Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua alhaiseen verenpaineeseen?

Vierailija
24.06.2026 |

Tänä aamuna olen melkein taas pyörtynyt monta kertaa ja olo on erittäin heikko. Nyt makaan sängyssä. Verenpaine on välillä niin alhainen, että olo on hutera pahoinvoiva ja heikko. Mikä avuksi? 

Rauta-arvo myös aina alhainen. Syön välillä rautaa, mutta ei mitään apua. Tuntuu, että olen kävelevä zombie. Veriarvot muuten ok, ikä 45v. ja varmaan esivaihdevuodet alkaneet.

Onko muita ja miten tästä selvitä, onko mitään mikä voisi auttaa? Syön terveellisesti, tänään otin elektrolyyttijauhetta hätäpäissäni kun meinasin tuupertua. En tiedä, onko siitäkään apua. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä sukulaisella on Menierin tauti ja alhainen syke- suolaa ei saisi juurikaan yli 3 grammaa enemmän päivässä syödä, koska se voi aiheuttaa kohtauksen, joka on tosi ilkeä,

Vierailija
22/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestänne alhainen verenpaine?

Mulla silloin, kun päässä huippaa ja näkö sumenee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestänne alhainen verenpaine?

Mulla silloin, kun päässä huippaa ja näkö sumenee. 

onpas tieteellinen mittari!

 

minulla on korkea verenpaine ja jos nousen makuulta ylös, niin silmissä jopa pimenee… voi, olisipa matala verenpaine syynä!

 

verenpaine ei selviä kuin mittaamalla. 

Vierailija
24/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian korkea ja liian matala tuntuvat mielestäni selvästi erilaiselta oireiltaan vaikka kumpikin voi heittää nurin ja huimaita, mutta ei ihan samoin eivätkä ne samalta se ei tunnu kropassa. Liian matalasta on "heikko olo" ja huippaa koko ajan, tulee ei-pystyssäpysymiskuntoiseksi". Mulla tulee jo siitä jos alapaine laskee seitsemillekymmenille. Sama superhutera oli kuin tuli Panacodista josta vain tuli muutoinkin niin huononvointinen ja sairas, voimakkaasti etova olo etten ikinä enää erehtynyt laittamaan suuhuni saati kun mitään apuakaan ei ollut. Siinä mielessä kuin vettä tai placeboa. Haittavaikutukset vain sai ...

Liian korkea alapaine itselle on jos se hiipii yhdeksääkymppiä liki satasta saati yli. Se tekee vaikka ja mitä oireita. Helposti sellaisen tiiliskivimäisen raskaan olon, aamupäänsäryn eli niin että herää jo päänsärkyyn, "vanne pään ympärillä" , aivosumu, muistiongelmia, tajunnanmenoa silmänräpäyksessä. Jne jne jne.

Kun verenpaine saadaan sopiviin lukemiin esim lääkkeellä olo muuttuu huomattavasti kevyemmäksi ja "jaksamattomuus" katoaa. Ongelma on ettei lääkäristä viitsitä etsiä sopivinta comboa, lykätään vain jotain.

Vierailija
25/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salmiakkia ja lakua ihan luvalla.

Minulla on aina ollut alhainen verenpaine jos syön paljon salmiakkia voi nousta jopa 100/75, mutta oikeasti ei ole mitään keinoa nostaa. 

Elvanse,concerta... 

Vierailija
26/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestänne alhainen verenpaine?

Mulla silloin, kun päässä huippaa ja näkö sumenee. 

onpas tieteellinen mittari!

 

minulla on korkea verenpaine ja jos nousen makuulta ylös, niin silmissä jopa pimenee… voi, olisipa matala verenpaine syynä!

 

verenpaine ei selviä kuin mittaamalla. 

Kerron omasta kokemuksesta. Ei tartte enää mitata, toisekseen en saa edes mittarilukemaa, jos menee liian alas. Ruudulla on vaan E. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäinen lihansyönti / ruokavaliosta niukasti saatu rauta ja mahdollisesti runsaat kuukautiset vaikuttaa melko paljon siihen, miten korkea hemoglobiini + ferritiini on. 

 

Alhaiseen verenpaineeseen ja varsinkaan ortostaattiseen verenpaineeseen (eli siihen, että verenpaine hetkellisesti tipahtaa, kun nousee vaikka sohvalta seisomaan) noilla ei liene vaikutusta.

Vierailija
28/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestänne alhainen verenpaine?

Mulla silloin, kun päässä huippaa ja näkö sumenee. 

onpas tieteellinen mittari!

 

minulla on korkea verenpaine ja jos nousen makuulta ylös, niin silmissä jopa pimenee… voi, olisipa matala verenpaine syynä!

 

verenpaine ei selviä kuin mittaamalla. 

Jos tuo sumeneminen tapahtuu vain noustessa nopeasti ylös, silloin todennäköisesti verenpaine hetkellisesti laskee (vaikka siis muuten olisi korkea).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä