Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut, jonka mielestä kolonialismi oli hyvä asia?

Vierailija
25.06.2026 |

Tuntuu, että jokainen näkee kolonialismin pahana asiana, ja että valkoiset eurooppalaiset ovat pahoja.

Minusta kolonialismi oli hyvä asia. Ja sen pitäisi palata.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rasisti

Vierailija
2/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet rasisti

Minua ei kiinnosta minkä leiman sinä, tai kukaan muu, asettaa minulle. Jos olen sinusta rasisti, niin good for you. :) :) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.

Vierailija
4/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.

Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.

Vierailija
5/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolonoskopia tekee höpöä, ai että!

Vierailija
6/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossakin toimii yleensä vahvemman laki. Niin myös ihmisten kohdalla. Sen on kokeneet intiaanit, alkuasukkaat ym ym maailman sivu kautta historian. Älä ole heikko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolonialismi oli huono juttu, se vähensi radikaalisti lapsikuolleisuutta ja on suurelta osin syynä liikakansoitukseen.

Vierailija
8/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.

Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.

Ja Ruotsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kolonialismia monet Afrikan maat olisivat vielä nykyistäkin takajuisempia.

Vierailija
10/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kongon Vapaavaltio takaisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.

Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.

Luuletko että nätisti puhumalla asiat hoituvat toisiaan syövien villien kanssa. Ei sharialakiakaan turhaan ole keksitty, vain julmuus pitää tyhmimmät kansat kurissa.

"Nykyään Kongon vapaavaltion aikaisia tapahtumia pidetään yhtenä historian pahimmista kansanmurhista ja ihmisoikeusrikoksista: 40 vuoden aikana Kongon asukasluku väheni noin 20 miljoonasta noin 10 miljoonaan."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Leopold_II_(Belgia)#Yksityinen_kolonialis…

Vierailija
12/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun viitisen vuotta sitten oli medialla kova kiima saada Suomi kolonialistiseksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman kolonialismia monet Afrikan maat olisivat vielä nykyistäkin takajuisempia.

Toihan Ruotsikin sivistyksen itäiseen maakuntaansa, jota sittemmin ryhdyttiin kutsumaan Suomeksi. 

Vierailija
14/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.

Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.

Ei olisi kannattanut touhuta. Nyt enemmistö Brysselin asukkaista on muita kuin eurooppalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kongon Vapaavaltio takaisin!

Hei, bingo bango bongo aina rakas ompi Kongo...

Vierailija
16/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.

Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.

Ei olisi kannattanut touhuta. Nyt enemmistö Brysselin asukkaista on muita kuin eurooppalaisia.

Euroopan vaarallisimpia kaupunkeja turisteille.

Vierailija
17/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi