaisitakaisin Lahtiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun eroatte niin ei se mies sukunimeään takaisin vaihda. Pitää sen hienomman.
Hyvin mahdollista, myös naisia on tällaisia, jotka erottuaan ovat pitäneen ex-miehensä nimensä, kun eivät ole halunneet vaihtaa sitä Alderkroizia takaisitakaisin Lahtiseksi.
Kuka sitä nimeä nyt jaksaa edestakaisin veivata. Minulla on exäni -nen päätteinen sukunimi, minut on tunnettu sillä jo niin kauan että ei tulisi mieleenkään vaihtaa enää sihen omaan alkuperäiseen nimeen.
Yleisin syy ottaa vaimon nimi taitaa vielä tänäkin päivänä olla se, että entisellä nimellä on tunnettu rikoksista.
Tyttäreni meni naimisiin viime kesänä ja hänen miehensä otti tyttäremme sukunimen. Se on huomattavasti harvinaisempi kuin vävypojan hyvin tavallinen ja yleinen sukunimi. Halusivat yhteisen sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä nimeä nyt jaksaa edestakaisin veivata. Minulla on exäni -nen päätteinen sukunimi, minut on tunnettu sillä jo niin kauan että ei tulisi mieleenkään vaihtaa enää sihen omaan alkuperäiseen nimeen.
En minä väitäkään, että kaikilla syy pitää exän nimi olisi se, että se on hienompi nimi. Moni pitää käytännön syistä, vaikkapa siksi että pysyy samannimisenä alaikäisten lastensa kanssa. Sattumoisin kuitenkin tiedän niitäkin tapauksia, jotka eivät halua luopua hienosta nimestään.
Siinähän se on "miehen" mukava sitten olla tossuna appiukon suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se on "miehen" mukava sitten olla tossuna appiukon suvussa.
Jos miehellä on niin hyvä itseluottamus, että ottaa vaimon sukunimen, hän tuskin on tossuna yhtään missään.
Mielestäni on kuitenkin typerää moinen nimien vaihtelu. Suurin osa maapallon ihmisistä ei sellaista teet.
Olin vaihtamassa sukunimeäni joka tapauksessa ja kumppani heitti puolileikillään, että jos mentäisiinkin naimisiin ja ottaisin hänen sukunimensä. Enhän minä nyt tietenkään upean ihmisen kosinnasta kieltäytynyt.