Parveke Vantaalla käyttökiellossa ja asteet nousee kämpässä + 30 C
Propelleista ei apua.
Töissä pitäis jaksaa käydä.
Joskus auttoi parvekkeella nukkuminen mutta se on nyt ehdottomasti kielletty.
Ja tiedän et ens viikolla voi olla sisällä +35 C...
Kamalaa :(
Kommentit (50)
Mistä tuo lasikaide villitys parvekkeilla on lähtöisin? Paitsi että ovat vaarallisia, myös kaikki rojut näkyy ulos, koska partsia pidetään varastona johtuen siitä, että komeroita ja varastoja ei enää rakenneta. Aivan pa-kaa suunnittelua.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo lasikaide villitys parvekkeilla on lähtöisin? Paitsi että ovat vaarallisia, myös kaikki rojut näkyy ulos, koska partsia pidetään varastona johtuen siitä, että komeroita ja varastoja ei enää rakenneta. Aivan pa-kaa suunnittelua.
Hinta edellä. Lasi asennuksineen on kaikkein halvin vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
jos ulkona on kuumempi niin täytyy pitää ovi ja ikkunat kiinni. myöskin sälekaihtimet jos on. sekin viilentää asuntoa koska lämmin ilma tulee sisään.
Jos asunnossa on kaikki ikkunat samaan suuntaan ja aurinko paistaa lähes koko päivän ajan suoraan kohti niin ei voi vaan laittaa ikkunoita kiinni. Muuten ilma on niin tukala ja tunkkainen asunnossa että ei saa edes henkeä.
En nukkuisi lasiparvekkeella. Unissaan voi kääntyä sitä vasten.
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä Vantaalla on kaikki asiat päin vttua?
Varmaan siksi kun vantaa ei ole suomen mogadishu.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessäkään asunnossa ei nouse lämpötila noin korkealle jos älyää pitää verhot kiinni ja yöksi ikkunat auki. Moni asuu asunnossa jossa ei edes ole parveketta, silti pärjäävät. Esim minun mummoni asui, piti verhoja kiinni auringonpaisteella asui ylimmässä kerroksessa
Kyllä nousee. Asuntoni on yli kerros, kulmahuoneisto. Aurinko paistaa aamusta auringonlaskuun saakka. Rappukäytävässä täysi lasiseinä etelään, ja aurinko paistaa simne, kuumentaen sen täältä ylhäältä 30 asteeseen. Jos on pitkiä helleputkia, talo lämpenee kuin uuni, eikä jäädy.
Asunnossani on helteellä sälekaihtimet kiinni, eteläikkunoilla pimentävät rullaverhot ja makkarissa lisäksi täyspitkät pimennysverhot. Muissa ikkunoissa pitkät verhot edessä kaihtimien lisäksi. Kahtena kesänä olen teipannut foliolakanat lännen puoleisiin ikkunoihin ja parvekkeen oveen.
Aamulla, kun ulkolämpötila on helteellä sama kuin sisälämpötila, laitan kaikki ikkunat ja oven kiinni. Yöllä pidän läpivetoa, usein avaan myös isot ikkunat makkarista ja olohuoneesta. En käytä hellaa enkä uunia helteellä.
Asunnon lämpötila nousee 28-30 asteeseen, riippuen kuinka pitkä helleputki on. Ennen sälekaihtimia lämpötila nousi 33-34 asteeseen.
Jos olen reissussa, enkä pysty tuulettamaan öisin, lämpötila on 30 tai yli palatessani.
En ole ap.
Laittakaa ne luukut auki ja säppiin. Kai sen parvekkeen oven sentään saa avata?
Ovi pitäisi saada auki. Vaikkei mene sinne. Arvasin että kielto karkasi hanskasta.
Vantaalla on nyt +17 ja vettä sataa, ikkunatkaan ei aukea ?
Vierailija kirjoitti:
Yhdessäkään asunnossa ei nouse lämpötila noin korkealle jos älyää pitää verhot kiinni ja yöksi ikkunat auki. Moni asuu asunnossa jossa ei edes ole parveketta, silti pärjäävät. Esim minun mummoni asui, piti verhoja kiinni auringonpaisteella asui ylimmässä kerroksessa
Ei ne verhot mitään auta. Kokemusta on
Enjoy ! Finnish world class building quality!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessäkään asunnossa ei nouse lämpötila noin korkealle jos älyää pitää verhot kiinni ja yöksi ikkunat auki. Moni asuu asunnossa jossa ei edes ole parveketta, silti pärjäävät. Esim minun mummoni asui, piti verhoja kiinni auringonpaisteella asui ylimmässä kerroksessa
Kyllä nousee. Asuntoni on yli kerros, kulmahuoneisto. Aurinko paistaa aamusta auringonlaskuun saakka. Rappukäytävässä täysi lasiseinä etelään, ja aurinko paistaa simne, kuumentaen sen täältä ylhäältä 30 asteeseen. Jos on pitkiä helleputkia, talo lämpenee kuin uuni, eikä jäädy.
Asunnossani on helteellä sälekaihtimet kiinni, eteläikkunoilla pimentävät rullaverhot ja makkarissa lisäksi täyspitkät pimennysverhot. Muissa ikkunoissa pitkät verhot edessä kaihtimien lisäksi. Kahtena kesänä olen teipannut foliolakanat lännen puoleisiin ikkunoihin ja parvekkeen oveen.
Aamulla, kun ulkolämpötila on helteellä sama kuin sisälämpötila, laitan kaikki ikkunat ja oven kiinni. Yöllä pidän läpivetoa, usein avaan myös isot ikkunat makkarista ja olohuoneesta. En käytä hellaa enkä uunia helteellä.
Asunnon lämpötila nousee 28-30 asteeseen, riippuen kuinka pitkä helleputki on. Ennen sälekaihtimia lämpötila nousi 33-34 asteeseen.
Jos olen reissussa, enkä pysty tuulettamaan öisin, lämpötila on 30 tai yli palatessani.
En ole ap.
Foliota ikkunoihin jos on noin vaikeaa. Meillä ei edellisessä asunnossa toiminut ilmanvaihto, parvekkeen ovea olisi ollut turha pitää auki kun siellä oli kuumempi.
Mistä joku näkee, jos sä matalana ryömit sinne koisimaan. Et vaan nojaile kaiteeseen, jos nyt niiden takia on käyttökiellossa.
Eihän meillä edes ole noin lämmintä ollut tänäänkään.
Kyllähän kätevä mies menee parvekkeelle, vaikka ovenkahva on poistettu. Puulosta Uusi kahva oveen ja parvekkeelle mars mars.
Vaatikaa että parvekelasit on jätettävä auki, se parvekekasvihuone lämpiää kesällä ihan kamalaksi pätsiksi, jos lasit on kiinni ja lämpö siirtyy sisätiloihin vaikka ovi olisi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mistä joku näkee, jos sä matalana ryömit sinne koisimaan. Et vaan nojaile kaiteeseen, jos nyt niiden takia on käyttökiellossa.
Näkyy pitkälle koska se on lasia. Vastapäisessä talossa seurataan sitä "salaa" ryömimistä.
Ei lämmin luita riko. Nauti kun ei tarvitse palella.
Käyttökielto tarkoittaa että voit käyttää parveketta ihan kuin ennenkin. Ainoa muutos on se että olet siellä omalla vastuulla, älä kaadu päin lasia ja tipu asfaltille.