G:miten pian pääsit eroon raskauskiloista?
Pientä galluppia;
Elikäs miten pian synnytyksen jälkeen palauduit entisiin mittoihisi? Vai " taisteletko" yhä kilojesi kanssa?
Itselläni on synnytyksestä aikaa n. 3 kk ja edelleen painoa enemmän kuin ennen raskautta. Ei hirveästi, mutta silti ärsytää :( Kokonaisuudessaan paino nousi raskauden aikana n. 12 kg ja n. 4 olisi vielä tiputettavana. Tiukassa tuntuvat olevan ja juuri niissä kohdissa, mitkä vähiten imartelevat eli takapuolessa ja reisissä... Täysimetän edelleen, mutta mielestäni se ei painoa saa alas. Suurinpiirtein tämän verran painoin kun synnytyslaitokselta kotiuduin...
Kommentit (18)
Sain kiloja raskausaikan n. 12 ja jälkitarkastukseen mennessä painoin saman verran kuin ennen raskautta. Tosin ylimääräisiä kiloja oli jo ihan kiitettävästi ja näistä ennen raskautta hankituista onkin sitten pirun vaikea päästä eroon...
mutta sentit ovat hurjat, en mahdu mihinkään vanhoihin housuihini, vatsa lyllyy! Lapsi kohta jo 8 kk. :(
Ekan raskauden jälkeen olin 2kk kuluttua entisissä mitoissa, toisen jälkeen kesti 3kk. Ekassa raskaudessa tuli 18kg ja toisessa 20kg. Lopulta olen täysimetysaikana laihtunut vielä noin 5kg lisää molemmissa ja ollut alipainoinen.
meni, että olin entisissä mitoissa ( 150 cm 42 kg ) ja laihtumisen syy/ ansio---> imetys.
tuli tokan raskauden aikana 8kg ylimääräistä ja täytyy sanoa että yllätyin itsekin kun 2 vko synnytyksestä vetäisin tavan farkut jalkaan
Vierailija:
meni, että olin entisissä mitoissa ( 150 cm 42 kg ) ja laihtumisen syy/ ansio---> imetys.
vuosi kolmannesta synnytyksestä ja kiloja edelleen 7.
Ei tule mitään.
2,5v synnytyksest ja painon nyt enemmän kuin sillon =(
t: 2 lasta, imetys laihduttanut KAIKEN tulleen pois, mut kun se loppunut niin painoa alkaa taas tulla ja tulla...
Ennen raskautta 64kg, nyt 60 tai 61 kg.
Teveydenhoitajakin piruili koko loppuraskauden, eikä uskonut kun sanoin, etten syö mitenkään kamalasti. Ja viimeinen kommentti oli " kyllä sulla sitten kestää tosta laihtua" . Hahhaa, mäpäs laihduin 15kg jo heti synnytyksessä, vaikka lapsi paino vaan 3250g. Eikä tosiaan tarvinnut laihduttaa.
Nyt olen hiukan laihempi kuin ennen raskautta.
lapsi kohta 6kk:tta. n.20kiloa tuli yhteensä ja nyt jäljellä pari kiloa. 15kiloa läks nopeasti ja nää viimeiset on ollu tiukassa. Täysimetin n.5kk:tta ja siis imetän edelleen, mutta myös soseet aloitettu. Mahassa ja reisissä näyttäis nää viimoiset olevan...
Imetin vain noin 5 tuntia päivässä ja muutoin annoin korviketta.
Ensimmäistä täysimetin noin 3kk ja paino ei laskenut yhtään. Toista en imettänyt ja painolle ei tapahtunut mitään. Viimeisimmässä raskaudessa laihduin 10kg.
14
Jokaisesta siis painoa tuli 18-20 kg.
Esikoisen (koliikkilapsi, joka nukkui päiväunia vain liikkuvissa vaunuissa ja muutenkin tuli " urheiltua" vauvaa kanniskellessa) jälkeen olin 2 kk synnytyksestä lähtöpainossa.
Keskimmäisen (helppo ja ns. käyttäjäystävällinen " nukun missä vaan" -vauva) jälkeen lähtöpainon saavuttamiseen meni 5 kk.
Nyt kuopus (pääsääntöisesti helppo mutta " saatan vetää arvaamattomat kilarit missä ja milloin vaan ja saan käsittämättömiä rintaraivareita" -case) on 2,5 kk ja junnaan +6-7 kilon kanssa tuskallisen hitaasti. Taitaa ikä tehdä tehtävänsä (komeat 34 vuotta). No, eiköhän näistäkin joskus pääse. Tosin enpä kaipaa kyllä esikoisen aikaisen " dieetin" ilojakaan =P
mulla " lähti synnärillä" (olin pidemmän kaavan mukaan) yli 10 kg, ja nyt painan vähemmän kuin ennen raskautta...-> imetys ja jokapäivä 2 krt lenkillä :)
no nyt on mitat samat ku ennen lasta ehkä pari kiloa vähempi.. ja lapsi kohta 2v..
esikoiselta lähti synnärillä 7-8kg mutta lihoin sen saman takaisin 3kk täysimetyksen aikana. sen jälkeen laihduttamalla laihdutin 18kg eli 6kg jäi.
keskimmäiseltä lähti synnärillä saman verran eli 7-8kg. imetysaikana lievästi laihduttamalla lähti vajaa 10kg ja sen jälkeen reilun vuoden aikana muutama kilo eli pari kiloa tuli lisää verrattuna tilanteeseen ennen raskautta.
kolmannelta lähti synnärillä taas samat 7-8kg ja imetysaikana suurinpiirtein saman verran lievästi laihduttamalla. nyt kuopus täyttää 2v ja painan edelleen 8kg enemmän kuin ennen raskautta ja kaikenkaikkiaan 17kg enemmän kuin ennen esikoista. tosin olen nyt samankokoinen kuin ennen tätä kolmatta raskautta, käyn kuntosalilla ja olen huomattavasti kiinteämpi kuin aikaisemmin, lihas vain painaa enemmän kuin läski.
en enää edes haikaile tilanteeseen ennen esikoista ja itseasiassa olen kohtuutyytyväinen kroppaani jo nyt. mutta salilla aion käydä edelleen ja toivottavasti kiinteytyminen jatkuu.
Kävin vaa' alla.. Vauva nyt 8,5 kk ja painan TASAN SAMAN VERRAN kuin neuvolakortin viimeinen lukema rv 41+1!! Siis ei jumalauta!!! (Raskausaikana +10kg, mutta " pohjiakin" oli ihan kivasti) Potkikaa mut lenkille, eihän tästä tuu yhtään mitään!
ekan ja tokan jälkeen olin entisissä mitoissa kahdessa viikossa
kolmannen jälkeen jäin pysyvästi 3kg
neljännen jälkeen jäi vielä 3 kg lisää
eli nyt mitat 174cm/64kg