Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Itsensä lihottaneet mokasivat - kaikkia rangaistaan." Suomen ankara sokeriverotus ei ole reilu terveitä kohtaan. 🍫🍪🍬🍭🥤🍦

Vierailija
26.06.2026 |

Valtion päättäjät huomasivat, että kaupan irtokarkkihyllyjen luona silmät kiiluen karkkeja kauhovat läskit eivät itse osaa ottaa vastuuta syömisestään. Nämä samat läskit ovat sitten lääkärissä valittamassa ja hoidattamassa läskin aiheuttamia vaivojaan. Yhteiskunnan rahalla. Tästä syystä päättäjät kiristivät sokeriverotusta.

 

Ikävä kyllä tervepainoinenkin joutuu maksamaan saman sokeriveron kuin itsensä lihottaneet. Toki tervepainoisilla sokerivero jää kevyemmäksi, koska he eivät osta niin paljon sokerimoskaa kuin itsensä lihottaneet.

 

Mutta silti vähän epäreilua.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi