Aura juustosta tullut pahaa - mitä tilalle
Olen tuota ostanut jo yli 20 vuotta, mutta oli viimeinen pala, jonka ostin. Eli mihin kannattaa vaihtaa?
Kommentit (33)
Meillä vaihdettiin nykyinen pilattu Aura Peltolan blue-sinihomejuustoon. On kotimainen pienemmän valmistajan tuote (lisätietoa löytyy kun googlettaa nimellä, Prismassa ainakin täällä myydään). Valitettavasti on vaan paljon kalliimpi kuin normi Aura... Mutta sen kerran kun tarvitsemme oikeasti meidän mielestä hyvää sinihomejuustoa, raaskin kyllä Peltolan blue palan ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Aurasta on piraatti versio kuin monesta on tehty muissa maissa tai uusi yritys . Oikea tehdään kotimaisista laudoista MUTTA SUOMEEN on tuotu outoja lehmä laatuja niitä pitkäkarvaisia mitkä näyttää lähinnä vuohilta. Ja ne kiltit pienet lehmät on saanut nuorisolta huonoa kohtelua seisovat paskassa eivät ole päässyt ulos. Mutta rehujen maku ja laatu maistuu kyllä normi juustoissakin. Hyvä ettei paskalta. Maidossa on joskus lanta haju ja maku. Riippuu missä valmistettu joten lue purkki. Oikea Aura on hyvää . Orkla on vaihtanut valmistajia ja reseptejä kuten Viroon ja mausteet jäi pois . Kurkkupurkki kuin kusta olisi liemi . Käärmeen myrkkyä . Siltä se haisee . Ei mitään mausteita enää mitä Suomessa tehdyissä oli .
Ei jumalauta, tää ED mongertaja täälläkin. Mistään ei mitään tiedä, mutta haukkua osaa ja foliohattua riittää. Järkevää lausetta ei osaa täälläkään kirjoittaa.
Suomeen kuuluu pitkä karvaiset lehmälajit, koska meillä on joskus rankka talvi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaihdettiin nykyinen pilattu Aura Peltolan blue-sinihomejuustoon. On kotimainen pienemmän valmistajan tuote (lisätietoa löytyy kun googlettaa nimellä, Prismassa ainakin täällä myydään). Valitettavasti on vaan paljon kalliimpi kuin normi Aura... Mutta sen kerran kun tarvitsemme oikeasti meidän mielestä hyvää sinihomejuustoa, raaskin kyllä Peltolan blue palan ostaa.
Se on kyllä hyvää! Peltolan sinihomejuuston hinta pienenee, kun suuri yleisö löytää sen. :)
Tosi on, että Aurassa on jokin muuttunut ratkaisevasti, vaikka Valion taholta ei myönnetä mitään. Maku väljähtynyt, koostumus mössööntynyt. Se Coop Blue Cheese on paljon ärhäkämpi, ja maku paranee vielä jos pääsee hieman kuivumaan. - Sininen Stilton juustotiskiltä tietty toimii, mutta on kovin kallista.
lidlissä on vaihtoehtoja, ylipätänsä kaikki jotka eivät ole täysin ja kokonaan vaihtaneet lidliin ovat mielenvikaisia
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon että olet 20 vuotta ostanut ja syönyt paskaa aura-juustoa mutta et tiedä heti itse YHTÄÄN oikeasti laadukkaampaa vaihtoehtoa.
Onko hyvä ainoastaan se, mitä itse syöt? Miksi pilkaat ja haukut? Helplmpi olisi suositella jotain kun pilkata. Makumieltymykset ovat erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon että olet 20 vuotta ostanut ja syönyt paskaa aura-juustoa mutta et tiedä heti itse YHTÄÄN oikeasti laadukkaampaa vaihtoehtoa.
Aura on oikeasti ihan laadukas danablu juusto. Jos hakee tasaista laatua niin aika vaikea voittaa Valion juustoja Suomessa. Suuri osa muista juustoista on pieniä yksittäiseriä jolloin maku ja laatu voi olla ihan mitä tahansa.
Jos danablusta ei ylipäätään tykkää niin sitten kannattaa valita joku toinen sinihomejuusto.
Maun puolesta pidän auraa paljon miellyttävämpänä kuin vaikka italialaista gorgonzolaa.
Oma suosikkini sinihomejuustoista on suolainen roquefort sekä aiemmin aura gold jota ei ilmeisesti enää valmisteta(?). Ainakaan meidän lähikaupassa ei goldia ole ollut enää pariin vuoteen.
Kerran ostin auraa ja oli liian suolaista ei ole minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon että olet 20 vuotta ostanut ja syönyt paskaa aura-juustoa mutta et tiedä heti itse YHTÄÄN oikeasti laadukkaampaa vaihtoehtoa.
Eihän kaikki sinihomejuustotkaan aja samaa asiaa. On ruokajuustot ja makustelut juustot erikseen. Aura sattuu olemaan loistava ruokajuusto ja kotimainen. Keski-eurooppalaisia sitten juustotarjottimelle.
Ei ole. Aurajuusto ei ole millään tasolla "loistava" ei edes hyvä. Sitä ei ole MITENKÄÄN noteerattu maailmalla.. koskaan.
Aromiltaankin ollut aina todella pliisu. Eli vesitetty versio "aidosta tavarasta" kuten suomalaiset ruokatuotteet yleensäkin. Ruoan kanssa pätee aina se että kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana jos se on "suomalaiseen makuun".
Ostin palan auraa viikolla ja ihmettelin, että miten on niin mautonta.
Peltolan blue:ta sitten jatkossa ostoskoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon että olet 20 vuotta ostanut ja syönyt paskaa aura-juustoa mutta et tiedä heti itse YHTÄÄN oikeasti laadukkaampaa vaihtoehtoa.
Aura on oikeasti ihan laadukas danablu juusto. Jos hakee tasaista laatua niin aika vaikea voittaa Valion juustoja Suomessa. Suuri osa muista juustoista on pieniä yksittäiseriä jolloin maku ja laatu voi olla ihan mitä tahansa.
Jos danablusta ei ylipäätään tykkää niin sitten kannattaa valita joku toinen sinihomejuusto.
Maun puolesta pidän auraa paljon miellyttävämpänä kuin vaikka italialaista gorgonzolaa.
Oma suosikkini sinihomejuustoista on suolainen roquefort sekä aiemmin aura gold jota ei ilmeisesti enää valmisteta(?). Ainakaan meidän lähikaupassa ei goldia ole ollut enää pariin vuoteen.
No sanotko vielä KUMPAAN gorgonzolaan vertaat? On meinaa niissäkin todella suuri ero kun puhutaan dolcesta vai picantesta. Eli kumpaan vertaat.
Toki aurajuusto sopii sellaiselle, joka haluaa teollista, mautonta, vesitettyä tosin tasalaatuista tavaraa. Luonnetta siinä on yhtä paljon kuin ämpärillisessä sahajauhoja.
Tuostahan oli juuri juttu että ei se Aura ole mitään muuttunut. Ihan normaalia pientä vaihtelua homejuuston erissä. Tuo on vain nettimeemi että olisi muuttunut.
Saint Agur , jos haluat miedompaa niin ( lähentelee brietä) jo mainittu Blå Castello