Maksetaanko vihkisormus miehen pussista vai hääbudjetista, jonka kustantaa vanhemmat? ev
Kommentit (19)
vai oletko alaikäinen ja paksuna?
Miksi ne vanhemmat ylipäätään maksavat häät? Naurettavaa.
Huom!!! YHDESSÄ sulhasen kanssa, ei siis tarkoita, mitä morsmaikku vanhempiensa/AV-mammojen tai ystäviensä kanssa päättää.
Ihmettelen vaan kovasti erästä hääparia, köyhiä kuin kirkonrotat mutta uleva rouva katselee yli 2000¿:n sormuksia.
Kyllä, asia ei minulle kuulu, mutta luulenpa, että maksajiksi joutuvat häät muutenkin kustantavat vanhemmat.
Ihmettelen vain, koska oma mieheni maksoi minun sormukseni.
ap
Vierailija:
Ihmettelen vaan kovasti erästä hääparia, köyhiä kuin kirkonrotat mutta uleva rouva katselee yli 2000€:n sormuksia.
Kyllä, asia ei minulle kuulu, mutta luulenpa, että maksajiksi joutuvat häät muutenkin kustantavat vanhemmat.Ihmettelen vain, koska oma mieheni maksoi minun sormukseni.
ap
Ensin haukuttiin ap:tä, kun luultiin että hän maksattaa häänsä vanhemmillaan, mutta kun kävi ilmi, että kyse ei olekaan ap:stä, niin johan muuttui ääni kellossa...
Kerranhan sitä (yleensä) vain häät pidetään, niin saa puolestani nauttia pari niin paljon kuin lystää. Jos ovat köyhiä niin varmaan morsian on innoissaan kun on mahdollisuus saada arvokar vihkisormus!
Monille tuo maksamisjuttu on periaatekysymys, jos joku varaton voi hyvällä omalla tunnolla nauttia omista häistään jotka joku avulias tahtoo kustantaa niin mikäs siinä on vikana! Ihanaa, ettei kaikki ole niin ylpeitä, ettei muilta saa mitään avuja ottaa.
käy vilkaisemassa hääkeskusteluissa juttuja aiheesta, hyvä osoite on www .naimisiin. info
Täällä kun ei kannata mitään kysä ku ei haukutaan ja läntätään....
jollakin taitaa olla pahanlainen murroiän kapina.....
Mutta olettaisin miehen haluavan maksaa sen?=)
Tarkoitan, että eihän kukaan varmaan anna vanhempiensa maksaa esim. vaimolleen/miehelleen syntymäpäivälahjaa, puhumattakaan että pummisi appivanhemmilta rahat puolisonsa lahjaan... ;)
Itse rinnastan vihkisormuksen lahjaan mieheltä vaimolleen, kun taas esim. häämatkan voi maksaa vaikka serkun-kummin-kaima (jos hän niin haluaa tehdä ja on varaa siihen)
Mutta jos vanhemmat maksavat sormuksen ja se on hääparille ok, niin mikäs siinä=)
..Mutta itseni on kyllä vaikea kuvitella, että kukaan tuntemani mies (esim. oma mieheni, veljeni, jne. ) antaisi jonkun muun maksaa sormusta, se ei olisi... Hmm... " Kovin miehekästä" .
on saanu purettua vähän kiukkuaan. Musta tuntuu että aika moni täällä hyötyis bentsoista, jos jumalauta pitää kiukkuunsa tukehtua ihan yksinkertaisen kysymyksen takia. Ap kai yritti kysellä miten muilla on ollut tapana/kuullut tehtävän. Jos puheenaiheet täällä karsittais yleensä tuolla seulalla (mitä mikään yleensäkään kuuluu kenellekään) niin aika tyngäks taitais tämä palsta muuttua.
Meillä mun vanhemmat maksoi häät (paikka, ruuat, juomat, ohjelma) - ihan omasta aloitteestaan ja saivat samalla jonkinlaisen oikeuden kutsua myös niitä tätejä ja kumminkaimoja, joille en itse olis kutsua muuten lähettänyt. Sormukset, puvut ja kukat maksettiin meidän (ts. miehen, minä juuri opintoni päättänyt) pussista. Koen kyllä, että sormus on sellainen, jota en olisi halunnut vanhempieni kustantavan, ikään kuin miehen lahja minulle.
Ja siis todella TIEDÄN että sormus maksatettiin morsiammen vanhemmilla, samoin kuin kaikki muukin. Pariskunta oli opiskelijoita kumpikin eikä mitään säästöjä tms, morsiammen vanhemmat lupasivat kustantaa häät ja sormus liitettiin ostoslistaan. Ja ei siis muuten mitään, mutta kyseeessä oli kanssa todella kallis sormus joka teki todellisen loven vanhempien budjettiin.
Itse kustannettiin omat häämme (tottkai tehtiin niin kun oltiin jo lähemmäs 3-kymppisiä ja työelämässä) ja sormus myös. En ole yhtälailla sormus-fani kuin tämä morsian ja valitsemani koru olikin huomattavasti edullisempi mitä hänen. Lähes huvittaa kun tämä morsian niin usein vertailee sormuksiamme ihan yleisön edessä ja selittää kuinka tuo kallis sormus on merkki miehensä tuntemasta rakkaudesta, eikä hän olisi voinut tyytyä vähempään. Jep, hieno merkki tosissaan...
Minusta mies on munaton, jollei pysty vaimolleen edes sormusta ostamaan. Tai jos tuleva rouva ei tyydy edullisempaan joka mies pystyisi maksamaan, voisi miettiä parikin kertaa, että MIKSI hän vihille tahtoo. Näyttääkseen muille, miten hienon sormuksen sai...?
ap
Sitte odotellaan vaikka niiden häiden kanssa, tai otetaan hopeasormus valkokultaisen tilalle ja ostetaan se monen tonnin rinkula sitten, kun siihen on itsellä varaa. Kyllähän minäkin kalliista tykkään yleensä, mutta varsinkin vihkisormuksella on kyllä etupäässä muuta arvoa kuin rahallista. Että mieluummin se tutkijamieheni ostama 600e sormus kun mamman ja pappan kustantama 2000e versio. Eikä ne olis kyllä edes suostunu :)
Mutta minä aina pelkäänkin kadottavani kaiken... Tästä syystä kamerani, aurinkolasini, kännykkäni, koruni, mb3 soittimeni, kelloni jne. jne. ovat edullisimmasta päästä.
Varsinkin ulkomailla ollessa aina olen miettinyt, että varmaan taskuvarkaat iskevät herkemmin sellaisten kimppuun, joilla on kalliita koruja, laukkuja tmv.
En siis uskaltaisi kuljekella useamman tuhannen arvoinen sormus sormessani, pelkäisin kadottavani sen;)
" maksa vaan itse omat hääsi, luuseri" . Sitten ap paljasti, että kyseessä ei ole hänen sormushankintansa, niin johan alkoi naukuna: " Mitä se sulle kuuluu, pidä huoli omista asioistas."
Ihan sama, mitä mieltä olet, tämän palstan mukaan aloituksen tekijä on siis aina väärässä. Olette te, aikuiset ihmiset. Että viitsitte.
JA oma mielipiteeni: on todella munatonta maksattaa häänsä saati sormuksensa isukilla ja äidillä. Ja tätä mieltä olen silläkin uhalla, että minua kehotetaan pitämään turpani kiinni, koska asia ei minulle kuulu.
jos ei ole varaa maksaa omia häitään, niin pitäisikö odotella muutama vuosi, mennä töihin ja säästää rahat, ja avioitua vasta sitten???
MIEHEN PUSSISTA/YHTEISITÄ RAHOISTA! Hittojako ne vanhemmat sun hilujas maksamaan.