Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso luuta alkaa lakaisemaan valtiolla ja julkisella sektorilla - 20 % lentää pihalle

Vierailija
26.06.2026 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012081842.html

 

Kunhan saadaan tekoäly vauhtiin niin helposti puolet noista 700000 turhakkeesta päätyy kortistoon. Näin saadaan valtavat säästöt ja velkaongelma ratkeaa itsestään.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistautukaa maksamaan niitten tuet ja kyykyttäminen. Ja yritysten kannattaa valmistautua ottamaan vastaan lähes 1.5 miljoonaa työhakemusta JOKA KUUKAUSI! Eli vuodessa sellasset 17 miljoonaa työhakemusta. 

Onnea vaan valitsemallanne polulla!

Vierailija
22/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman verran vähemmän veron maksajia ja enemmän tuilla eläjiä. 

On tää jännää, miten persut haluaa lisää työttömiä. Johtuuko se häpeästä? Jotenkin helpompi kestää oma huonous kun kaikki muutkin jää työttömiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis PS haluaa, ettei kellään ole töitä?

Toi uutinen on kyllä mätäkuun juttu. Tekoäly ei kyllä vähennä yhtään työpaikkaa vaan aiheuttaa helvetisti lisätyötä ja sotkua.

Vierailija
24/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman verran vähemmän veron maksajia ja enemmän tuilla eläjiä. 

Säästöä se silti on, jos verovaroista 3000e/kk palkkaa saava henkilö saa jatkossa vain 640e/kk yleistuen. 

Tuosta kuitenkin veroa ja eläkemaksua valtiolle tonni. Tonni kulutukseen kansantaloutta pönkittämään. 

 

Tulevaisuudessa kaikki rahat menee jenkkiläiselle teknofirmalle veroparatiisiin ulos maasta. Kyllä on urpoa toimintaa. 

Vierailija
25/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman verran vähemmän veron maksajia ja enemmän tuilla eläjiä. 

Valtion työntekijä ei ole veronmaksaja😂Hän on kulu, mutta tätä ei vassari voi tajuta. 

Tämä. Jos valtio antaa sinulle 2500e ja palautat siitä 500e, niin valtio jää silti 2000e tappiolle.

Silti hän käyttää rahojaan ostoksiin. Kansantalous pyörii kun ihmiset kuluttavat. Tätä palstaincelit eivät ymmärrä.

Ei riitä monenkaan palstajankkaajan kapasiteetti kokonaiskuvan ymmärtämiseen. Tämä on tullut harvinaisen selväksi. 

Vierailija
26/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman verran vähemmän veron maksajia ja enemmän tuilla eläjiä. 

Valtion työntekijä ei ole veronmaksaja😂Hän on kulu, mutta tätä ei vassari voi tajuta. 

Tämä. Jos valtio antaa sinulle 2500e ja palautat siitä 500e, niin valtio jää silti 2000e tappiolle.

Ja kun julkista hallintoa edelleen kevennetään tuollaisen ajattelun vuoksi, niin sitten itketään, kun lupaprosessit ovat niin hitaita.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60% ehtii vielä.

Vierailija
28/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta meillä on tekoälypoliisi, -armeija, sairaanhoito jne. Toivottavasti myös veronmaksajat ovat tekoälyjä, muuten homma ei toimi.

Perskutalandiassa ei tätä ymmärretä. Öyhötetään, kun öyhöttäminen on ohjeistettu sieltä, missä hyödyllisiä id ioot teja höynäytetään äänestämään itseään vastaan. Saas nähdä meneekö läpi vielä vai onko suomut pudonneet silmiltä, kun/jos on tuota takinkääntöä seurannut kohta neljä vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tietää myös terveyskeskusten alasajoa, supistuksia vanhusten palveluissa, kouluissa, päivähoidossa ja monessa muussa "turhakkeessa". Monia asioita pidetään itsestään selvänä, kovalla työllä rakennettu hyvinvointi romutetaan. 

Mutta ei meidän tarvitse myöskään puolustaa romuttajia. Eli ei enää synnytetä maanpuolustajia. Nää narsistit haluaa elää robottien ei ihmisten kanssa. Robotteja voi määräillä mielin määrin eikä niille tarvi maksaa palkkaa. Sitä nämä "veronmaksajat" haluavat. No onneksi se matto vetäistään heidänkin jalkojen alta siinä vaiheessa kun ihmiset loppuu niin ei ole ostajia heidän tuotteille kun robotit ei mitään osta joten ei tule heillekään enää rahaa eivätkä he enää voi kutsua itseään ylimielisesti veronmaksajaksi kun ei enää mahdollisesta sitä heille. 

Vierailija
30/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut tuhoaa Suomea Venäjän ohjeilla. Yllättyikö joku? Ei ole sattumaa, että hallituksessa on pe do fiili nat si. Sitä Venäjä käytti tekosyynä hyökätessään Ukrainaan. Persut ei itse tajua, että heidät Venäjä lahtaa ekana jos tänne pääsee.  Niin kätyreille aina käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman verran vähemmän veron maksajia ja enemmän tuilla eläjiä. 

Valtion työntekijä ei ole veronmaksaja😂Hän on kulu, mutta tätä ei vassari voi tajuta. 

Jokainen työläinen on kulu, mutta eihä proletariaatti sitä voi tajuta.

Vierailija
32/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 57. Valtiolla töissä. Vielä pitäisi saada kitkuteltua sinne vuoteen 2031. Jos sen jälkeen tulee fudut, niin tulkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman verran vähemmän veron maksajia ja enemmän tuilla eläjiä. 

Nyt jos asiantuntija tai korkeakoulutettu saa valtiolta 4000e/kk palkkaa niin halvempaa sitä on pitää tukien varassa. 

Vierailija
34/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu. Kommunistit saavat potkut persuksiin. 

Montakohan kommunistia  poliisissa on? Tai puolustusvoimissa. Taitaa olla enemmistö ihan toista laitaa. Terveydenhuollossakin, kun katsoo eduskunnan kokoonpanoa, aika paljon istuvat siellä oikealla laidalla. Siellähän se on Suomi pienoiskoossa. Luuletteko monikansallisten alkavan maksaa osingoistaan sääliveroa työttömille suomalaisille, vai tekoäly ja joulupukkiko kustantaa iloitsemanne työttömien lisääntyvän määrän? Entäpä kun kolahtaa itseenne ja perheeseenne, vieläkö on riemu rahaton, eiku rajaton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman verran vähemmän veron maksajia ja enemmän tuilla eläjiä. 

Valtion työntekijä ei ole veronmaksaja😂Hän on kulu, mutta tätä ei vassari voi tajuta. 

Voi hyvänen aika! Hukkaan on mennyt peruskoulu kohdallasi. 

Vierailija
36/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Jos mietit, että siitä palkasta maksetaan veroja ja suurin osa siitä palautuu kiertoon muille yrittäjälle tavaroina ja palveluina niin siinä on 140000 palkansaajan rahat pois yrityksiltä ja sen sijasta yrittäjien veroista maksetaan entistä useampi euro työttömyysetuina. Onkohan kukaan muistanut laskea tätä excelissä siinä rinnalla kun puhutaan niistä valtavista tekoälyn mahdollistamista säästöistä?

Vierailija
37/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella on osittain paremmat palkat kuin yksityisellä, miten voi olla näin, julkisten palkat maksetaan yksityisen puolen työntekijän selkänahasta. Julkiselle palkkaleikkaus, puolet pois palkasta, tekijöitä aivan varmasti löytyy, koska työttömiä yli 300 000 tuhatta. 

Vierailija
38/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

loistavaa! Nyt varuskuntia kiinni! Ja pari sairaalaa päälle!

Pidetään mieluummin sairaalat auki mutta vähennetään henkilökuntaa. 

Vähennetään henkilökuntaa? Leikkaussaleja ja osastoja on kiinni kun ei ole työntekijöitä. Jonot ovat hirveät. Ihmisiä kuolee, kun ei pääse ajoissa hoitoon. Sitäkö haluat vielä nopeuttaa? Sitten sen tahtotilan ymmärtää. Itselläsi varaa hyviin vakuutuksiin js hoitoon ulkomailla ilmeisesti.