Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri haluaa hyötyä asunnostani

Vierailija
25.06.2026 |

Elikkä siis työkaveri A kysyi yhtäkkiä ilman mitään alustusta, että haaveilee toisen työkaverin B kanssa, että tulisivat kotini pihaan ryyppäämän kun täällä x kaupungissa on tapahtuma joka huipentuu viikonloppuna (kaikki kännää silloin) ja tästä meiltä tuohon tapahtuma-alueelle on vain muutama sata metriä. Kaiken kruunasi se, kun hän sanoi, että jokainen voi sitten mennä missä seurassa tykkää sinne alueelle eli suomeksi he menevät keskenään ilman minua. 

Ongelma on siinä, että tämä B työkaveri kerran piti synttärit joihin kysyttiin kaikki työpaikan eläkeläisetkin (jotka eivät ikinä osallistu mihinkään), mutta minut ainoana jätettiin kutsumatta/kysymästä mukaan.

No toki pari muutakin ratkaistavissa olevaa  ongelmaa on kuten se, että meillä on lemmikkejä jotka voivat karata eikä meillä ole kuin 2 puutarhatuolia. 

A työkaveri on ihan ok, mutta persoona muuttuu kun on tämän B työkaverin kanssa ja ovat yhdessä aika.. äänekkäitä ja näin ollen raskasta seuraa

On ollut muitakin illanviettoja ja festareille menoja jolloin jätetty kutsumatta/kysymättä mukaan. Teemme myös vuorotyötä ja minä teen usein muiden inhoamaa vuoroa joten joskus varmaan ajateltu, että sitten joku toinen pääsee kun minä olen siellä sitä vuoroa tekemässä sijaisten ja keikkalaisten kanssa.. 

Pari kertaa olen työkaverien kanssa ollut juhlimassa ilman näitä kahta, eli on tiedossa että en ole absolutisti. Ja ei, en vedä mitään jäääviä perseitä ja ole taakkana muille kuten tiedän osan työkavereista tekevän.. 

Olen usein harmitellut, kun kaipaisin joskus jotain illanviettoja, afterworkkejä työkaverien kanssa ja nyt kun sellaista olisi tarjolla niin ei oikein nappaa.. 

Miten toimisit tilanteessani? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri siis kysyi ensin, että onko suunnitelmia tähän tiettyyn päivään ja sanoin, et ei vielä. 

Itse olem kantapään kautta oppinut, että jos toinen aloittaa kysymällä, että onko suunnitelmia ko ajankohtaan, kannattaa sanoa ensin, että saattaa olla, ei ole varmistunut vielä tms. Jos erehtyy vastaamaan heti, että ei ole suunnitelmia, voi löytää itsensä kousallisesta tilanteesta, kun yrittää epätoivoisesti keksiä tekosyitä.

Tämä on hyvä neuvo, kiitos!

Vierailija
22/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin huono satu.

Luitko oikeasti?  Näissä riittää pari eka riviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri siis kysyi ensin, että onko suunnitelmia tähän tiettyyn päivään ja sanoin, et ei vielä. 

Sanot että et jaksa vieraita nyt. 

Vierailija
24/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettet osaa päättää vielä. Odotat josko tulee muualta kivempia ehdotuksia, sitten jos ei tuu muutakaan, niin voit ehkä suostua.  Mutta ei, sulle sitten tuleekin just viime hetkellä jotain parempaa tekemistä.

Vierailija
25/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä ssitä kotiisi missään nimessä. Älä ole heikko luuseri joka myöntyy heti palvelukseen. Jos sekään ei ole sinua kutsuntu niin älä vaan anna sille ilmaista majoitusta.

Vierailija
26/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et vastannut heti, voit sanoa sait vst kyselyn serkultasi ja nimenomaan he haluavat nähdä minut.

Sovit he tulevat.

Tai sanot ei kiitos.

Ystäväpariskunta kertoi heille tosi usein on änkeämässä vaikka ketä. Joskus jotkut ovat vasn tulleet ja sitten on jopa pitänyt heittää ulos.

Heillä oli 2 auton autotalli. Jollekin antoivat luvan olla autotallinnassa, eikä sisään lainkaan. Sieltä mm tuli kyselyä mitrn sitten pääsevät jazzeille, oli 10 km matkas

Vierailija
27/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain, että et nyt halua vieraita. Ei tarvi mitään valheita. 

Vierailija
28/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain soitat poliisit. Dokuja ei katsota hetkeäkään.

Vierailija
29/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kiitos, voidaan ehkä nähdä siellä festareilla" 

Vierailija
30/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme nuorena se ainoa pariskunta, kenellä oli okt. Muuten meitä ei kutsuttu mihinkään eikä meidän kanssa vietetty aikaa. 

Mutta kun tarvittiin kuskia tai porukka halusi grillata, niin seura (tai siis auto ja okt piha) kelpasikin. 

Lopetimme palvelukset niin "kaverit" kaikkosivat- moikataan kun tavataan mutta eipä ole vastakutsuja tullut, eikä ole itse saatu kyytejä vastapalveluksena.

Älä ap suostu missään nimessä!

Vierailija
31/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ongelman saakin kehitettyä. Sanot vain että ei nyt sovi.

Vierailija
32/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku oli kans änkeytymässä kämppääni. Ja ois ollut peräti pari kuukautta opiskelujen takia. Ruvettiin tappelemaan ja tuli vähän rumasti sanottua. Välit meni poikki loppuiäksi. On se kumma ettei saa omaa kotiaan puolustaa. Ja akka on vielä pitkävihainenkin. Mutta eipä haittaa. Joutikin mennä.

Vierailija
33/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy että ”varmistan ymmärsinkö oikein, eli haluaisitte tulla aloittelemaan luokseni ja mennä sen jälkeen keskenänne kahdestaan festareille?”

Ja päätä sen perusteella mitä vastaat. Jos he sanoo että ”joo just noin” niin sano että ”ei ole itselläni suunnitelmissa lähteä festareille joten en tarvitse aloitteluseuraa, joten mietinkin jo että pyydän toisen kaverin tuolloin käymään kahville, mutta hauskaa festaria teille”. 

Tai jos ovat että ”eikun tule mukaan festareille meidän kanssa” nii mieti sitten että haluatko lähteä sinne ylipäätään. Jos et niin käytä silloinkin vaihtoehtoa A. 

Vierailija
34/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettei sovi sinun suunnitelmiisi. Ei muuta. Älä ala selitellä! Mitä enempi selität sitä enempi sinua yritetään suostutella. Menkööt hotelliin tai vuokratkoon lyhytvuokrauksella asunnon. Telttaillakin voi kesällä kevyesti. Näitä loisia aina löytyy jos omistaa asunnon, oktalon, tai mökin. 

Vierailija
35/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsuudessa myös tuttu, joka aloitti just onko sulla mitään tekemistä.

Kun sain kortin, mun olis pitänyt hakea häntä ja kuskata.

Opin nopeasti sanomaan kuulostaapa ei-mielenkiintoiselta, jätän väliin.

Joskus vastasin oletko ajatellut maksaa tästä minulle jotain. Alle 100 e en ryhdy mokseen ja silloinkin mennään mun aikataululla.

Voin mielelläni auttaa vähän vieraampaakkn tuttua, jos esim hänellä ei ole varaa majaan ja olisi tulossa vaikka konserttiin.

Selkeät hyväksikäyttäjät ovat toinen juttu

Vierailija
36/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että olet laittanut asuntosi vuokralle tapahtuman ajaksi. Maksaville asiakkaille.

Vierailija
37/38 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan, että silloin ei valitettavasti sovi, kun mulla on muuta. Ei tarvitse alkaa selittelemään mitä muuta.

Vierailija
38/38 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy että ”varmistan ymmärsinkö oikein, eli haluaisitte tulla aloittelemaan luokseni ja mennä sen jälkeen keskenänne kahdestaan festareille?”

Ja päätä sen perusteella mitä vastaat. Jos he sanoo että ”joo just noin” niin sano että ”ei ole itselläni suunnitelmissa lähteä festareille joten en tarvitse aloitteluseuraa, joten mietinkin jo että pyydän toisen kaverin tuolloin käymään kahville, mutta hauskaa festaria teille”. 

Tai jos ovat että ”eikun tule mukaan festareille meidän kanssa” nii mieti sitten että haluatko lähteä sinne ylipäätään. Jos et niin käytä silloinkin vaihtoehtoa A. 

Taidan käyttää tätä 

"Kysy että ”varmistan ymmärsinkö oikein, eli haluaisitte tulla aloittelemaan luokseni ja mennä sen jälkeen keskenänne kahdestaan festareille?”" 

Kiitos teille jotka vastasitte asiallisesti :) 

Menen yleensä lukkoon vastaavissa tilanteissa ja vasta jälkikäteen tulee mieleen että mitä olisi pitänyt sanoa tai kysyä