Onko muita kuin minä, jotka välttävät ostamasta suomalaista?
Kyllä niin pistää vihaksi Suomen yrittäjien asenne työntekijöitään kohtaan, etten osta jatkossa edes kotimaista ruokaa. Onneksi on helppo käydä Haaparannalla kaupassa. Vai pitäisi lomia lyhentää ja ylitöitä tehdä ilmaiseksi ja pyhälisittä? On jumankauta porukalla otsaa tällaisina aikoina edes ehdottaa mitään tuollaista.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta suomalaisia maataloustuotteita, kun maaseudun ihmisillä on syntymästään vihamielinen asenne luontoa kohtaan. Vaikka se sama luonto kasvattaa sen niiden elannon. En myöskään osta Atria Oyj:n tuotteita ennen, kuin tämä porsaiden silpomissotku, jonka kuulemma Atrian johtaja lobbasi, on selvitetty. Ja rahalla ostettu Sari Essayah sai törkylain läpi hallituksessa. Mikäli tietoni eivät pidä paikkaansa, korjaava tieto on tervetullut. Olisin mielelläni väärässä.
Ihan akateemisesta mielenkiinnosta, jos et osta suomalaisia maataloustuotteita, niin mitä sinä sitten syöt? Kyllä vähän haastavaksi ja kalliiksikin tulee jos kaikki skruudis pitää olla ulkomailta. Juotavaksi Balilta lentorahtina tuotettua luomu-kookosmaitoa, syötäväksi etelä-amerikan järjestäytyneen ri kollisuuden omistamilla farmeilla kasvatettuja avokadoja , ja USA:sta geenimanipuloitua maissia?? Vai oletko sellainen Breatharianisti? Vesi, ilma ja pyhähenki, tai whatever , riittää?
Ei siinä tarvitse mennä Ruotsia pidemmälle. Ruotsissa laki on aivan jotain muuta, ja siellä asuu tolkun ihmisiä. Ja mun kanssani on helppo ystävystyä. Laittakaa asiat kuntoon, lopettakaa eläinten kaltoinkohtelu ja vähien luonnonvaraisten eläimien raaka tapp aminen huvin vuoksi, niin voidaan taas jatkaa sitä ruuanostamista.
Kyllä jäävät Snelmannit ja Tapolat kauppaan. Lidliin siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta suomalaisia maataloustuotteita, kun maaseudun ihmisillä on syntymästään vihamielinen asenne luontoa kohtaan. Vaikka se sama luonto kasvattaa sen niiden elannon. En myöskään osta Atria Oyj:n tuotteita ennen, kuin tämä porsaiden silpomissotku, jonka kuulemma Atrian johtaja lobbasi, on selvitetty. Ja rahalla ostettu Sari Essayah sai törkylain läpi hallituksessa. Mikäli tietoni eivät pidä paikkaansa, korjaava tieto on tervetullut. Olisin mielelläni väärässä.
Juuri näin. maaseudun ihmiset ovat kaikki pahoj a, siellä vaan r ais kaavat luontoa tehomaa- metsä- ja karjataloudella, ja salametsästävät susia ja muita söpöjä eläimiä. Maaseudu pitäisi tyhjentää luontoreservaatiksi, pahat maalaiset pakkosiirtää neukkukuutio gettoihin taajamiiin.
terv: punavirheähaihatteliatsadista
Toinen vaihtoehto on, että oppii tulemaan toimeen sen luonnon kanssa. Kun se oma elinkeino on siitä riippuvainen. Mutta jos järki sanoo, että viisi pellon laidalla seisovaa valkoposkihanhea pitää saada hengiltä keinolla millä tahansa, tai että jos merimetson näkee kolmesataa metriä lähempänä kalaverkkoaan tai katiskaa, se pitää tap paa, niin kyllä ihmisellä silloin on jotain pahasti päässään vialla?
Niin, maaseudun ihmisten elinkeino on kyllä siitä suuresti riippuvainen, jos esim viisisataa (ei siis viisi, vaan 5 ja kaksi nollaa perään) käy viljapellon kimppuun ja syö sen. Valkoposkihanhi, joka ei edes alunperin elänyt itämeren alueella. Tämän alueen valkoposkihanhi kantaan on nykytietämyksen mukaan syynä etelä-ruotsissa joskus 70-luvulla vapautetut tarhatut valkoposkihanhet. Vieraslaji täällä.
Ja joku merimetso ja kala pyydykset. Väitätkö oikeesti että nykyaikana joku sitä noteeraa jos merimetso jostain merestä syö pari limaista kalaa?
Taas joku cityvirheä opettamassa miten asiat on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta suomalaisia maataloustuotteita, kun maaseudun ihmisillä on syntymästään vihamielinen asenne luontoa kohtaan. Vaikka se sama luonto kasvattaa sen niiden elannon. En myöskään osta Atria Oyj:n tuotteita ennen, kuin tämä porsaiden silpomissotku, jonka kuulemma Atrian johtaja lobbasi, on selvitetty. Ja rahalla ostettu Sari Essayah sai törkylain läpi hallituksessa. Mikäli tietoni eivät pidä paikkaansa, korjaava tieto on tervetullut. Olisin mielelläni väärässä.
Ihan akateemisesta mielenkiinnosta, jos et osta suomalaisia maataloustuotteita, niin mitä sinä sitten syöt? Kyllä vähän haastavaksi ja kalliiksikin tulee jos kaikki skruudis pitää olla ulkomailta. Juotavaksi Balilta lentorahtina tuotettua luomu-kookosmaitoa, syötäväksi etelä-amerikan järjestäytyneen ri kollisuuden omistamilla farmeilla kasvatettuja avokadoja , ja USA:sta geenimanipuloitua maissia?? Vai oletko sellainen Breatharianisti? Vesi, ilma ja pyhähenki, tai whatever , riittää?
Ei siinä tarvitse mennä Ruotsia pidemmälle. Ruotsissa laki on aivan jotain muuta, ja siellä asuu tolkun ihmisiä. Ja mun kanssani on helppo ystävystyä. Laittakaa asiat kuntoon, lopettakaa eläinten kaltoinkohtelu ja vähien luonnonvaraisten eläimien raaka tapp aminen huvin vuoksi, niin voidaan taas jatkaa sitä ruuanostamista.
No mene ihmeessä. Ja "vähien luonnonvaraisten eläimien raaka tapp aminen huvin vuoksi" ööö, oletan että teikäläisten kielenkäytössä tällä tarkoitetaan kaikkea metsästystä? Meinaatko ettei Ruotsissa metsästetä mitään luonnonvaraisia eläimiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta suomalaisia maataloustuotteita, kun maaseudun ihmisillä on syntymästään vihamielinen asenne luontoa kohtaan. Vaikka se sama luonto kasvattaa sen niiden elannon. En myöskään osta Atria Oyj:n tuotteita ennen, kuin tämä porsaiden silpomissotku, jonka kuulemma Atrian johtaja lobbasi, on selvitetty. Ja rahalla ostettu Sari Essayah sai törkylain läpi hallituksessa. Mikäli tietoni eivät pidä paikkaansa, korjaava tieto on tervetullut. Olisin mielelläni väärässä.
Juuri näin. maaseudun ihmiset ovat kaikki pahoj a, siellä vaan r ais kaavat luontoa tehomaa- metsä- ja karjataloudella, ja salametsästävät susia ja muita söpöjä eläimiä. Maaseudu pitäisi tyhjentää luontoreservaatiksi, pahat maalaiset pakkosiirtää neukkukuutio gettoihin taajamiiin.
terv: punavirheähaihatteliatsadista
Toinen vaihtoehto on, että oppii tulemaan toimeen sen luonnon kanssa. Kun se oma elinkeino on siitä riippuvainen. Mutta jos järki sanoo, että viisi pellon laidalla seisovaa valkoposkihanhea pitää saada hengiltä keinolla millä tahansa, tai että jos merimetson näkee kolmesataa metriä lähempänä kalaverkkoaan tai katiskaa, se pitää tap paa, niin kyllä ihmisellä silloin on jotain pahasti päässään vialla?
Se 5 kpl on raja, joka on helppo laskea, joku 453 olisi hankalampi luku. Oletko muuten koskaan ollut hanhipellolla, jossa on 5 hanhea tai 40 000 hanhea? Tietäisit, että 5 hanhea on niin epätavallinen näky, ettei sitä kukaan edes huomaa. Eikä ne hanhet ole pellon laidalla, ne on pellolla ja syö sadon.
Minusta olisi hienoa, jos hanhet tekisivät toivotulla tavalla, muuttaisivat kaupunkiin ja olisivat siellä ihmisten ilona, koska kaupunkilainen osaa arvostaa sitä noin yhtä paskakiloa, jonka jokainen hanhi päivän aikana saa aikaan.
Taidan ryhtyä järjestämään valkoposkihanhikokemuksia, Paljain jaloin keväiselle nurmelle, hanhenpaska tursuaa varpaiden välistä ja yläpuolella on sellaiset 30 000 kg lihaa. Voi olla, että hanhien uhanalaisuus ja vähälukuisuus ei ihan tunnu akuutilta.
Se vähintään 5 kpl on sama määrä kuin Ruotsissa, kumma juttu, että kukaan ei ole vielä ihmetellyt, miksi pellon kokoa ei ole erikseen määritelty. Tosielämässä hanhia on pellolla tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta suomalaisia maataloustuotteita, kun maaseudun ihmisillä on syntymästään vihamielinen asenne luontoa kohtaan. Vaikka se sama luonto kasvattaa sen niiden elannon. En myöskään osta Atria Oyj:n tuotteita ennen, kuin tämä porsaiden silpomissotku, jonka kuulemma Atrian johtaja lobbasi, on selvitetty. Ja rahalla ostettu Sari Essayah sai törkylain läpi hallituksessa. Mikäli tietoni eivät pidä paikkaansa, korjaava tieto on tervetullut. Olisin mielelläni väärässä.
Ihan akateemisesta mielenkiinnosta, jos et osta suomalaisia maataloustuotteita, niin mitä sinä sitten syöt? Kyllä vähän haastavaksi ja kalliiksikin tulee jos kaikki skruudis pitää olla ulkomailta. Juotavaksi Balilta lentorahtina tuotettua luomu-kookosmaitoa, syötäväksi etelä-amerikan järjestäytyneen ri kollisuuden omistamilla farmeilla kasvatettuja avokadoja , ja USA:sta geenimanipuloitua maissia?? Vai oletko sellainen Breatharianisti? Vesi, ilma ja pyhähenki, tai whatever , riittää?
Tuosta breatharianismista, sanoisin että eppäillä tuota soppii, meinaan ko. opin toimivuutta. Luulenpa että kävisi niinkuin takavuosien mus t alaisen hevoselle. Oppi viimein olemaan syömättä, mutta kuo l i nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta suomalaisia maataloustuotteita, kun maaseudun ihmisillä on syntymästään vihamielinen asenne luontoa kohtaan. Vaikka se sama luonto kasvattaa sen niiden elannon. En myöskään osta Atria Oyj:n tuotteita ennen, kuin tämä porsaiden silpomissotku, jonka kuulemma Atrian johtaja lobbasi, on selvitetty. Ja rahalla ostettu Sari Essayah sai törkylain läpi hallituksessa. Mikäli tietoni eivät pidä paikkaansa, korjaava tieto on tervetullut. Olisin mielelläni väärässä.
Juuri näin. maaseudun ihmiset ovat kaikki pahoj a, siellä vaan r ais kaavat luontoa tehomaa- metsä- ja karjataloudella, ja salametsästävät susia ja muita söpöjä eläimiä. Maaseudu pitäisi tyhjentää luontoreservaatiksi, pahat maalaiset pakkosiirtää neukkukuutio gettoihin taajamiiin.
terv: punavirheähaihatteliatsadista
Toinen vaihtoehto on, että oppii tulemaan toimeen sen luonnon kanssa. Kun se oma elinkeino on siitä riippuvainen. Mutta jos järki sanoo, että viisi pellon laidalla seisovaa valkoposkihanhea pitää saada hengiltä keinolla millä tahansa, tai että jos merimetson näkee kolmesataa metriä lähempänä kalaverkkoaan tai katiskaa, se pitää tap paa, niin kyllä ihmisellä silloin on jotain pahasti päässään vialla?
Viiden hanhen takia ei kukaan lähde metsästämään, 100 hanhea sama juttu, 1000 hanhea pellolla saa jo asiaa pohtimaan, mutta vasta kun niitä lintuja on noin 2500, kannattaa mennä harventamaan populaatiota. Miksi ihmeessä metsästäjä saalistaisi yhden ainoan linnun viidestä, kun voi napata kymmenen lintua isommasta parvesta? Ei tuollaisia 5 tipusen parvia edes ole kuin satukirjoissa, hanhien valtaamilla pelloilla määrä lasketaan tuhansissa ja kymmenissä tuhansissa,
Sama juttu... Ikuinen valhe "puhtaammasta" maataloudesta vituttaa, samoin "kotimaisten" tuotteiden heikko laatu.
Lisäksi palvelu kivijalkakaupoissa on perseestä, mm. tappelut tuotteen palauttamisesta/vaihtamisesta jne.
Nyt vielä tämän yhden Suomen yrittäjiä efustavan pelken mielipiteet...
Kiitis ja näkemiin. Onneksi nykyään on valinnan varaa.