Vähä mua säälittää kaasu"grillaaja" ei oo kyllä grillaamista kaasulla paistaminen
Meillä kunnon tiilistä muurattu hiiligrilli takapihan terassilla.
Kommentit (36)
Varmasti hieno tuollainen muurattu grilli! Meilläkin on hiiligrilli, sellainen keraaminen munanmuotoinen.
Jo Aatu tiesi aikoinaan että grillaaminen kaasulla on pop!
Vierailija kirjoitti:
Jo Aatu tiesi aikoinaan että grillaaminen kaasulla on pop!
Ei se grillanut vaan tukahdutti.
Kaasua ei taida olla saatavilla enää kesän loppua kohden trumpin sodan takia.
Tiiligrilli terassilla? Eipä taida onnistua
Kannattaa olla molemmat. Ei makkarapaketin takia jaksa hiiligrilliä laittaa eikä tiilistä muurattua hiiligrilliä voi ottaa veneelle mukaan.
Mä tykkään paistella kaasugrillillä. On nopeeta ja helppoo. Mutta mä olenkin aika laiska...
Vierailija kirjoitti:
Tiiligrilli terassilla? Eipä taida onnistua
Grillin perustus menee terassin läpi maahan.
Meillä erilaisia grillejä mut kyl se vaan perusruokaan tulee weberin kaasu laitettua päälle. Jos oikeen hifistelee niin sit hiilet pallogrilliin tai nuotiopaikalle. Kaikki hyviä vaihtoehtoja riippuen tilanteesta.
No paljon enemmän siihen ruokaan tulee karsinogeenejä hiilillä grillaten
Juljus kirjoitti:
Mä tykkään paistella kaasugrillillä. On nopeeta ja helppoo. Mutta mä olenkin aika laiska...
Paljon terveellisempää niin , jos nyt yleensä grillattu on terveellistä
"Öyh öyh, asunto ja sauna kuuluu lämmittää koivuhaloilla. Ei oo oikeaa lämmitystä millään pumpuilla, öljyllä ja sähköllä lämmittäminen. Säälittää semmoset, ei ole oikeaa asumista tai saunomista. Minulla iso leivinuuni talon keskellä."
Itseäni vähän säälittää grillauselitistit jotka arvostelee sitä miten toiset lämmittää ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
No paljon enemmän siihen ruokaan tulee karsinogeenejä hiilillä grillaten
Amatööri on aina amatööri.
Parempaa ruokaa tuppaa tulemaan kaasulla kun lämpötilaa voi säätää. Lisäksi kunnianhimoisempaan ruoanlaittoon iso kaasugrilli mahdollistaa myös eri raaka-aineiden kypsentämisen samaan aikaan grillin eri alueilla.
Hiiligrilli on parhaimmillaan hitaassa kypsennyksessä sekä siinä muualla kypsennettyyn lihaan paistetaan vain pinta ja saadaan vähän savun makua.
Mua säälittää kaikki ketkä eivät käytä grillaamiseen kivihiiltä. Puuhiilestä ei irtoa mitään aromia ruokaan ja se jää vähän "hengettömäksi" maultaan.
Ethän ehdi edes grillaamaan, syömään tai mitään, kun säälittää niin koko ajan. Pidä edes taukoja, ettet nälkiinny! 🤣
Mikää ei voita pösällä grillattua makkaraa, kuin ennen vanhaan intissä. Piikit makkaran päihin ja töpseli seinään.
Vierailija kirjoitti:
Parempaa ruokaa tuppaa tulemaan kaasulla kun lämpötilaa voi säätää. Lisäksi kunnianhimoisempaan ruoanlaittoon iso kaasugrilli mahdollistaa myös eri raaka-aineiden kypsentämisen samaan aikaan grillin eri alueilla.
Hiiligrilli on parhaimmillaan hitaassa kypsennyksessä sekä siinä muualla kypsennettyyn lihaan paistetaan vain pinta ja saadaan vähän savun makua.
Hiiligrillä onnistuu kaikki se mikä kaasugrillilläkin. Maku vain on paljon aidompi, parempi ja luonnollisempi kuin kaasulla.
Kaasuttamista sitten.