Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Suomen Yrittäjät haluaa työterveydenhuollon pois työntekijöiltä -"Siitä on lähinnä haittaa"

Vierailija
23.06.2026 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012095547.html

 

 

Kunnon kaasuvalotusta. Haitallista ja hirveää että pääsee nopeasti hoitoon. Kaikki vaan jonottamaan terveyskeskuksiin jossa jo valmiiksi vuorokauden ympäri 5-10 tunnin jonot. Sekö on tehokasta ajankäyttöä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen loppusuora hallituksessa häämöttää jo, nyt keksitään mitä mielikuvituksellisimpia heikennyksiä työläisen asemaan ennen kuin SDP pääsee torpedoimaan niitä. Kova on kiire.

Vierailija
2/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.

 

Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.

 

Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.

Osa Kokoomuksen kansanedustajaryhmästä vastusti myös tuota aloitetta. Ei se tule koskaan toteutumaan. Se oli lähinnä EK:n ja SY:n märkä uni, kokeilivat kepillä jäätä.

Vierailija
4/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.

 

Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.

jotenkin koko ajatuskin absurdi, että joku yksittäinen pukupelle jota kukaan ei edes ole äänestänyt mihinkään virkaan voisi pyyhkiä pois vuosituhantisia perinteitä siksi että oma kaveripiiri saa lisää tuottoja.

Vierailija
5/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin menee läpi. Valtaosa kokoomuslaisista palkansaajista käyttää työterveydenhuoltoa. Lähtisi pois puolet Kokoomuksen kannatuksesta.

Vierailija
6/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihmetellä lisäksi yrittäjien taloustaitoa. Mikäli normaaliduunareiden (suurin osa) palkka pienenee ja vapaa-aika vähenee, mitähän käy kotimaiselle kulutukselle? Ei se ainakaan nouse.

 

Vientitulot hyödyttävät vaurainta 0,1%:a. Leijonanosa yrittäjistä tekee tuloksensa sisämarkkinoilla. Tulosta ei tule jos ihmisillä ei ole millä maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ihmetellä lisäksi yrittäjien taloustaitoa. Mikäli normaaliduunareiden (suurin osa) palkka pienenee ja vapaa-aika vähenee, mitähän käy kotimaiselle kulutukselle? Ei se ainakaan nouse.

 

Vientitulot hyödyttävät vaurainta 0,1%:a. Leijonanosa yrittäjistä tekee tuloksensa sisämarkkinoilla. Tulosta ei tule jos ihmisillä ei ole millä maksaa.

Johtaa siihen että kaikki ylimääräinen mitä vaan voi säästää menee turvaan indeksirahastoihin ja osakkeisiin jottei joku tuleva perskokkarehallitus voi painostaa pakkotöihin potkujen tullessa omalle kohdalle.

Vierailija
8/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään tästä aluksi kokeilu kansanedustajille ja lopetetaan heiltä työterveydenhuolto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys on keskittynyt muutamalle isolle toimijalle, Pihlajalinna, Terveystalo esim. ja kaiken huipuksi nämä ostavat toisaan, kunnes on yksi jättiläinen ja pieniä marginaalitoimijoita.

Isot osaavat järkyttävän laskutuksen ja huonon palvelun.

Perusterveystarkastus tuntuu vaativan vähintään 3 käyntiä paikan päällä ja ihan turhaa haaskausta.

Vierailija
10/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.

 

Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.

Persuthan nimenomaan ajaa tätä sekä ay-liikettä että palkansaajia kyykkyyn. Etkö ole seurannut Orpon hallituksen toimia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveys on keskittynyt muutamalle isolle toimijalle, Pihlajalinna, Terveystalo esim. ja kaiken huipuksi nämä ostavat toisaan, kunnes on yksi jättiläinen ja pieniä marginaalitoimijoita.

Isot osaavat järkyttävän laskutuksen ja huonon palvelun.

Perusterveystarkastus tuntuu vaativan vähintään 3 käyntiä paikan päällä ja ihan turhaa haaskausta.

Tämäkin on työntekijän vika? 

Vierailija
12/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kastin järjestelmä on outo ja toimii julkisen kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin työturvallisuudesta huolehtimisesta ja aivan turhista työtätekevien vakuuttamisesta on päästävä pikimmiten eroon. Työttömiä on pitkässä jonossa töihin otettavaksi tarvittaessa. 

T: EK

Vierailija
14/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöskin työturvallisuudesta huolehtimisesta ja aivan turhista työtätekevien vakuuttamisesta on päästävä pikimmiten eroon. Työttömiä on pitkässä jonossa töihin otettavaksi tarvittaessa. 

T: EK

Aivan! Jonottakoot köyhät portin takana. Otetaan tarvittaessa pari orjatöihin, kunhan päästään AY mafiasta eroon. 

Terveisin Ek enkelikuoro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.

 

Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.

Pentikäinen on hihhuliuskovainen. Miten hänen kirkkonsa tähän suhtautuu. 

Vierailija
16/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntailosä on nerokas tapa vähentää yhteiskunnasta sunnuntaityötä. Sillä työnantaja on motivoitunut organisoimaan yrityksensä toimimaan arkena. Tästä on se hyöty, että perheet ja ystävät voivat pitää yhteisen vapaapäivän. Tällä tavalla yhteiskunta järjestyy niin, että perheet voivat viettää yhteisiä hetkiä, kun lapsilla on vapaata koulusta. Tämä järjestely on hyvä erityisesti yksihuoltajille ym. 

Vierailija
17/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Vierailija
18/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja kotimaassa niitä myydään vain kotimaisuuteen vedoten.

Vierailija
19/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suomalaiset olemme pulassa koska vasemmisto ja Kokoomus yhdessätuumin tuovat maahan kielitaidottomia veronimijöitä, joiden matalista palkoista ei makseta yhdenkään suomalaisen eläkettä. Päinvastoin nämä veronimijät saavat takuueläkkeen muutaman vuoden maassaolon jälkeen eikä työhistoriaa edes tarvitse.

Vierailija
20/23 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.

Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.

Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän