Tiedätkö mikä on aidosti älykkään ihmisen leimaavin ominaispiirre?
He puhuvat itsensä kanssa. Tämä selkiyttää ajatuksia. Syvällinen ajattelu ilmenee selkeytenä. Tämä ominaispiirre tulee kaikissa listauksissa ilmi, joissa tarkastellaan aidosti älykkään ihmisen persoonallisuutta.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ap. Nyt jokainen ihminen tunnistaa itsensä älykkääksi.
Kyllä! Nyt on saatu älykköjen kokoontumisajot käyntiin.
Ei tarvitse puhua itsensä kanssa, ajattelu riittää.
Huh, huojentava tieto! Olin jo vähän huolissani itsestäni :D
Onko päässä asuvan persun kanssa jankkaaminen myös älykkään ihmisen merkki?
Ennen sitä sanottiin skitsofreniaksi. Niin ne ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tekee aloituksen ja vastailee vain itselleen.
Niin.
Se on kyllä surullista, jos ei muut vastaa mitään. :( Aika köyhää keskustelua sitten.
Mähän myös äidyn joskus jopa huutoriitelemään itseni kanssa esimerkiksi yksin autoillessa. 138 ja kirjoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tekee aloituksen ja vastailee vain itselleen.
Niin.Se on kyllä surullista, jos ei muut vastaa mitään. :( Aika köyhää keskustelua sitten.
Silloinhan siinä juuri älykkyyden kipinät lentelevät....
Vierailija kirjoitti:
Huojentavaa lukea, että olenkin siis älykäs enkä hullu. Tai ehkä olen molempia. 🤪
Itse olen vetänyt rajan siihen, että niin kauan kun ylimääräinen ääni ei ala vastailemaan, olen voiton puolella.
Vierailija kirjoitti:
Huojentavaa lukea, että olenkin siis älykäs enkä hullu. Tai ehkä olen molempia. 🤪
Siis...Hullu älykäs vai älykäs hullu?
Itse viihdyn yksin omassa seurassani koska minusta minulla on niin hauskat vitsit. Välillä siis nauran niitä ääneen. Mistä tämä mahtaa kertoa?
Vierailija kirjoitti:
"hullun" (sitaateissa, en tarkoita käsitteella mitään pahaa tai negatiivista, kätän sitä vain lyhentääkseni viestiä) ja älykkään sisäinen puhe usein eroo myös siten, että "hullu" kokee sisäisen puheen olevan joku itsestään erillinen entiteetti, joka yrittää puheellaan ohjata tuota puheesta kärsivää ihmisyksilöä ja saada hänet pelkäämmään ja tekemään irrationaalisia asioita. "ns. terveen" puhe sitten on vain sellaista pään sisäistä höpöttelyä itselleen. Itse kävin tänään pitkän ialogin itseni kanssa siitä kannattaisiko muuttaa toiseen kaupunkiin, kävin läpi perusteluja puolesta ja vastaan. Se siis todellakin oli dialogia itseni kanssa. äo joskus mitattiin lähemmäs 150, psyykkisesti olen myös saanut terveen paperit (olen adhd ja niissä tutkimuksissa tehtiin psykiatriset arviotkin, joten kuulun siihen joukkoon, joka voi sanoa omistavansa terveen paperit)
Olen aina ihmetellyt miksi lörpättelen koko ajan päänsisäisesti itseni kanssa, mutta hauska kuulla, että se voikin olla yksi älykkyyden piirre. on myös yksi adhd:n piirre kyllä (monet addt käyvät päänsisiä keskusteluja) Pitääpä vinkata tämä tädillenikin, kun hän joskus epäili olevansa hullu, kun juttelee itsensä kanssa (ei ainakaan vaikuta hullulta, vaikkei toisia saisikaan diagnosoida, jos ei ole ammattilainen eikä tehnyt testejä)
Olen aina ollut huono tekemään päätöksiä. (Olen myös luova ja älykäs, aika hankala yhdistelmäjoskus, mutta toisinaan hulvattoman hauskaa).
Kerran yhden monimutkaisen valinnan edessä päädyin luomaan pääni sisälle maailman, jossa yhdeksän tyypin neuvosto joutui päättämään puolestani valitsenko vaihtoehdon a, b vai c. Annoin aivojeni luovae puolelle täyden vapauden käydä tuo debatti. Siellä oli neuvonantajien joukossa tyyppi nimmeltä varmistelijä, tyyppi nimeltä ylivarovainen, tyyppi nimeltä rohkelikko ja tyyppi nimeltä hidastelijoihin ärsyyntyvä ja niin edelleen. Vähänniinkuin arkityypit, mutta ei ihan kuitenkaan. Minä kuvittelin itseni elokuvateattterin kaltaiseen tilaan seuraamaan tuota päätöksentekoprosessia ja kuvittelinpa itselleni vielä popparit ja juomaa, ihan siltä varalta, että tyypit väittelee keskenään pitkäänkin. Päätyivät sitten tulokseen ja esittelijä kertoi minulle mitä he suosittelevat.
Se oli hillittömän hauskaa. Osasvat kyllä valita oikeinkin. Pitäisi käyttää tuota prosessia useamminkin. Tuona kertana oli tiedossa täysin vapaa viikonloppu ilman mitään velvoitteita, joten oli helppo rentouttaa itsensä luovuudeen ääreen. Aina se ei onnistu.
kirjoitan tämän siksi, jos joku saa prosessista kiinni ja haluaa kokeilla omallakin kohdalla. Vaasti tosin luovat aivot ja jonkinlaista uskallusta lähteä leikittelemään oman sisäisen maailman kanssa ilman, että rupeaa kontrolloimaan asioita tai pähkäilemään niitä kesken prosessia.
Ohi.