Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan avattu purnukka säilöttyjä viipaloituja punajuuria säilyy jääkaapissa?

Vierailija
27.06.2026 |

Tietääkö kukaab vastausta tähän mysteeriin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lue siinä purkin kyljessä? 

Vierailija
2/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on myrkkyyn eli säilöntäaineen pakattuja niin pitkään. Ne mitä itse ostan käytän avaamisen jälkeen nopeasti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki punajuuret pinnan alla? Jos on liemessä, niin kyllä se puoli vuotta säilyy hyvinkin.

Vierailija
4/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on myrkkyyn eli säilöntäaineen pakattuja niin pitkään. Ne mitä itse ostan käytän avaamisen jälkeen nopeasti 

Myrkkyyn säilöttyjä ovat onneksi, kahta säilöntäainetta näyttää olevan. Onko pitkään miten pitkään? Viikkoja? Kuukausia? Ap

Vierailija
5/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että suolakurkkujen säilymisessä on isoja eroja. Lidlissä myydään voileipäkurkkuja, joiden sanotaan säilyvän muutaman päivän purkin avaamisen jälkeen. Ne siis pitäisi käyttää saman tien jossain grillijuhlissa.

Vierailija
6/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä siinä ohjeissa lukee plus vähintään 2-3 päivää+ yksi lisää kai tajuatte että se on varmuus ohje niinsanotusti, ne avatut säilykkeet ei todellakaan muutu myrkyksi kun purkin, pakkauksen avaat joten järki päähän ja  kaikki on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä siinä ohjeissa lukee plus vähintään 2-3 päivää+ yksi lisää kai tajuatte että se on varmuus ohje niinsanotusti, ne avatut säilykkeet ei todellakaan muutu myrkyksi kun purkin, pakkauksen avaat joten järki päähän ja  kaikki on ok.

Siinä on kuukausi ja vuosi merkitty esim. näin 08/27, miten siihen päivät lisäät?

Vierailija
8/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä siinä ohjeissa lukee plus vähintään 2-3 päivää+ yksi lisää kai tajuatte että se on varmuus ohje niinsanotusti, ne avatut säilykkeet ei todellakaan muutu myrkyksi kun purkin, pakkauksen avaat joten järki päähän ja  kaikki on ok.

Siinä on kuukausi ja vuosi merkitty esim. näin 08/27, miten siihen päivät lisäät?

"parasta ennen" päiväys koskee VAIN avaamatonta tuotetta. Kun se avaa niin sekin säilyvyys lukee purkissa jossakin tyyliin "säilyy avattuna jääkaapissa 2-3 viikkoa". ja tuo missä ja säilyvyysaika vaihtelee tuotteittain päivistä viikkoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä siinä ohjeissa lukee plus vähintään 2-3 päivää+ yksi lisää kai tajuatte että se on varmuus ohje niinsanotusti, ne avatut säilykkeet ei todellakaan muutu myrkyksi kun purkin, pakkauksen avaat joten järki päähän ja  kaikki on ok.

Siinä on kuukausi ja vuosi merkitty esim. näin 08/27, miten siihen päivät lisäät?

Se merkintä tarkoitta että avaamattomana. Minulla on 2 viikkoa yläraja kun olen avannut. 

Vierailija
10/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivit homeessa 1vrk ssa. Moni muu säilyy. Näet päältä, maista myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun valmistajan ohje oli 2-4 viikkoa.

Vierailija
12/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää merkitä avaamispäivä ja katsoa sen mukaan. Kai niitä parin viikon jälkeen alkaa jo moittimaan, niin ettei viitsi syödä vaikka ehkä voisi vieläkkn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nää parasta ennen vauhkoojat. :D :D :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme