Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käyttäytyy mies joka yrittää peittää ihastumisen? Oletko nähnyt salaa ihastunutta miestä?

Vierailija
23.06.2026 |

Mitä tulee mieleen?

Itse olen nähnyt sellaista, että haluaa huomion kokonaan, kiusottelee, on kömpelö ja jopa kiusallinen käytökseltään mutta kuitenkin myös suojeleva ja huolehtiva, kyselee paljon. Seuraavalla kerralla kun näkee voi olla etäinen ja kompensoida käytöstään niin, että on korostetun asiallinen. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän laidasta laitaan voi mennä, ei siihen mitään tiettyä ole. Jos mies on sosiaalinen ja tavallaan ulospäin suuntautunut niin tottakai se varmaan näyttää sitä pienin elein mutta siinäkin se että jotkut miehetkin (kuten naisetkin) on vaan ystävällisiä ja iholle änkeeviä, ei se tarkoita välttämättä että ne on ihastuneita jos ne kohtelee hyvin. Toki jotain pieniä merkkejä voi olla ja ajanmittaan varmaan jotain tapahtuukin. Sitte taas jos mies on enemmän sisäänpäin suuntautunu, tarkkailevampi ja ei oikein mene näiden ns normien mukaan, niin todennäköisesti se toiminta on täysin päinvastaista, eli se voi alkaa välttelemään ihastuksensa kohdetta ja kirjaimellisesti käyttäytyä kuin tämä kohde olisi hänelle pelkkää ilmaa. Ne voi mennä ihan laidasta laitaan. 

Vierailija
22/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis keskittymiskyky oli ihan luokatonta minun seurassani, etenkin, kun olimme kahdestaan. Ystävällinen, kohtelias, auttavainen jne. Mutta kun oli muita paikalla, oli suorastaan töykeä, ilkeäkin. 

Puhui minulle kauniisti vaimostaan. 

Jossain vaiheessa yritti silmäpeliäkin. Mutta lopulta oli helpottunut, kun kuuli, että lähden siitä työpaikasta.

Oletan, että hänellä oli kyllä tunteita minua kohtaan, mutta vaimo oli ja on edelleen se numero 1. Hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis keskittymiskyky oli ihan luokatonta minun seurassani, etenkin, kun olimme kahdestaan. Ystävällinen, kohtelias, auttavainen jne. Mutta kun oli muita paikalla, oli suorastaan töykeä, ilkeäkin. 

Jossain vaiheessa yritti silmäpeliäkin. Mutta lopulta oli helpottunut, kun kuuli, että lähden siitä työpaikasta.

Oletan, että hänellä oli kyllä tunteita minua kohtaan, mutta vaimo oli ja on edelleen se numero 1. Hyvä niin.

Tähän vielä lisäys: Puhui kauniisti minusta silloin, kun luuli, että en kuule. Kuinka paljon puhui minusta silloin, kun oikeasti en kuullut?

Vierailija
24/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä silmäpeli tarkoittaa tässä tapauksessa, tuttujen kesken?

Vierailija
25/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsekontaktin hakemista ja intensiivisiä katseita.

Vierailija
26/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska aloitus, koska aloittaja kuvaa tilannetta, jossa hän kuvittelee miehen olevan ihastunut. Salaa tietenkin, koska mitään todisteita asiasta ei ole. Mies itse ei varmaan myöskään myöntäisi, koska ei ole oikeasti …. Ei kun siis haluaa salata ihastuksensa.  

Vierailija
27/38 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsekontaktin hakemista ja intensiivisiä katseita.

OK... itselläni on paha tapa harrastaa noita intensiivisiä katsekontakteja. Varsinkin, jos on intensiivinen keskustelu käynnissä. Oli sitten ihastusta ilmassa tai ei.

Ilmeisesti kohtelias määrä katsekontaktia olisi noin 60-70% keskusteluajasta. Itselläni lipsahtaa varmasti yli, vaikkei tarkoitukseni ole millään tavalla grillata tai ahdistaa.

Vierailija
28/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

💘

Vierailija
29/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vain näkee. 

Vierailija
30/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen ihastumista huomaa välttämättä ollenkaan. Itselleni on selvinnyt vasta vuosien jälkeen, että joku mies on ollut minuun ihastunut.

Vierailija
31/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen ihastumista huomaa välttämättä ollenkaan. Itselleni on selvinnyt vasta vuosien jälkeen, että joku mies on ollut minuun ihastunut.

Minulla on sellainen teoria, että ihmisillä on erilaisille herkkyystasoille virittyneet ihastumis-tutkat. Joillain tutka on yliherkkä antaen runsaasti virhepositiivisia ja toisilla tutka ei värähdä kenties koskaan.

Tutkaan vaikuttaa tietysti monet asiat, mutta päällimmäisenä ehkä se miten "ihastuttavana" henkilö pitää itseään.

Vierailija
32/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, mutta erään harrastuksen parissa yksi minua vanhempi mies oli aivan selvästi ihastunut minuun. Yllätin monta kertaa hänet tuijottamassa minua sellainen lässy ilme kasvoillaan ja yhdessä illanvietossa samoin tuijotti minua pitkän pöydän toiselta puolelta tosi intensiivisesti lähes koko illan. Siitä sitten joku aika myöhemmin lähdimme samalla taksilla kotiin, kun asuimme samoilla nurkilla ja kotinurkillani yritti sitten halailla ja kyseli, odottaako minua joku kotona. Ei odottanut, mutta en ollut miehestä kiinnostunut, kun oli arviolta 15-20 vuotta minua vanhempi.

Vierailija
33/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ihastuneita miehiä melkein katkeruuteen asti. Nimittäin yksi ystäväni, no nykyään kaveri kun ei niin usein nähdä, on semmoinen,, että kaikki miehet ihastuu ja jotkut tulenpalavasti. Kyllä ihastuneen miehen elekieli muuttuu, mutta ei siinä mitään sääntöä ole. Mutta sen vain näkee, että heillä on ihan erilainen vireystaso ja intensiivisyys sen ihastuksen lähellä.

Katkeruutta tämä aiheuttaa mulle oikeastaan eniten yhden tapauksen vuoksi: olimme samassa työpaikassa silloin ja koko firman miehet tätä ihasteli. Yksi oli todella komea, fiksu, aivan ihana mies joka meni ja jätti tyttöystävänsäkin tämän naisen vuoksi. Nainen ei miestä edes nähnyt sillä silmällä, piti työkaverina vaan, ei tajunnut mitään, ja minä taas riuduin ihastuksesta tähän mieheen, joka ei nähnytkään mua. 

Eli niin se on, että joihinkin ihastutaan aina ja toisiin vain harvoin, mutta ne, joihin usein, ei tajua koko hommasta mitään.

Vierailija
34/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen ei miestä edes nähnyt sillä silmällä, piti työkaverina vaan, ei tajunnut mitään, ja minä taas riuduin ihastuksesta tähän mieheen, joka ei nähnytkään mua."

Kohtalaisella todennäköisyydellä joku muu oli ihastunut myös sinuun, mutta se ei taas rekisteröitynyt tai merkinnyt sinulle, koska itse olit ihastunut tähän toiseen mieheen. Näin se rattaanpyörä pyörii, valitettavasti. Oikeastaan sitä voi pitää suurena ihmeenä ja onnenpotkuna, kun joskus harvoin kaksi ihmistä ihastuu samanaikaisesti toisiinsa.

Vierailija
35/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnistan tätä tunnetta, kun vierestä seuraa, miten kaveriin ihastutaan aina. Se on semmoinen juttu, jonka heti tunnistaa, jaaha, taas mennään, kun joku alkaa kaveria tuijottamaan salaa ja syrjäsilmällä vilkuilemaan koko ajan. Hyppää pystyyn kun kaveri sanoo, että taidan hakea juoman, eikun kyllä mä voin, pyrkii viereen istumaan ja loistaa kun hangon keksi jos kaveri katsoo sinne päinkään saati jos sanan sanoo.

Olen tullut hommassa jo niin hyväksi, että tiedän, kuka ihastuu vähän vaan ja kuka palavasti jää haikailemaan perään. Ei sille mitään voi jos joskus kateuskin pistää, kun kaveri sitten sanoo vilpittömästi, että olipa kiva toi make, ei mitään muuta tajua sen enempää.

Vierailija
36/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sille mitään voi jos joskus kateuskin pistää, kun kaveri sitten sanoo vilpittömästi, että olipa kiva toi make, ei mitään muuta tajua sen enempää."

Eiköhän tuo ole yksi yleisimmistä kateudenaiheuttajista, toisen vahva viehätysvoima. Se saa tietysti kitkerän kosmiset mittasuhteet, jos itse tuntee ihmismagneetin tavat tarkkaan ja tietää, ettei hän kohtele kumppaneitaan hyvin. Ehkä se on helpompi sietää, jos hän on aidosti hyvä tyyppi ja ei ole mitään syytä miksei ihmisten kuulukin ihastua häneen.

Vierailija
37/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei sille mitään voi jos joskus kateuskin pistää, kun kaveri sitten sanoo vilpittömästi, että olipa kiva toi make, ei mitään muuta tajua sen enempää."

Eiköhän tuo ole yksi yleisimmistä kateudenaiheuttajista, toisen vahva viehätysvoima. Se saa tietysti kitkerän kosmiset mittasuhteet, jos itse tuntee ihmismagneetin tavat tarkkaan ja tietää, ettei hän kohtele kumppaneitaan hyvin. Ehkä se on helpompi sietää, jos hän on aidosti hyvä tyyppi ja ei ole mitään syytä miksei ihmisten kuulukin ihastua häneen.

Voin sanoa, että ei. Koska tällä kaverilla on myös mahtava luonne ja luulen, että sen takia häneen niin ihastutaankin. On aika kiva kaikille ja juttelee tyypeille, naisille ja miehille, ketä ei tunnekaan jne. Hänellä  on pitkäaikainen kumppani, senkään takia ei varmaan tajua mitään kun ei sillä ympärilleen yhtään katsele. 

Olen hänelle kateellinen vähän kaikesta.  Mutta samalla hän on hyvä kaverini, sillä hän todellakin aidosti hyvä tyyppi, en kai muuten hänen seurassaan olisikaan. En koskaan sanoisi mitään, mutta kateuden pistoillekaan en voi mitään.

Vierailija
38/38 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen hänelle kateellinen vähän kaikesta.  Mutta samalla hän on hyvä kaverini, sillä hän todellakin aidosti hyvä tyyppi, en kai muuten hänen seurassaan olisikaan. En koskaan sanoisi mitään, mutta kateuden pistoillekaan en voi mitään."

Jos ei muuta, niin onhan se tilaisuus herkulliselle dissonanssille. Elämä olisi tylsää, jos kaikki menisi nätisti joko hyvän tai pahan laatikkoon.