Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuosta vauvan hoitoon viemisestä, voisiko joku vastata?

Vierailija
18.05.2007 |

Minun äitini on muutaman kerran hoitanut kaksosia sen aikaa kun olen ottanut päiväunet ja tästä olen hyvin kiitollinen.

Äitini vaihtoi siis vauvoille vaipan ja syötti. Hoiti kaiken tarpeellisen ja minä siis nukuin.

Täällä monet ovat väittäneet, että jo yksi kerta riittää traumatisoimaan lapsen loppuelämäkseen. Lisäksi on kerrottu, että vauva ei tunne aikaa eli loppuen lopuksi olisin voinut olla poissa vaikka päiväkausia eli lapseni ilmeisesti tunsivat olonsa hyvin turvattomaksi? He kyllä hymyilivät mummulleen eli ilmeisesti he ovat hyviä peittämään syvimmät tunteensa.

Haluaisin nyt siis tietää, miten tämä tulee näkymään lapseni tulevaisuudessa? Sitoutumisongelmina?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eihän sitä koskaan tiedä...Jos vaikkapa kaksoset eivät enää koe sinua äidikseen:D

Vierailija
2/5 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyllä mielelläni kuulisin fanaatikkojen perustelut..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli mummolla hoidossa 2 yötä kun oli 7kk, ja ihan iloinen poika on edelleen, tykkää äitistä ja myös mummostakin. Mummo käy hoitamassa joka viikko yhden päivän että pääsen lenkille, kauppaan tms, ja nyt kesällä vauva menee isompien sisarusten kanssa mummolle kokonaiseksi 3 yöksi että pääsemme miehen kanssa viettämään LAATUAIKAA, kauhea minä, kun miehenikin kanssa haluan olla joskus ilman lapsia.

Vierailija
4/5 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yökylään jättäminen silloin tällöin onnistuu kaikkien osapuolien kannalta mainiosti. Mun mielestä läheiset isovanhemmat on lapselle rikkaus, eikä tosiaankaan tarkoita sitä, että syrjäyttäisivät vanhemmat tai ettei lapsi kiintyisi vanhempiinsa. Eiköhän se ole lapselle vaan hyvä, että hänellä on useampi tärkeä ja läheinen luottoaikuinen, omien vanhempien (tai pahimmassa tapauksessa vain äidin) lisäksi.

Eri asia jättää lapsi " tuntemattomien" isovanhempien hoitoon. Eli isovanhempiin kannattaa pitää yheyttä muutenkin kuin yökyläilyn yhteydessä.

Näin maallikkona on vaikea ymmärtää, että yökyläily tutussa paikassa silloin tällöin voisi vakavia traumoja aiheuttaa. Tietysti jokainen vanhempi tuntee parhaiten omat lapsensa ja jos lapsella joku pelkokausi tms. niin ei varmaan kannata yökylään juuri silloin viedä.

Ja usean yön kyläilyt on varmasti asia erikseen eli missä vaiheessa lapsi sitten ymmrätää, että vanhemmat tulevat kyllä, mutta vasta viikon päästä...

On myös tilanteita, joissa ei ole vaihtoehtoja. Myös ap:n mainitsema väsymys on mielestäni ehdottomasti sellainen, jolloin sekä äidin/vanhempien että lapsen parhaaksi on, että äiti/vanhemmat saa joskus levättyä

Meillä 3,5v ja 1v8kk lapset ovat satunnaisesti yökylässä isovanhemmillaan. Kuopus ollut 2 kertaa niin, että meillä ollut joku meno ja 2 kertaa, että ollaan saatu nukuttua. Kuopus ekan kerran yökylässä 10kk iässä, esikoinen 1v3kk. Ovat olleet vauva-aikana ja kuopus valitettavasti vieläkin todella huonoja nukkujia. Isovanhemmat asuvat molemmat lähellä ja heitä nähdään n. kerran viikossa. Ovat usein lastenvahteina (miehellä todella epäsäännölliset työajat) että pääsen esim. jumppaan tai jos mulla joku työjuttu. Vauva-aikana oon myös yökyläillyt lasten kanssa isovanhemmilla miehen poissaollessa niin, että nukuin omassa huoneessa ja vauva tuli vain pari kertaa yössä syömään...

Vierailija
5/5 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suhteeni lapsiini muuttuisi, jos en olisi niitä päiväunia nukkunut?

Te jotka uskotte, jos sen yhdenkin kerran olevan se ratkaiseva tekijä, vastatkaa nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan