HS: Suomen Yrittäjät haluaa työterveydenhuollon pois työntekijöiltä -"Siitä on lähinnä haittaa"
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012095547.html
Kunnon kaasuvalotusta. Haitallista ja hirveää että pääsee nopeasti hoitoon. Kaikki vaan jonottamaan terveyskeskuksiin jossa jo valmiiksi vuorokauden ympäri 5-10 tunnin jonot. Sekö on tehokasta ajankäyttöä?
Kommentit (23)
Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.
Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.
Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.
Osa Kokoomuksen kansanedustajaryhmästä vastusti myös tuota aloitetta. Ei se tule koskaan toteutumaan. Se oli lähinnä EK:n ja SY:n märkä uni, kokeilivat kepillä jäätä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.
Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.
jotenkin koko ajatuskin absurdi, että joku yksittäinen pukupelle jota kukaan ei edes ole äänestänyt mihinkään virkaan voisi pyyhkiä pois vuosituhantisia perinteitä siksi että oma kaveripiiri saa lisää tuottoja.
Tuskin menee läpi. Valtaosa kokoomuslaisista palkansaajista käyttää työterveydenhuoltoa. Lähtisi pois puolet Kokoomuksen kannatuksesta.
Täytyy ihmetellä lisäksi yrittäjien taloustaitoa. Mikäli normaaliduunareiden (suurin osa) palkka pienenee ja vapaa-aika vähenee, mitähän käy kotimaiselle kulutukselle? Ei se ainakaan nouse.
Vientitulot hyödyttävät vaurainta 0,1%:a. Leijonanosa yrittäjistä tekee tuloksensa sisämarkkinoilla. Tulosta ei tule jos ihmisillä ei ole millä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihmetellä lisäksi yrittäjien taloustaitoa. Mikäli normaaliduunareiden (suurin osa) palkka pienenee ja vapaa-aika vähenee, mitähän käy kotimaiselle kulutukselle? Ei se ainakaan nouse.
Vientitulot hyödyttävät vaurainta 0,1%:a. Leijonanosa yrittäjistä tekee tuloksensa sisämarkkinoilla. Tulosta ei tule jos ihmisillä ei ole millä maksaa.
Johtaa siihen että kaikki ylimääräinen mitä vaan voi säästää menee turvaan indeksirahastoihin ja osakkeisiin jottei joku tuleva perskokkarehallitus voi painostaa pakkotöihin potkujen tullessa omalle kohdalle.
Tehdään tästä aluksi kokeilu kansanedustajille ja lopetetaan heiltä työterveydenhuolto?
Työterveys on keskittynyt muutamalle isolle toimijalle, Pihlajalinna, Terveystalo esim. ja kaiken huipuksi nämä ostavat toisaan, kunnes on yksi jättiläinen ja pieniä marginaalitoimijoita.
Isot osaavat järkyttävän laskutuksen ja huonon palvelun.
Perusterveystarkastus tuntuu vaativan vähintään 3 käyntiä paikan päällä ja ihan turhaa haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.
Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.
Persuthan nimenomaan ajaa tätä sekä ay-liikettä että palkansaajia kyykkyyn. Etkö ole seurannut Orpon hallituksen toimia.
Vierailija kirjoitti:
Työterveys on keskittynyt muutamalle isolle toimijalle, Pihlajalinna, Terveystalo esim. ja kaiken huipuksi nämä ostavat toisaan, kunnes on yksi jättiläinen ja pieniä marginaalitoimijoita.
Isot osaavat järkyttävän laskutuksen ja huonon palvelun.
Perusterveystarkastus tuntuu vaativan vähintään 3 käyntiä paikan päällä ja ihan turhaa haaskausta.
Tämäkin on työntekijän vika?
Kahden kastin järjestelmä on outo ja toimii julkisen kustannuksella.
Myöskin työturvallisuudesta huolehtimisesta ja aivan turhista työtätekevien vakuuttamisesta on päästävä pikimmiten eroon. Työttömiä on pitkässä jonossa töihin otettavaksi tarvittaessa.
T: EK
Vierailija kirjoitti:
Myöskin työturvallisuudesta huolehtimisesta ja aivan turhista työtätekevien vakuuttamisesta on päästävä pikimmiten eroon. Työttömiä on pitkässä jonossa töihin otettavaksi tarvittaessa.
T: EK
Aivan! Jonottakoot köyhät portin takana. Otetaan tarvittaessa pari orjatöihin, kunhan päästään AY mafiasta eroon.
Terveisin Ek enkelikuoro.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen Pentikäinen haluaa myös poistaa kalenterista arkipyhät tai siirtää ne kaikki viikonlopuille. Joku roti nyt yhteiskunnan kaikkien perinteiden alistamisessa rahan eteen.
Onneksi sentään persuilla oli munaa asettua poikkiteloin tuohon ehdotukseen.
Pentikäinen on hihhuliuskovainen. Miten hänen kirkkonsa tähän suhtautuu.
Sunnuntailosä on nerokas tapa vähentää yhteiskunnasta sunnuntaityötä. Sillä työnantaja on motivoitunut organisoimaan yrityksensä toimimaan arkena. Tästä on se hyöty, että perheet ja ystävät voivat pitää yhteisen vapaapäivän. Tällä tavalla yhteiskunta järjestyy niin, että perheet voivat viettää yhteisiä hetkiä, kun lapsilla on vapaata koulusta. Tämä järjestely on hyvä erityisesti yksihuoltajille ym.
Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan.
Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa.
Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja kotimaassa niitä myydään vain kotimaisuuteen vedoten.
Me suomalaiset olemme pulassa koska vasemmisto ja Kokoomus yhdessätuumin tuovat maahan kielitaidottomia veronimijöitä, joiden matalista palkoista ei makseta yhdenkään suomalaisen eläkettä. Päinvastoin nämä veronimijät saavat takuueläkkeen muutaman vuoden maassaolon jälkeen eikä työhistoriaa edes tarvitse.
Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.
Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.
Kokoomuksen loppusuora hallituksessa häämöttää jo, nyt keksitään mitä mielikuvituksellisimpia heikennyksiä työläisen asemaan ennen kuin SDP pääsee torpedoimaan niitä. Kova on kiire.