Syötkö joka päivä jotain herkkua, sokerista?
Jos nyt ei pidetä marjoja herkkuina :D
Kommentit (27)
Syön. Sokeria on todella yllättävissä paikoissa. Osa karjalanpiirakoista on sokeroitu, osa leikkeleistä on sokeroitu, jopa loheen on laitettu sokeria, rankassa on sokeria, kaikki proteiinituotteet on sokeroitu. Ennen sokeria oli vain karkeissa, jälkiruuassa ja leipomotuotteista, nyt melkein kaikessa.
Karkkia. Munkkeja. Pullaa. Kyllä lähes joka päivä.
Olen Mies ja Ikää on 61 ja muut arvot kunnossa paitsi verenpaine pikkuisen koholla. Liikakilojakaan ei ole.
Tänään söin Munkkiposson kahvin kanssa. Ja muutaman suklaapalan.
Syön. Siitä on tullut tapa eläkkeelle jäätyä. Siis joka päivä meillä on jälkiruokakahvin kanssa joku makea herkku, jäätelö tai suklaata tai pala leipomaani marjapiirakkaa/kääretorttua. Sokeriarvot ovat onneksi toistaiseksi kunnossa meillä molemmilla, ylipainoa on minulla muutama kilo, miehellä ei vaikka samat herkut syömme joka päivä.
Jonkun sokeria sisältävän syön tai juon yleensä jälkiruokana. Edes salmiakkikarkin, jos ei muuta ole. Jos ei suolaista pääruokaa tasoita pienellä sokerimäärällä, makeanhimo iskee myöhemmin isompana.
Nyt on mennyt melkein kuukausi etten ole syönyt. Aikaisemmin meni herkkuja joka päivä, suklaata yleensä.
En jos hedelmiä ym. ei kerran lasketa. Syön jos ne lasketaan. En syö valkoista sokeria joka päivä.
Joka päivä. Kaupan sekä itse leivottua Pullaa. Piirakkaa. Kakkua.
Karkkiakin menee jonkun verran. ja Cokistakin ehkä litra viikossa Sokeriversiota.
Terveys hyvä ikääkin jo 64. Alkoholia en juurikaan ole koskaan käyttänyt.
Söin, kunnes diabetes puhkesi. Toki varmaan jotain piilosokeria vieläkin, kun eikö noita oo ruisleivässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Syön. Sokeria on todella yllättävissä paikoissa. Osa karjalanpiirakoista on sokeroitu, osa leikkeleistä on sokeroitu, jopa loheen on laitettu sokeria, rankassa on sokeria, kaikki proteiinituotteet on sokeroitu. Ennen sokeria oli vain karkeissa, jälkiruuassa ja leipomotuotteista, nyt melkein kaikessa.
rankassa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on mennyt melkein kuukausi etten ole syönyt. Aikaisemmin meni herkkuja joka päivä, suklaata yleensä.
Onko paino pudonnut?
Vierailija kirjoitti:
Söin, kunnes diabetes puhkesi. Toki varmaan jotain piilosokeria vieläkin, kun eikö noita oo ruisleivässäkin.
Söitkö isoja määriä? Ylipainoa..liikuitko?
E