Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aura juustosta tullut pahaa - mitä tilalle

Vierailija
27.06.2026 |

Olen tuota ostanut jo yli 20 vuotta,  mutta oli viimeinen pala, jonka ostin. Eli mihin kannattaa vaihtaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saint Agur , jos haluat miedompaa niin ( lähentelee brietä) jo mainittu Blå Castello 

Vierailija
22/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdettiin nykyinen pilattu Aura Peltolan blue-sinihomejuustoon. On kotimainen pienemmän valmistajan tuote (lisätietoa löytyy kun googlettaa nimellä, Prismassa ainakin täällä myydään). Valitettavasti on vaan paljon kalliimpi kuin normi Aura... Mutta sen kerran kun tarvitsemme oikeasti meidän mielestä hyvää sinihomejuustoa, raaskin kyllä Peltolan blue palan ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurasta on piraatti versio kuin monesta on tehty muissa maissa tai uusi yritys . Oikea tehdään kotimaisista laudoista MUTTA SUOMEEN on tuotu outoja lehmä laatuja niitä pitkäkarvaisia mitkä näyttää lähinnä vuohilta.  Ja ne kiltit pienet lehmät on saanut nuorisolta huonoa kohtelua seisovat paskassa eivät ole päässyt ulos.  Mutta  rehujen maku ja laatu maistuu kyllä normi juustoissakin.  Hyvä ettei paskalta. Maidossa on joskus lanta haju ja maku.  Riippuu missä valmistettu joten lue purkki.  Oikea Aura on hyvää .  Orkla on vaihtanut valmistajia ja reseptejä kuten Viroon ja mausteet jäi pois . Kurkkupurkki kuin kusta olisi liemi . Käärmeen myrkkyä . Siltä se haisee .  Ei mitään mausteita enää mitä Suomessa tehdyissä oli .  

Ei jumalauta, tää ED mongertaja täälläkin. Mistään ei mitään tiedä, mutta haukkua osaa ja foliohattua riittää. Järkevää lausetta ei osaa täälläkään kirjoittaa.  

Suomeen kuuluu pitkä karvaiset lehmälajit, koska meillä on joskus rankka talvi.

Vierailija
24/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaihdettiin nykyinen pilattu Aura Peltolan blue-sinihomejuustoon. On kotimainen pienemmän valmistajan tuote (lisätietoa löytyy kun googlettaa nimellä, Prismassa ainakin täällä myydään). Valitettavasti on vaan paljon kalliimpi kuin normi Aura... Mutta sen kerran kun tarvitsemme oikeasti meidän mielestä hyvää sinihomejuustoa, raaskin kyllä Peltolan blue palan ostaa.

Se on kyllä hyvää! Peltolan sinihomejuuston hinta pienenee, kun suuri yleisö löytää sen. :)

Vierailija
25/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on, että Aurassa on jokin muuttunut ratkaisevasti, vaikka Valion taholta ei myönnetä mitään. Maku väljähtynyt, koostumus mössööntynyt. Se Coop Blue Cheese on paljon ärhäkämpi, ja maku paranee vielä jos pääsee hieman kuivumaan. - Sininen Stilton juustotiskiltä tietty toimii, mutta on kovin kallista.

Vierailija
26/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidlissä on vaihtoehtoja, ylipätänsä kaikki jotka eivät ole täysin ja kokonaan vaihtaneet lidliin ovat mielenvikaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon että olet 20 vuotta ostanut ja syönyt paskaa aura-juustoa mutta et tiedä heti itse YHTÄÄN oikeasti laadukkaampaa vaihtoehtoa. 

Onko hyvä ainoastaan se, mitä itse syöt? Miksi pilkaat ja haukut? Helplmpi olisi suositella jotain kun pilkata. Makumieltymykset ovat erilaiset. 

Vierailija
28/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon että olet 20 vuotta ostanut ja syönyt paskaa aura-juustoa mutta et tiedä heti itse YHTÄÄN oikeasti laadukkaampaa vaihtoehtoa. 

Aura on oikeasti ihan laadukas danablu juusto. Jos hakee tasaista laatua niin aika vaikea voittaa Valion juustoja Suomessa. Suuri osa muista juustoista on pieniä yksittäiseriä jolloin maku ja laatu voi olla ihan mitä tahansa. 

Jos danablusta ei ylipäätään tykkää niin sitten kannattaa valita joku toinen sinihomejuusto. 

Maun puolesta pidän auraa paljon miellyttävämpänä kuin vaikka italialaista gorgonzolaa. 

Oma suosikkini sinihomejuustoista on suolainen roquefort sekä aiemmin aura gold jota ei ilmeisesti enää valmisteta(?). Ainakaan meidän lähikaupassa ei goldia ole ollut enää pariin vuoteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin auraa ja oli liian suolaista ei ole minun makuuni.

Vierailija
30/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon että olet 20 vuotta ostanut ja syönyt paskaa aura-juustoa mutta et tiedä heti itse YHTÄÄN oikeasti laadukkaampaa vaihtoehtoa. 

Eihän kaikki sinihomejuustotkaan aja samaa asiaa. On ruokajuustot ja makustelut juustot erikseen. Aura sattuu olemaan loistava ruokajuusto ja kotimainen. Keski-eurooppalaisia sitten juustotarjottimelle.

Ei ole. Aurajuusto ei ole millään tasolla "loistava" ei edes hyvä. Sitä ei ole MITENKÄÄN noteerattu maailmalla.. koskaan. 

Aromiltaankin ollut aina todella pliisu. Eli vesitetty versio "aidosta tavarasta" kuten suomalaiset ruokatuotteet yleensäkin. Ruoan kanssa pätee aina se että kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana jos se on "suomalaiseen makuun". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin palan auraa viikolla ja ihmettelin, että miten on niin mautonta.

Peltolan blue:ta sitten jatkossa ostoskoriin. 

Vierailija
32/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon että olet 20 vuotta ostanut ja syönyt paskaa aura-juustoa mutta et tiedä heti itse YHTÄÄN oikeasti laadukkaampaa vaihtoehtoa. 

Aura on oikeasti ihan laadukas danablu juusto. Jos hakee tasaista laatua niin aika vaikea voittaa Valion juustoja Suomessa. Suuri osa muista juustoista on pieniä yksittäiseriä jolloin maku ja laatu voi olla ihan mitä tahansa. 

Jos danablusta ei ylipäätään tykkää niin sitten kannattaa valita joku toinen sinihomejuusto. 

Maun puolesta pidän auraa paljon miellyttävämpänä kuin vaikka italialaista gorgonzolaa. 

Oma suosikkini sinihomejuustoista on suolainen roquefort sekä aiemmin aura gold jota ei ilmeisesti enää valmisteta(?). Ainakaan meidän lähikaupassa ei goldia ole ollut enää pariin vuoteen. 

No sanotko vielä KUMPAAN gorgonzolaan vertaat? On meinaa niissäkin todella suuri ero kun puhutaan dolcesta vai picantesta. Eli kumpaan vertaat. 

Toki aurajuusto sopii sellaiselle, joka haluaa teollista, mautonta, vesitettyä tosin tasalaatuista tavaraa. Luonnetta siinä on yhtä paljon kuin ämpärillisessä sahajauhoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan oli juuri juttu että ei se Aura ole mitään muuttunut. Ihan normaalia pientä vaihtelua homejuuston erissä. Tuo on vain nettimeemi että olisi muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi