Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen jäi taas junan alle pk-seudulla - mistä kyse?

Vierailija
26.06.2026 |

Ei kait nämä kaikki mitään it.sareita ole?

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/9568827

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voi olla.

Vierailija
2/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se tleensä on, että ihminen meni junan alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollut monta keväällä ja kesällä.

Vierailija
4/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on itsareita ja keskimäärin yli kerran viikossa tapahtuu painottuen kevääseen.

Vierailija
5/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman onnellisin maa.

Vierailija
6/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junan alle ei kukaan joudu vahingossa edes asemilla ja pkseudulla ratapihoille on hankala pääsy vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin espoota

Vierailija
8/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo varmaan kaikki ovat niitä itsekkäiden itsemurhaajien tekemisiä. Voisivat kyllä tappaa itsensä ihan jossain muuallakin, kun pilata kukaties jonkun toisenkin elämä eli näissä tapauksissa sen junakuskin. Vaikka se kuski mitä tekisi, niin ei se juna nopeasti pysähdy ja se näky, kun ihminen on siinä raiteilla ja jää sinne junan alle on sellainen, että se ei unohdu ikinä. Pahimmillaan vie kuskin työkyvyn, mielenterveyden ja jos töihinsä vielä palaa, niin varmasti on ajatuksissa, että mitä, jos taas .... Ihan sama, jos joku menee ja tahallaan törmää rekkaan henkilöautollaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Missä onnellisuuskuplassa elät?

Vierailija
10/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa sattua tuo. Kyllähän siinä ehtii tajuta vaikka mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman onnellisin maa.

...koska kaikki surkeat ihmiset tapppavat itsensä pois tilastoista.

Vierailija
12/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuo varmaan kaikki ovat niitä itsekkäiden itsemurhaajien tekemisiä. Voisivat kyllä tappaa itsensä ihan jossain muuallakin, kun pilata kukaties jonkun toisenkin elämä eli näissä tapauksissa sen junakuskin. Vaikka se kuski mitä tekisi, niin ei se juna nopeasti pysähdy ja se näky, kun ihminen on siinä raiteilla ja jää sinne junan alle on sellainen, että se ei unohdu ikinä. Pahimmillaan vie kuskin työkyvyn, mielenterveyden ja jos töihinsä vielä palaa, niin varmasti on ajatuksissa, että mitä, jos taas .... Ihan sama, jos joku menee ja tahallaan törmää rekkaan henkilöautollaan. 

Sen junakuskin ja rekkakuskin pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja MENNÄ RÖI-HIN!! Röihin menon mysteerimagia parantaa kaikki vaivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen pride kulkue junan alle.

Vierailija
14/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettajat ovat itsemurhan syyttömiä uhreja

Joka viikko joku tekee itsemurhan jättäytymällä junan alle. Lähes yhtä usein joku yrittää riistää henkensä törmäämällä rekkaan. Kuljettajille siitä jää monesti vaikeita henkisiä traumoja.

– Poika ilmestyi pimeästä, astui raiteille ja pudottautui polvilleen. Se oli niin ilmiselvä itsemurha, veturinkuljettaja Sami Pulkkinen kertoo viimesyksyisestä kohtalokkaasta työvuorostaan.

Tilastollisesti jokainen veturinkuljettaja joutuu joskus työuransa aikana tilanteeseen, jossa ihminen jää hänen kuljettamansa junan alle. Työsuojeluvaltuutettu Toni Nokkala Veturimiesten liitosta kertoo kuulleensa veturinkuljettajasta, joka on joutunut tällaiseen tilanteeseen seitsemäntoista kertaa. Joidenkin kohdalle se taas ei osu koskaan.

– VR:llä on noin 1 500 veturinkuljettajaa, ja vuosittain sattuu osapuilleen 50–70 kuolemaan johtanutta onnettomuutta. Jotkut ovat tasoristeysonnettomuuksia, mutta useimmiten kyse lienee itsemurhasta. Useimmat niistä tapahtuvat Etelä-Suomen vilkkaasti liikennöidyillä rataosuuksilla, Toni Nokkala sanoo.

– Emme päässeet lähtemään Helsingistä ajallaan, koska joku oli jäänyt junan alle, kun se oli tulossa Helsinkiin. Jouduimme sitten odottamaan vararunkoa. Ja kun eräs junaa odottanut tyttö kuuli, miksi juna oli myöhässä, hän kertoi minulle, että hänen ystävänsä oli suunnitellut itsemurhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin espoota

Karttakin oli liitejutussa. Etkö osannut lukea sitä eli unohtuiko kouluopetus?

Vierailija
16/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne hyppää Tikkurilan suoralla pusikosta. Ja perjantaina klo 16. Kaikki junat seis kaikkialle. Ei väliä että kymmenet tuhannet matkat viikonlopun viettoon pilalla. Haistakaa v ja menkää muualle.

Vierailija
17/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junan alle ei kukaan joudu vahingossa edes asemilla ja pkseudulla ratapihoille on hankala pääsy vahingossa.

Eikös ne radanvarren aidat rikota heti, jotta pääsee oikaisemaan raiteiden yli?

Vierailija
18/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljettajat ovat itsemurhan syyttömiä uhreja

Joka viikko joku tekee itsemurhan jättäytymällä junan alle. Lähes yhtä usein joku yrittää riistää henkensä törmäämällä rekkaan. Kuljettajille siitä jää monesti vaikeita henkisiä traumoja.

– Poika ilmestyi pimeästä, astui raiteille ja pudottautui polvilleen. Se oli niin ilmiselvä itsemurha, veturinkuljettaja Sami Pulkkinen kertoo viimesyksyisestä kohtalokkaasta työvuorostaan.

Tilastollisesti jokainen veturinkuljettaja joutuu joskus työuransa aikana tilanteeseen, jossa ihminen jää hänen kuljettamansa junan alle. Työsuojeluvaltuutettu Toni Nokkala Veturimiesten liitosta kertoo kuulleensa veturinkuljettajasta, joka on joutunut tällaiseen tilanteeseen seitsemäntoista kertaa. Joidenkin kohdalle se taas ei osu koskaan.

– VR:llä on noin 1 500 veturinkuljettajaa, ja vuosittain sattuu osapuilleen 50–70 kuolemaan johtanutta onnettomuutta. Jotkut ovat tasoristeysonnettomuuksia, mutta useimmiten kyse lienee itsemurhasta. Useimmat niistä tapahtuvat Etelä-Suomen vilkkaasti liikennöidyillä rataosuuksilla, Toni Nokkala sanoo.

– Emme päässeet lähtemään Helsingistä ajallaan, koska joku oli jäänyt junan alle, kun se oli tulossa Helsinkiin. Jouduimme sitten odottamaan vararunkoa. Ja kun eräs junaa odottanut tyttö kuuli, miksi juna oli myöhässä, hän kertoi minulle, että hänen ystävänsä oli suunnitellut itsemurhaa.

Mitäs äänestivät kokoomusta ja halveksuivat ja vastustivat kattavia julkisia mielenterveyspalveluita.

Vierailija
19/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuo varmaan kaikki ovat niitä itsekkäiden itsemurhaajien tekemisiä. Voisivat kyllä tappaa itsensä ihan jossain muuallakin, kun pilata kukaties jonkun toisenkin elämä eli näissä tapauksissa sen junakuskin. Vaikka se kuski mitä tekisi, niin ei se juna nopeasti pysähdy ja se näky, kun ihminen on siinä raiteilla ja jää sinne junan alle on sellainen, että se ei unohdu ikinä. Pahimmillaan vie kuskin työkyvyn, mielenterveyden ja jos töihinsä vielä palaa, niin varmasti on ajatuksissa, että mitä, jos taas .... Ihan sama, jos joku menee ja tahallaan törmää rekkaan henkilöautollaan. 

Kyllä nämä kuskit saavat heti kriisikeskustelut ym työterveyden kautta.

Vierailija
20/44 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne hyppää Tikkurilan suoralla pusikosta. Ja perjantaina klo 16. Kaikki junat seis kaikkialle. Ei väliä että kymmenet tuhannet matkat viikonlopun viettoon pilalla. Haistakaa v ja menkää muualle.

Hyvät mielenterveyspalvelut ja kattava, runsas sosiaaliturva saisi tämän ongelman menemään pois. Sen sijaan te mieluummin uhraatte rekkakuskit ja veturikuskit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi