Mies ehdotti että ottaisi minun sukunimen
Sitten kun mennään naimisiin. Onko tuo miten yleistä nykyäänkään että mies ottaa vaimon suvun nimen? Toki kivahan se olisi, jatkuisi meidän suku.
Kommentit (28)
Suvussani puolet miehistä on ottanut vaimonsa sukunimen.
Mitä väliä? Ihan tavallista se on.
Haluaa hienomman sukunimen. Sinun on hienompi.
Vierailija kirjoitti:
Tai perheelle saman sukunimen.
Mun mies otti mun sukunimen. Mulla harvinainen nimi, hänellä yleinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa voisi yhtä hyvin ehdottaa, että nainen ottaa miehen sukunimen.
Kummalla on kauniimpi ja sointuvampi sukunimi? Sen ottaisin.
Kai se riippuu siitä nimestäkin. Jos on vaikka Nännimäinen tmv ja sinulla kivemman kuuloinen mikä ettei.
Aatelisnimistä jossa von tai la en tiedä.
Sitten kun eroatte niin ei se mies sukunimeään takaisin vaihda. Pitää sen hienomman.
Miehenä en menisi naimisiin ollenkaan kanssasi. Aloituksen perusteella olet melkoisen tyhjäpäinen matami.
Olen menossa ensi kuussa naimisiin ja otan tulevan vaimoni sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa voisi yhtä hyvin ehdottaa, että nainen ottaa miehen sukunimen.
Jos nainen ei halua miehen nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa ensi kuussa naimisiin ja otan tulevan vaimoni sukunimen.
OK. Kerropa miksi.
Ymmärrän miestäsi, Sösselström nimenä sopii hänelle oikein hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman ja hienomman nimen
Mies halusi sukunimekseen Jortikan?
meillä päädyttiin yhdistelmänimeen Auloste-Suoyrjö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkua tähän? Kyllä mies joskus ottaa vaimonsa sukunimen ihan siitäkin syystä, että tuleva vaimo haluaa pitää oman nimensä ja mies haluaa, että perheellä on yhteinen sukunimi. Minä itse olen sen verran vanhanaikainen, että minusta parempi ratkaisu siihen olisi, että molemmat pitäisivät oman nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkua tähän? Kyllä mies joskus ottaa vaimonsa sukunimen ihan siitäkin syystä, että tuleva vaimo haluaa pitää oman nimensä ja mies haluaa, että perheellä on yhteinen sukunimi. Minä itse olen sen verran vanhanaikainen, että minusta parempi ratkaisu siihen olisi, että molemmat pitäisivät oman nimensä.
Oleellisempaa on se että ap luulee sukunsa jatkuvan sillä että miehensä ottaa hänen sukunimen vaikka asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
En tiedä tilastollisesti mutta oma pieni kokemukseni on se, että Saksassa (nykyinen kotimaani ja aika vanhanaikainen monessa asiassa) ihan tavallisessa saksalaisessa työpaikassani (noin 100 henkeä) kahden vuoden sisällä kaksi työkaverimiestä otti naimisiin mennessään vaimon sukunimen. Eli ei se nyt varmaan Suomessakaan outoa ole.
Yleisempää varmaan on, että kumpikin pitää oman sukunimensä nykyään.