Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Serkullani on autismikirjon häiriö.

Vierailija
27.06.2026 |

Vahdin häntä yhteen aikaan hänen ollessaan lapsi niin paljon, että hän kutsui minua jonkin aikaa äidiksi. Kerran hän taas puhui itsekseen omaa jokelluskieltään, jolla hän lapsena puhui. Minä vastailin hänelle esim. "Ihanko totta" tai "Oikeastiko on noin", kun hän yllättäen sanoi minulle, että "Mene pois. Anna minun olla rauhassa. Etkö näe, että puhun itsekseni". Tuo tuli täysin puskista, hän ei ollut silloin vielä kertaakaan puhunut kertaakaan kokonaisilla lauseilla, eikä puhunut vielä senkään jälkeen 1-2 vuoteen. Hän oli tämän tapahtuessa noin 4-vuotias. Olen pahoillani, että minun suomen kielen taitoni ei ole kovin hyvä, mutta suomi ei ole minun äidinkieleni.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi