Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh, eikö sähköautoissa ole pakoputkia? Ei siis mitään pakokaasujakaan?

Vierailija
25.06.2026 |

Olen nyt viime aikoina nähnyt muutaman auton, joissa ei ole ollut pakoputkea ollenkaan. Nämä siis ilmeisesti ovat niitä sähköautoja... ja niistäkö ei mitään pakokaasujakaan sitten tule? Siis eikö tuollaiset sähköautot olisi kaupungissa paljon parempia esim. ilmanlaadun kannalta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO:ni putosi tämän viestin myötä 12 pistettä

Vierailija
2/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla järjenjättiläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoputki kuljettaa moottoritilassa syntyviä bensiinin palamisreaktion aiheuttamia pakokaasuja pois. Päättele kuinka paljon bensiiniä sähköauto polttaa.

Vierailija
4/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakoputki kuljettaa moottoritilassa syntyviä bensiinin palamisreaktion aiheuttamia pakokaasuja pois. Päättele kuinka paljon bensiiniä sähköauto polttaa.

Mihin se sähköauton tuottama energia sitten "purkautuu"? Jääkö se elämään siihen auton runkoon tms.? Ja tämän takia sähköautot palavat niin paljon helpommin

Vierailija
5/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoissa on oikean takarenkaan etupuolella pienen pieni reikä, josta se liruttaa sitä radioaktiivista jätevettä, mitä tulee kun sähköauto ladataan ydinsähköllä.

Vierailija
6/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivihiiltä poltetaan ja siitä tulee Autolle sähköä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla järjenjättiläinen.

Idioluutiosta tulee koko ajan todisteita lisää, vaikka sille elokuvalle naureskelin 20 vuotta sitten, mutta nyt kun katsoin sen uudestaan tajusin että se on totta 

Vierailija
8/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden päästöt tulevat sieltä akku alkuaineiden materiaalien kaivuista ja ympäristö tuhoista ennen kun niillä on ajettu metriäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakoputki kuljettaa moottoritilassa syntyviä bensiinin palamisreaktion aiheuttamia pakokaasuja pois. Päättele kuinka paljon bensiiniä sähköauto polttaa.

Mihin se sähköauton tuottama energia sitten "purkautuu"? Jääkö se elämään siihen auton runkoon tms.? Ja tämän takia sähköautot palavat niin paljon helpommin

Ei se kineettinen energia mihinkään jää elämään. Se siirtyy sähköharnessin ja akseliston kautta auton renkaisiin, joka taas siirtää sitä monen tonnin möhkälettä määräämääsi suuntaan.

Vierailija
10/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoissa on pakoputkivaraus. Teslassa ei ole, mutta muissa on.

Syystä että jos auton omistaja kyllästyy sähköautoon ja laittaa polttomoottorin tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne savuttaa eritavalla. Saastuttaa ja ennen liikkumista.

Vierailija
12/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa on pakoputkivaraus. Teslassa ei ole, mutta muissa on.

Syystä että jos auton omistaja kyllästyy sähköautoon ja laittaa polttomoottorin tilalle.

Minkäköhän polttiksen meinasit laillisesti muutoskatsastuttaa johonkin Model 3 Teslaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloituksen onkin tarkoitus olla sarkasmia, niin täysin päästötön ei sähköautokaan ole. Ne päästöt syntyvät siellä akkumineraalien louhimispaikalla. Yksi dumpperi käyttää 200 litraa dieseliä tunnissa, ja siinä ajoneuvossa on pakoputket.

Vierailija
14/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa on pakoputkivaraus. Teslassa ei ole, mutta muissa on.

Syystä että jos auton omistaja kyllästyy sähköautoon ja laittaa polttomoottorin tilalle.

Minkäköhän polttiksen meinasit laillisesti muutoskatsastuttaa johonkin Model 3 Teslaan?

Veekasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valtavat saastepilvet on tuutattu ilmakehään myrkkyakkua valmistaessa. Se on saastuttanut niin paljon että polttomoottori ei koko elinkaarensa aikana saastuta yhtä paljon, eli on ympäristölle parempi.

Vierailija
16/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto säteilee ympäristöön aina kun sitä käytetään. Kukaan ei ole huolissaan syöpävaarasta.

Vierailija
17/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sähköautossa webasto

Vierailija
18/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ilman pakoputkea on kuin homo ilman persreikää.

Vierailija
19/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on sähköautossa webasto

Se siittä "täyssähkösyydestä"🤣

Vierailija
20/24 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne valtavat saastepilvet on tuutattu ilmakehään myrkkyakkua valmistaessa. Se on saastuttanut niin paljon että polttomoottori ei koko elinkaarensa aikana saastuta yhtä paljon, eli on ympäristölle parempi.

Ja kaikki muut osat myös. Sähköauton osia tehdään lukemattomissa tehtaissa. Niitä kuljetellaan pitkin maailmaa valtavilla Konttialuksilla.

Lopuksi se itse Auto rahdataan polttoöljyllä kohdemaahansa. 

Ympäristöteko on ajaa loppuun vanha Bensa/Dieselauto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi