Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveke Vantaalla käyttökiellossa ja asteet nousee kämpässä + 30 C

Vierailija
26.06.2026 |

Propelleista ei apua. 

 

Töissä pitäis jaksaa käydä.

 

Joskus auttoi parvekkeella nukkuminen mutta se on nyt ehdottomasti kielletty. 

 

Ja tiedän et ens viikolla voi olla sisällä +35 C... 

 

Kamalaa :( 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttökielto tarkoittaa että voit käyttää parveketta ihan kuin ennenkin. Ainoa muutos on se että olet siellä omalla vastuulla, älä kaadu päin lasia ja tipu asfaltille. 

Vierailija
22/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo lasikaide villitys parvekkeilla on lähtöisin? Paitsi että ovat vaarallisia, myös kaikki rojut näkyy ulos, koska partsia pidetään varastona johtuen siitä, että komeroita ja varastoja ei enää rakenneta. Aivan pa-kaa suunnittelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo lasikaide villitys parvekkeilla on lähtöisin? Paitsi että ovat vaarallisia, myös kaikki rojut näkyy ulos, koska partsia pidetään varastona johtuen siitä, että komeroita ja varastoja ei enää rakenneta. Aivan pa-kaa suunnittelua. 

Hinta edellä. Lasi asennuksineen on kaikkein halvin vaihtoehto.

Vierailija
24/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ulkona on kuumempi niin täytyy pitää ovi ja ikkunat kiinni. myöskin sälekaihtimet jos on. sekin viilentää asuntoa koska lämmin ilma tulee sisään.

Jos asunnossa on kaikki ikkunat samaan suuntaan ja aurinko paistaa lähes koko päivän ajan suoraan kohti niin ei voi vaan laittaa ikkunoita kiinni. Muuten ilma on niin tukala ja tunkkainen asunnossa että ei saa edes henkeä.

Vierailija
25/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nukkuisi lasiparvekkeella. Unissaan voi kääntyä sitä vasten. 

Vierailija
26/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä Vantaalla on kaikki asiat päin vttua?

Varmaan siksi kun vantaa ei ole suomen mogadishu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäkään asunnossa ei nouse lämpötila noin korkealle jos älyää pitää verhot kiinni ja yöksi ikkunat auki. Moni asuu asunnossa jossa ei edes ole parveketta, silti pärjäävät. Esim minun mummoni asui, piti verhoja kiinni auringonpaisteella asui ylimmässä kerroksessa 

Kyllä nousee. Asuntoni on yli kerros, kulmahuoneisto. Aurinko paistaa aamusta auringonlaskuun saakka. Rappukäytävässä täysi lasiseinä etelään, ja aurinko paistaa simne, kuumentaen sen täältä ylhäältä 30 asteeseen. Jos on pitkiä helleputkia, talo lämpenee kuin uuni, eikä jäädy.

Asunnossani on helteellä sälekaihtimet kiinni, eteläikkunoilla pimentävät rullaverhot ja makkarissa lisäksi täyspitkät pimennysverhot. Muissa ikkunoissa pitkät verhot edessä kaihtimien lisäksi. Kahtena kesänä olen teipannut foliolakanat lännen puoleisiin ikkunoihin ja parvekkeen oveen.

Aamulla, kun ulkolämpötila on helteellä sama kuin sisälämpötila, laitan kaikki ikkunat ja oven kiinni. Yöllä pidän läpivetoa, usein avaan myös isot ikkunat makkarista ja olohuoneesta. En käytä hellaa enkä uunia helteellä.

Asunnon lämpötila nousee 28-30 asteeseen, riippuen kuinka pitkä helleputki on. Ennen sälekaihtimia lämpötila nousi 33-34 asteeseen.

Jos olen reissussa, enkä pysty tuulettamaan öisin, lämpötila on 30 tai yli palatessani. 

 

En ole ap. 

Vierailija
28/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ne luukut auki ja säppiin. Kai sen parvekkeen oven sentään saa avata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi pitäisi saada auki. Vaikkei mene sinne. Arvasin että kielto karkasi hanskasta.

Vierailija
30/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla on nyt +17 ja vettä sataa, ikkunatkaan ei aukea ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäkään asunnossa ei nouse lämpötila noin korkealle jos älyää pitää verhot kiinni ja yöksi ikkunat auki. Moni asuu asunnossa jossa ei edes ole parveketta, silti pärjäävät. Esim minun mummoni asui, piti verhoja kiinni auringonpaisteella asui ylimmässä kerroksessa 

Ei ne verhot mitään auta. Kokemusta on

Vierailija
32/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen oven voi silti avata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enjoy ! Finnish world class building quality!

Vierailija
34/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäkään asunnossa ei nouse lämpötila noin korkealle jos älyää pitää verhot kiinni ja yöksi ikkunat auki. Moni asuu asunnossa jossa ei edes ole parveketta, silti pärjäävät. Esim minun mummoni asui, piti verhoja kiinni auringonpaisteella asui ylimmässä kerroksessa 

Kyllä nousee. Asuntoni on yli kerros, kulmahuoneisto. Aurinko paistaa aamusta auringonlaskuun saakka. Rappukäytävässä täysi lasiseinä etelään, ja aurinko paistaa simne, kuumentaen sen täältä ylhäältä 30 asteeseen. Jos on pitkiä helleputkia, talo lämpenee kuin uuni, eikä jäädy.

Asunnossani on helteellä sälekaihtimet kiinni, eteläikkunoilla pimentävät rullaverhot ja makkarissa lisäksi täyspitkät pimennysverhot. Muissa ikkunoissa pitkät verhot edessä kaihtimien lisäksi. Kahtena kesänä olen teipannut foliolakanat lännen puoleisiin ikkunoihin ja parvekkeen oveen.

Aamulla, kun ulkolämpötila on helteellä sama kuin sisälämpötila, laitan kaikki ikkunat ja oven kiinni. Yöllä pidän läpivetoa, usein avaan myös isot ikkunat makkarista ja olohuoneesta. En käytä hellaa enkä uunia helteellä.

Asunnon lämpötila nousee 28-30 asteeseen, riippuen kuinka pitkä helleputki on. Ennen sälekaihtimia lämpötila nousi 33-34 asteeseen.

Jos olen reissussa, enkä pysty tuulettamaan öisin, lämpötila on 30 tai yli palatessani. 

 

En ole ap. 

Foliota ikkunoihin jos on noin vaikeaa. Meillä ei edellisessä asunnossa toiminut ilmanvaihto, parvekkeen ovea olisi ollut turha pitää auki kun siellä oli kuumempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä joku näkee, jos sä matalana ryömit sinne koisimaan. Et vaan nojaile kaiteeseen, jos nyt niiden takia on käyttökiellossa.

Vierailija
36/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meillä edes ole noin lämmintä ollut tänäänkään.

Vierailija
37/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kätevä mies menee parvekkeelle, vaikka ovenkahva on poistettu. Puulosta Uusi kahva oveen ja parvekkeelle mars mars. 

Vierailija
38/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatikaa että parvekelasit on jätettävä auki, se parvekekasvihuone lämpiää kesällä ihan kamalaksi pätsiksi, jos lasit on kiinni ja lämpö siirtyy sisätiloihin vaikka ovi olisi kiinni.

Vierailija
39/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä joku näkee, jos sä matalana ryömit sinne koisimaan. Et vaan nojaile kaiteeseen, jos nyt niiden takia on käyttökiellossa.

Näkyy pitkälle koska se on lasia. Vastapäisessä talossa seurataan sitä "salaa" ryömimistä. 

Vierailija
40/50 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lämmin luita riko. Nauti kun ei tarvitse palella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi