Onko normaalia että 9vuotias saa itkuraivareita?
Jos on ylirasittunut tai asiat eivät mene kuten haluaa tai kokee pettymyksiä, niin raivostuu tai/ja alkaa itkemään. Kyse ei siis omasta lapsesta vaan hänen kaveristaan. En muista että olisin itse enää tuossa iässä käyttäytynyt noin eikä omanikaan joten kysyn mistä voisi johtua ja onko tavallista?
Kommentit (35)
Täysin normaalia jos on sillä opetettu saamaan tahtonsa läpi pienestä pitäen. Siis diagnoosi heikot vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Varmaan lapsuudesta opittu tapa, millä on aina saanut tahtonsa läpi.
9-vuotias on vielä lapsi.
Tässä tapauksessa huonosti kasvatettu lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 54-vuotias ja voin saada ylirasittuneena itkuraivarin. Joten miksi ei 9-vuotiaskin?
Sinun on korkea aika opetella käyttäytymään ja kasvaa aikuiseksi.
Ei ole vielä maailmanloppua tullut, jos ylirasittuneena voi itkukin tulla.
Itkeminen on ok, itkupotkuraivari ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 54-vuotias ja voin saada ylirasittuneena itkuraivarin. Joten miksi ei 9-vuotiaskin?
Miksi? Ei itku ole niin vakava ja häpeällinen asia kuin sinä kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkeminen on ok, itkupotkuraivari ei ole ok.
Ei aloituksessa puhuttu mistään potkuista.
Oma siskoni sai itkuraivareita 13 vuotiaaksi asti, hän sai tahtonsa sillä läpi. Ihan normaali aikuinen hänestä tuli, ei ole millään kirjoilla.
Minun 19 vuotias poika saa vielä samanlaisia kohtauksia.
sain muutaman vielä yli 10-vuotiaana ja musta tuli normaali. mutta kohteena oli omat vanhemmat, ei kaverit tai varsinkaan heidän vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Minun poikani sai viimeisen raivrinsa 12-vuotiaana. Sen jälkeen käänsi vihan sisäänpäin. On ollut pitkä ja kivinen tie. Jonkin sorton nepsy, mutta ei diagnoosia.
Eli ei ole nepsy. Itsediagnosoitu ei tarkoita mitään.
Jatkuvastihan on myös aikuisia naisia julkisesti lehdissä saamassa itkupotkuraivareita ja ahdistumassa sekä itkemässä lehdissä kun vieläkään kokonyhteiskunta ei muutu naisen haluamalla tavalla ja näyttäisi että naisen tarvitsisi itse olla se joka sopeutuu
Tomintahäiriöisessä ymäristössä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
sain muutaman vielä yli 10-vuotiaana ja musta tuli normaali. mutta kohteena oli omat vanhemmat, ei kaverit tai varsinkaan heidän vanhempansa.
Tämä juuri. Oon myös saanut satunnaisia itkuraivareita teini-ikään asti, mutta kaverien vanhemmat eivät taatusti tienneet siitä asiasta mitään. Niitä näkivät äärimmäisen harvoin muut kuin omat vanhemmat. Suhteellisen normaali aikuinen mustakin tuli, ehkä hivenen autismipiirteinen mutta ei lähellekään diagnoosiin asti. Ja omalla kohdallani sanoisin, että kyse ei ollut manipuloinnista tai tarkoituksellisesta tahtonsa läpi ajamisesta, vaan ihan oikeasti tunne oli niin iso. Usein laukaisevana tekijänä jonkinlainen väärinymmärretyksi tuleminen.
Onko normaalia että lapsi kiukuttelee? Tällaisia täällä vanhemmat kyselevät. Sääliksi käy lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ei itku ole niin vakava ja häpeällinen asia kuin sinä kuvittelet.
On se joillekin, kun on kasvatettu niin ettei itku tai tunteet ole ok. Tuollaisia tunnevammaisia sitten aikuisena.