Miten kauan avattu purnukka säilöttyjä viipaloituja punajuuria säilyy jääkaapissa?
Kommentit (13)
Jos on myrkkyyn eli säilöntäaineen pakattuja niin pitkään. Ne mitä itse ostan käytän avaamisen jälkeen nopeasti
Onko kaikki punajuuret pinnan alla? Jos on liemessä, niin kyllä se puoli vuotta säilyy hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on myrkkyyn eli säilöntäaineen pakattuja niin pitkään. Ne mitä itse ostan käytän avaamisen jälkeen nopeasti
Myrkkyyn säilöttyjä ovat onneksi, kahta säilöntäainetta näyttää olevan. Onko pitkään miten pitkään? Viikkoja? Kuukausia? Ap
Huomasin, että suolakurkkujen säilymisessä on isoja eroja. Lidlissä myydään voileipäkurkkuja, joiden sanotaan säilyvän muutaman päivän purkin avaamisen jälkeen. Ne siis pitäisi käyttää saman tien jossain grillijuhlissa.
Se mitä siinä ohjeissa lukee plus vähintään 2-3 päivää+ yksi lisää kai tajuatte että se on varmuus ohje niinsanotusti, ne avatut säilykkeet ei todellakaan muutu myrkyksi kun purkin, pakkauksen avaat joten järki päähän ja kaikki on ok.
Vierailija kirjoitti:
Se mitä siinä ohjeissa lukee plus vähintään 2-3 päivää+ yksi lisää kai tajuatte että se on varmuus ohje niinsanotusti, ne avatut säilykkeet ei todellakaan muutu myrkyksi kun purkin, pakkauksen avaat joten järki päähän ja kaikki on ok.
Siinä on kuukausi ja vuosi merkitty esim. näin 08/27, miten siihen päivät lisäät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä siinä ohjeissa lukee plus vähintään 2-3 päivää+ yksi lisää kai tajuatte että se on varmuus ohje niinsanotusti, ne avatut säilykkeet ei todellakaan muutu myrkyksi kun purkin, pakkauksen avaat joten järki päähän ja kaikki on ok.
Siinä on kuukausi ja vuosi merkitty esim. näin 08/27, miten siihen päivät lisäät?
"parasta ennen" päiväys koskee VAIN avaamatonta tuotetta. Kun se avaa niin sekin säilyvyys lukee purkissa jossakin tyyliin "säilyy avattuna jääkaapissa 2-3 viikkoa". ja tuo missä ja säilyvyysaika vaihtelee tuotteittain päivistä viikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä siinä ohjeissa lukee plus vähintään 2-3 päivää+ yksi lisää kai tajuatte että se on varmuus ohje niinsanotusti, ne avatut säilykkeet ei todellakaan muutu myrkyksi kun purkin, pakkauksen avaat joten järki päähän ja kaikki on ok.
Siinä on kuukausi ja vuosi merkitty esim. näin 08/27, miten siihen päivät lisäät?
Se merkintä tarkoitta että avaamattomana. Minulla on 2 viikkoa yläraja kun olen avannut.
Oliivit homeessa 1vrk ssa. Moni muu säilyy. Näet päältä, maista myös.
Jonkun valmistajan ohje oli 2-4 viikkoa.
Pitää merkitä avaamispäivä ja katsoa sen mukaan. Kai niitä parin viikon jälkeen alkaa jo moittimaan, niin ettei viitsi syödä vaikka ehkä voisi vieläkkn.
Naurattaa nää parasta ennen vauhkoojat. :D :D :D
Eikö se lue siinä purkin kyljessä?