Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt on meillä sitten kiinteet aloitettu. Eilen tyttö tuli 4kk ja sen kunniaksi sitten on aloitettu soseest, vaikka saatiin suositus aloittaa jo useampi vko sitten. Bataatilla meilä sitten aloitettiin ja uppos TODELLA hyvin, ei ilmekään värähtänyt. Lisää olis halunnut mutta en uskaltanut antaa enempää, nyt sai siin n 2tl.

Maria: sain idean niistä lukioiden lähettämistä omien kakkujen kuvista. Se oli se junakakku jossa oli tie ja raiteet. Kaikki lapset oli todella hurmaantuneet kakusta ja myös äidit. Lisää kävijöitä saat blogiisi ;) Pakko sanoa että onnistui todella hyvin. Väliin laitoin vadelma moussea ja päällisen tein marsipaanista ja tien siitä hopeetoffee sörsselistä.

Eipä tässä muuta kuin aurinkoista viikonloppua kaikille.

-MM-

Vierailija
22/34 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaas kerkeiskö jotain kirjoittelemaankin enneku poitsu heräilee....

Mies on viemässä tyttöään hallille kisoihin, jo toistamiseeen tänään, tuli välillä kotiin syömään ja taas takas uimaan!

Tää mamma olikin töissä tänään, kokonaiset 3 tuntia!

Lähin ku olin syöttänyt poitsun, mies laittoi päikkäreille ja tarkoitus oli että mies sitten antais pullosta pakkasmaitoa, muttei sitä sitten saanut uppoamaan ku 20 ml joten kuskas sitten pojan mulle duuniin tissille!

Onneks oon perheyrityksessä töissä joten passas ihan hyvin siellä välillä imetellä....;)

Kiltisti oli poika ollut, ei edes itkua tuhertanut vaikkei saanut heti herättyään tissiä!

Meillä nyt yöt ollut aika repaleisia ja syykin löytyi: poika on oppinut kääntyilemään mahalleen nyt sängyssäkin, joten herää sit joka kerta ku makaa vatsallaan ku ei nukahda niinpäin eikä pääse kierähtämään takas selälleen....! Eka potkii pois peiton ja sit alkaa kääntymään! Hassua ku näitä " vaiheita" tulee kaikenlaisia kokoajan, jännää seurailla mutta kuhan ei kaikki vaiheet ajoitu öihin ;)

SINDA- meilläkin mennään ihan pelkällä tissimaidolla, toistaiseksi!

Ja tosiaan viikko kerrallaan edetään, voipi olla että kohtapuolen aloittelen perunan maistelun ettei sit tuu niin yhtäkkiä siinä 6 kk ikäisenä. Maito kyllä riittää, mutta tyhjäks imee kummatkin rinnat joka kerta, ei jää mitään kyllä pumpattavaks! Onneks on pakkasessa pieni " varasto" ....

Mietin vaan sitä et mistä sitten saan " lantrinkia" potulle jos ei tuu tarpeeks tissimaitoa pumpulla, pitääkö vaan antaa sitten korvikettakin??

Vai ootteko pumpanneet ennen syöttöä varastoon jolloin niissä vielä jotain on? Ja ekaks perunaa ja sit vasta maitoa, eikö?

Hölmöä pähkailyä mutta kun jotkut antaa maitoa eka ja sit vasta kiinteet, toiset päinvastoin....

MIEHEN HARRASTUS G: ei paljoa harrastele muuta ku nettipokeria ja joskus pelaa livenä. Tekee aika paljon duunia joten aikaa ei jää sitten paljoa muulle. Kotona auttaa jos pyytää, ei hirveesti siivoa oma-aloitteisesti, mutta tyhjentää kyllä tiskikoneen silloin tällöin ja vie roskat (jos huomaa ne ulosmennessään....)

OMAT KOTITYÖT G: mullakin sama kun oliko SINDALLA ? eli että ei hirvesti rassaa ku on eka muksu kyseessä! Enkä osaa ressata ruuanlaitosta, teen jos jaksan/ehdin, ja ellen, syödään pakkasesta/valmisruokaa (pizzaa tms.)

Siivoan ku ehdin/jaksan, poitsun hoito on nyt ensisijalla.

Töihin en sillee kaipaa, nautin kotona olemisesta täysin rinnoin!

Töissä käyn silloin tällöin ihan sen takia että tarvitsevat apua, en siks että haluaisin jo takaisin....

No nyt lopettelen ettei tää teksti jää taas tähän koko illaks!

Mukavaa viikonloppua kaikille, maanataina sitten osa meistä tapaa päiväkaffeella!

Ja otetaan kuvia blogiin, mulla jo kamera valmiina ettei unohdu!

Pupina & poitsu s.15.1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy käyttää tilaisuus hyväksi kun pikkunen nukahti ja isommat ukot kattelee telkkaria. Kohta tarvis lähtee vielä kaupoille, mutta antaa ton pikkujäbän nyt nukkua hetki. Oli sitten niin pahalla päällä kun ekat päiväunet keskeyty ja nukkui ehkä puolisen tuntia. Poika tahtoo olla vähän sellainen, että jos herää kesken unien ei sitten nukahdakaan hevillä uudelleen.

Joo, kotityöt rassaa minuakin. Oon siis niin kypsä niihin, mutta pakkohan niitä on tehdä ettei ihan pellossa eletä. Mulla samaa vikaa kuin sulla Ardisia, että neitsyt kun oon niin kodin tarvis olla siisti ja järjestyksessä, mutta sehän on ihan mahdotonta näitten kahden (tai kolmen ukon) kanssa. Just yks ilta vaahtosin miehelle, että mun elämä ois paljon helpompaa, jos ois vähän suurpiirteisempi. Joka päivä mun tarvii muistuttaa itseäni, että lasten kanssa oleminen on tärkeempää kuin kotihommat, mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa, kun tykkää että on siistiä ympärillä. Joo, välillä tää kotona olo tympii kun tää on päivästä toiseen tätä samaa näiden kotitöiden muodossa. Mutta lasten kanssahan jokainen päivä on erilainen ja heidän kanssaan tykkään olla ja touhuta. Kun vaan joku muu hoitais nää pakolliset kotihommat. Mies auttaa jonkin verran, tyhjentää ja täyttää tiskikonetta. pyykkeihin en anna sen koskee, omat vaatteensa saa mun puolesta hoitaa, muttei muita. Ja lisäksi tekee sitten pyydettäessä. Poikia hoitaa kiitettävästi, että voin sanoo, että ihan hyvin osallistuu tähän arkeen. Päävastuu näistä kotihommista on kuitenkin mulla.

Täytyis vaan koittaa aina huonoina päivinä muistaa, että nää vuodet menee loppuviimeks äkkiä ja koko ajan helpottaa kun lapset kasvaa. Mutta välillä seinät kaatuu päälle. Oonkin tässä suunnitellut, että jos pääsis töihin tekeen viikonloppuja sitten kun imetys loppuu. Ehkä ensi vuoden alusta, en usko että jaksan vuotta kauempaa imettää. Ekaa imetin n. 9kk ja sitten hän halus lopettaa sen itse. Ja se sopi mulle hyvin jo siinä vaiheessa. Mutta eihän sitä tiedä miten se imetyksen lopetus tän toisen kanssa sitten sujuu. Joo, sais siittä ainakin lisää rahaa ettei tarvis pelkällä hoitorahalla kituuttaa ja pääsis vähän muihin kuvioihin välillä. Kyselinkin tuossa aiemmin omassa aloituksessa, että vaikuttaako työtulot hoitorahan määrään, jos lapsi kuitenkin on kotihoidossa alle 3v.? Osaako teistä kukaan sanoa? täytyy maanantaina soitella kelaan ja kysyä.

Meillä on työmaalla viikonloppuöitä ja lauantai-iltavuoroo, niitä pystyis hyvin tekeen ja hoitaan samalla lapset kotona. Mähän olin ekan kanssa sen 3v. kotona ja tuossa välissä ehdin oleen puoli vuotta töissä ja siitäkin ajasta suurimman osan kotona kun oli sitä supisteluvaivaa, niin ei paljon ehtinyt töissä käynnistä nauttiin. Ihan kiva oli siis olla välillä töissä, on se 3v. kuitenkin pitkä aika olla kotona.

Näistä kotihommista tulikin mieleen, että mitä teillä kuuluu viikkosiivouksiin? Ja päiväsiivouksiin? Siis miten paljon ehditte/jaksatte siivota?

Minä yritän imuroida noin joka toinen päivä, kerran viikossa kunnolla, muuten vähän suurpiirteisemmin. Samoin lattiat luuttuan kerran viikosssa, keittiön usein pari kolme kertaa pikaisesti. Pölyt pyyhin pari kertaa viikossa ja tuntuu ettei sekään riitä. Petivaatteet tuuletan ja vaihdan kerran viikossa. Sormenjäljet pyyhkäsen kerran viikossa kaapin ovista. Vessat pesen n. joka toinen päivä. Ja oikeestaan joka päivä joutuu pyyhkiin pissat pytyn reunalta (montakin kettaa), kun toi pieni ei osaa aina tähdätä. Joka päivä tarvii täytellä ja tyhjentää astianpesukonetta ja pestä pyykkiä. Sekä järjestellä paikkoja ja laittaa ruokaa. Mutta sitähän tä äidin elämä on...

Joo, nyt tarvii ruveta lähteen sinne kauppa-asioille. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
24/34 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lauantai-iltaa rakkaat kanssasisaret! Tyttö nukkumassa ja velipuolet saaneet iltapalan eli nyt on tämän muorin vuoro hetki olla koneella ennen nukkumaanmenoa.

Käytettiin neiti tänään lääkärissä ihan varmuuden vuoksi ku pelkäsin et olis korvatulehdus. Typsyllä ei ole nuhaa eikä oikein muutakaan, kitisee vain kovasti ja on kovin tyytymätön ja iltaisin ennen nukkumaanmenoa on lämpöä ollut 38 nyt muutaman päivän. Korvat olivat onneksi puhtaat, kurkku oli punainen. Sitten lääkäri kysyi, että onko ollut iho-oireita ja kerroin niistä näpyistä, joista täälläkin kerroin. Meillä oli sattumalta kamerakin mukana ja näytettiin niistä kuva, niin lääkäri totesi että on nokkosrokkoa. Nyt on kuulemma joku outo virus liikkellä, missä ilmenee nokkosrokkoa. Hoidoksi vain panadolia ja jos lämpöä on vielä maanantaina, niin pitää käydä virtsakokeessa.

Huomenna onkin tulossa sit taas koko suku kylään eli aamulla tiedossa siivousta ja leipomista. Virallinen syntymäpäiväni on maanantaina, eli juokaahan siellä Sellossa kuppi mun 30-v päivän kunniaksi =)

KOTITYÖG Mun heiniä! Voisin sanoa tekeväni sisällä kaikki kotityöt, ruuat, siivouksen, pyykit ym. Jos mies saa omat astiansa tiskipöydälle saakka tai pyykit koriin, niin hyvä. Tekee kyllä muuten paljon hommia kotona, tänään mm. pihakivetyksiä laittanut. En usko että tajuaa kuinka paljon mulla menee aikaa ja energiaa noihin hommiin. Ja juu, myös minä olen totaalisen tympiintynyt kotitöihin. Nytkin kun likka ei ole yhtään muualla ku sylissä hereillä ja tiskit seisoo ja pölyt kerääntyy, niin kyllä ärsyttää. Sit ku saa tytön nukkumaan, pitäisi tehdä heti kaikki rästiin jääneet hommat ja sit vasta mitä haluaa.

HARRASTUSG Nyt on miehellä vähän taukoa normi treeneistä ku talvikausi päättyi eikä kesäpelit ole vielä alkaneet, mutta pääsääntöisesti kahtena iltana viikossa treeneissä ja muutaman kerran salilla. Salilla on käynyt nyt aamuisin ennen töihin menoa ja se on minusta mukavaa. Iltaisin tekee usein myös töitä kotona.

Jospa saisin nyt nuo kolme miestä nukkumaan ja menisin itsekin sänkyyn, hoideltuani ensin näitä pukamiani.

Katsku ja typy 4½ kk

Vierailija
25/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti nostamaan meitä ylöspäin, ettei vajota ihan pohjalle...;)

Täällä nautittu auringosta sisätiloissa siivoillen ja petivaatteita tuuletellen ym. hauskaa! Pakkohan nuo asiat on joskus tehdä, ei se säätä kato....

Yö meni kuten pari edellistäkin, heräillen ja syöden parin tunnin välein, tais yks kolmen tunnin pätkä olla jossain vaiheessa, en muista! Eka herätys kuiteski jo 23 jälkeen....

Mies jäi suosiolla alas sohvalle nukkumaan ku muuten poitsu olis taas herännyt sen kelloon, kuten yleensä! Tosin kuului kyllä ylös asti ku paineli torkkua alakerrassa vähäväliä viiden maissa...

Nyt painun kattelemaan meille lounasta, ollaan miehen tytön kanssa täällä ku mies on töissä, alkuillasta lähetään mun systerin vanhimman tytön nimppari-lettukesteille!

Palailen varmaan vielä illemmalla lueskelemaan josko joku muukin olis tänne raaskinut ulkoota eksyä!

Mukavaa päivää kaikille!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
26/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tässä välissä istahtaa koneelle, kun en oo tähän taas viikonlopun aikana ehtinyt. Hienot kelit ja miehen poika taas istui tässä viikonlopun tiukasti.

Eilen oltiin ulkona pitkin päivää =) On vaan ilmaantunut sellainen onkelma, että tuo neiti kieltäytyy syömästä istualtaan, kun imetän. Hirvee huuto alkaa ja syö vaan, jos makuultaan syötän! =o Vaikeuttaa noita pidemmille lenkeille lähtöä, kun missä sitä nyt tuolla ulkona/kaupungilla makailemaan... Toivottavasti ois joku ohimenevä juttu!

pullosta oon kans välillä yrittänyt syöttää, mutta kun ei vaan kelpaa.

Sinda kyseli täysimetyksessä olevia vielä. Meillä viel toistaiseksi mennään rintamaidolla, mut vähän kyllä tekis mieli jo alotella soseita, kun tyttö tulee sen 4kk. Saas nähdä. Käydää nyt ainakin eka siellä 4kk lääkärineuvolassa ja katsotaan, miten on kasvanut.

MiehenMenoG: Meneehän tuo ja jatkuvasti. =/ On melekein naimisissa jalkapallon kanssa... Tälleen kesällä siis harvoin kotona, kun töissäkin käy, mut syksy/talvi mukavampia, kun harjoitusvuoroja ei niin paljoa. Lisäks talvella pelaa sählyä.

KotityöG: Minä enimmäkseen teen ja tykkäänkin siivota. Silti välillä tympii, kun sais olla koko ajan jotain puunaamassa. Meillä kans tuo esikoinen on sellanen sottapytty, et huh.

Ei malta yhtään istua paikallaan syödessä, vaan pyörii ku puolukka ja sit on kaikki ruoat pitkin lattiaa. Ja jos ei heti siivoo, niin kulkeutuu sitten jalkapohjissa kaikki soossit pitkin asuntoa...

Mies innostuu kyllä välillä siivoilemaan ja kerran viikkoon vakiona pesee pyykkiä.

En voi valittaa.

Monttu: Meillä kans tuo neiti on aikamoinen sylivauva, mut nyt on onneks alkanut vähän enemmän viihtyä lattialla. Viime viikolla oppi kääntymään mahalleen, niin tykkää pötkötellä masullaan.

Asiaa helpottaa kovasti se, että poika 2v10kk on ottanut vihdoin vauvan kaverikseen ja tykkää viihdyttää vauvaa ilmeilemällä vauvan edessä ja antaa leluja ja tuttia.

Välillä kyllä vieläkin tulee mustiskohtauksia, jos vauva liikaa mun sylissä. Liian paljon joutuu välillä poika olemaan omatoiminen ja se harmittaa.

Ei vaan nyt mentävä ulos nauttimaan tästä iiiihanasta kelistä =)

Aurinkoa kaikille!!

-Tau- + rinsessa 27.1.

Vierailija
27/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekii pikaseen laitan kuulumisia. Miulla on kreemi jääkaapissa oottamassa pursotusta, kun tänään on Lillukan numpparit ja tein kakun. Löysin hyvältä kuulostavan munattoman/maidottoman kakun ohjeen ja toivottavasti se on myös hyvän makuinen. Yks kummi on tulossa, toinen kävi jo perjantaina kun ei tänään päässyt, kolmas ei päässyt ollenkaan tulemaan, kun on kevätkylvökiireitä. Eli ihan pienimuotoiset kemut meillä. Eipä tuota tuon isompia välttämättä tarviikaan. Vähän turhan iso kakku neljälle, mutta mies saa viedä loput töihin huomenna; siellä se ainakin menee kaupaksi.

Esikoinen on päivälevolla, muttei malta levätä, kun vaan oottelee, että pääsee isin kans kokeilemaan uusia saippuakuplia. Saavat kyllää kohta lähtä pihalle, nii pääsen koristelemaan kakun rauhassa. :) Lillukkakin on päiväunilla ja toivottavasti malttaa nukkua vielä tunnin verran, että jaksaa sit vieraita viihdyttää. ;) Kauhee kolina kuuluu esikoisen suunnalta; meinaa vissiin hajottaa huoneensa, kun ei malta odottaa.

No nyt ei kerkee enempää, lisää sit viikolla. Ke on neuvola, niin ainakin ne kuulumiset tulen kertomaan. Nauttikaa auringosta ja voikaahan hyvin!

T: Monttu ja Lillukka 2 pv vaille 5 kk

Vierailija
28/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä olen kyllä päässyt lukemaan kuulumisenne, mutta en ole itse voinut kirjoittaa kun (pitkä juttu.....). No lyhykäisyydessään sillai että esioinen kohta 3v kantoi uhallaankin mehulasin tietsikan viereen ja noin miljoona kertaa kun siitä on kielletty. No kantoi kumminkin kun minä syötin pojua. No kunika ollakkaan se mehu kaatui näppiksen päälle ja näppis hajalle. Jotku kirjaimet toimi jotku ei....

KOTITYÖT: Meillä yleensä siivotaan yhdessä miehen ja lasten kanssa. Joskus kun haluan tuulettua niin lähetän miehen lasten kans ulos, että saan siivota. Tai joskus taas minä lähden lasten kanssa lenkille niin mies siivoaa!!!!!

MIEHEN MENOT:Sulkapalloa pelaa pari kertaa viikossa. Ei oikeen muuta...Paitsi tänään on menossa pelamaan piiiiiitkästä aikaa pesäpallopelin. Me molemmat ollaan pelattu koko pienen ikämme pesistä. Noin 7-vuotiaasta asti. Ja nyt mies meinasi mennä, viimeksi on pelannut kesällä 2001!!!Toivottavasti ei hajota paikkoja...Muuten ollaan paljon kotosalla. Miehelläkin lyhyet työajat, kun on opettaja. Viimeistäään kolmelta kotona päivisin. Ja sitten meillä on ihanan pitkä KESÄLOMA kohta alkamassa.

MENKKAG:Vielä ei ole alkanut. Esikoinen oli 3kk ja täysimetyksellä kun alkoi. Ja nyt poju 4,5kk ja ei vielä ole kivikautisia kuulunut. Maha tosin ollut jo viikon sillai kipeä.

4kk lääkärissäkin jo käytiin. Kaikki ok! Mutta nuo kakkajutut vain mua huolestutti...Meillä kun kakataan 7 päivän välein...pelkkää tissimaitoa saa. Muutaman kerran on mennut jopa 11-13 päivää. Silloin olen joutunut antaa peräruiskeen. Kaikkia on kokeiltu, levolakkia,mallasuutetta,luumumehua,kuumeen mittausta....Ja nyt viime viikolla alettiin käydä VYÖHYKSTERAPIASSA. Poika tykkäsi tosi paljon aivan nautti kun käsiä ja jalkoja hierottiin. Ja nyt olen koittanut aloittaa antamaan luumua, kun neuvolasta sanoivat että jos ne kakkavälit jatkuvat näin pitkinä niin pitäisi aloittaa luumulla.

No nyt pitää mennä tsekkaan blogi, kun olen ihan tippunut kärryiltä kun en ole pystynyt kirjautua sisään...Ja sit lähetään katsomaan sitä pesispeliä. Eilen käytiin tivolissa.

Heisunheiluville!

t.Evelyn&" Eemeli" 4,5kk

Vierailija
29/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotellaan jo kovasti isiä kotiin. Tai ainakin kaks isompaa muksua odottaa ku tietää et isi tuo jotain kivaa. Ei kyl tarviais, ainakaan tytölle, on ollut ku persiiseen ammuttu karhu muutaman viimeisen päivän. Mitään ei saa kieltää, heti tulee itku ja uho. Neiti on siis 10v. Isi tulee kyl vast yöllä et lapset ei nää ku vast aamulla.

Tuossa aiemmin kirjoittelin et keksin sit ens viikoks jotain tekemistä ku oon ollut lasten kans ke asti keskenään. Eilen soittivat töistä et olis koko ens viikko töitä. JIPPII! Mielelläni lähden tästä kotiympäristöstä johonkin, miehellä sattuu just olemaan 6pvä:n vapaat niin joutaa hoitamaan tyttöä. Saa nähdä miten pärjäävät, ei ole mies aamu- ja iltahommia paljon hoitanut. Jos on aamuvuoros ni on illalla keilaamassa. Jos taas illas- no eihän silloin oikein pysty tyttöä nukkumaan laittamaan. Aamusin taas mies on se joka vie lapset kouluun ja mie hoidan tytön. Mie oon nii hidas aamusta et lapset myöhästyis joka aamu koulusta.

EVELYN: Meillä Jennalla oli kova kakka kauan aikaa; välillä auttelin, välillä levolacia/luumua. Nyt oon syöttänyt joka- tai joka toinen päivä luumua 1/2prk ni nyt sit toimii maha itekseen. Jennalle ei ainakaan riittänyt muutama lusikallinen luumua vaan tarvii tuon puolikkaan purkin. Ei tarvii minun enää autella.

birgit ja Jenna melkein 4kk

Vierailija
30/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on paistanut aurinko. Ollaan oltu pihalla tosi paljon ja grillailtu.

Meilläkin on aloiteltu kiinteiden syönti. Torstaina annettiin ensimmäiset maistiaiset maissia ja eilen lisättiin mangosose listalle. Näillä eväillä mennään sitten jonkun aikaa.

Viime viikolla meillä oli 4 kk lääkärineuvola, vaikka poitsu on jo aikaa sitten sen 4 kk täyttänyt. Lääkäri löysi pojalta lievän korvatulehduksen kummastakin korvasta, mutta ei määrännyt antibiootteja, kun oli tulehdus oli kuulemma niin lievä. Nestemäistä panadolia kehoitti vaan antamaan tarvittaessa särkyyn.

Vitsit että iski sitten huono äiti syndrooma itselle päälle, kun ei ollut tullut pieneen mieleenkään, että toisella voisi olla korvat kipeinä, kun ei oireillut muuten kuin heräämällä yhden ainoan kerran itkemään yöllä. (ja tietysti syömään havahtui). Mä olen aina kuvitellut, että korvasäryssä ei pystyisi muuta kuin itkemään kunnolla läpi yön. Kuinka väärässä olinkaan...

Poitsulle muuten puhkesi kaksi alahammasta, joten hammassärkyyn olen nyt panadolia antanut. Onneksi lääkäri määräsi ison putelin :)

Taneli ja poitsu

Vierailija
31/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on uimassa käyty ja kylläpä vain olikin mukavaa. Ohjaaja sukellutti D:tä tänään eka kertaa ja poika oli kuin hangonkeksi sukelluksen jälkeen =)

Muutoin olemmekin viettäneet viikonlopun aikalailla sisätiloissa kun on tuota nuhaa meillä molemmilla ja toisin sanoen mulla ei oo ollu energiaa tehdä oikein mitään. Harmitellen olen sisältä katsellut kesän esiin marssia.

KotityötG: meillä molemmat tekee aika tasapuolisesti kotitöitä, se kumpi kerkee/jaksaa niin tekee. Lauantaisin tehdään yleensä viikkosiivous yhdessä. Mulla ei siis sen puoleen valittamista, mies pesi huushollin ikkunatkin :)

HarrastusG: Mies käy 3krt viikossa kuntosalilla ja yks ilta menee kurssilla, itse käyn uimassa ja tanssitunnilla. sitten on toi vauvauinti yhteisenä harrastuksena.

Katskulalle laulelen jo nyt onnittelut: PAAALJON ONNEEAAA VAAAAN!! parempi etukäteen kuin että unohtaa kokonaan ;)

-Marjo ja D (6.1)-

Vierailija
32/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat ilmat koko viikonlopun täällä idän suunnalla!

Me vietettiin miehen kanssa eilen laatuaikaa, vietiin lapset mummoloihin hoitoon ja lähdettiin kamuille grillaamaan. Poju oli herännyt kylässä vain kerran yöllä syömään, ei kyllä koskaan tee sitä kotosalla...

Oli puhetta tuossa aiemmin viikonloppuna noista 2,5vee isommista sisaruksista. Meillä kakkonen on 2v 4kk ja samantyyppistä huomionhakua on ilmassa meilläkin =( Nyt on otteet koventuneet myös Pojua kohtaan ja saattaapa käyvä vaikka potkasemassakin.. Ja uhmaa on ilmassa myös, joten oikein rentouttava huuto kuuluu nytkin tuolta makkarista.

Täysimetyksellä mennään meillä, ja mennään sinne puoleen vuoteen saakka näillä näkymin.

Juu, nyt on mentävä rauhoittelemaan tuo typykkä tuolta ennenkuin kaikki nukkuvatkin herää..

-Riitsi-

Vierailija
33/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sovittua kaikenlaista viimeviikolle ja sitten olikin niin kiire, ettei järki enää jakaantunut =)

Maanantaina meillä oli se 4kk neuvola ja tytsi painoi 6275 ja oli 62cm pitkä. Kävin -tai yritin- siitä täällä kertomassa maanantaina, mutta tää palvelu heitti mun viestin taas jonnekin sfääreihin...

Neuvola oli lääkärineuvola ja tytsi sai oikeasta kädestää lähetteen fysioterapeutin arvioon. En oo vielä soittanut aikaa, täytyy huomenna hoitaa. Mutta epäilenpä että turha käynti.

Tytsi nimittäin suuttuessan tai nälisään ollessaan nostaa kädet ylös, silleen 90° kulmaan tuohon korvien kohdalle (nukkuukin muuten samassa asennossa) tai ojentaa kädet kokonaan ja tosiaan kiukuspäissään kääntää oikean ranteen " melkein ympäri" samalla. No ei se tietysti ympäri mee =)

Neuvolalääkäri yritti tytsistä moro-heijastetta niin monta kertaa, että tytsi lopulta suuttui ihan tosissaan koko touhuun jolloin tuo kiertyminen tuli neuvolassa ilmi. Miksi muuten nyppii tuota moro-heijastetta vaikka kuinka monta kertaa, kun se ei kerran tule!! Tytsillä se on jäänyt jo 2kk pois, josta neuvolakortissakin merkintä! Silti laittoi nyt merkinnän, että moro +/-....???

Käsien toiminnassa ei ole mitään häiriötä silti, tarttuu molemmilla käsillä yhtä hyvin ja hanakasti leluihin yms. Jos tarttuu molemmin käsin, niin kädet toimivat yhtäaikaa jne.. Vain tosiaan suuttuessaan kääntää tuota oikeaa rannetta... En käsitä mitä sille fysioterapeutti voi tehdä...? Estää tytsiä suuttumasta ;-)

Mutta nyt nukkumaan!!

Mary & Tytsi

Vierailija
34/34 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidanpa aina olla viimeisenä pinossa, mut jospas tän joku lukisi :) Migreeni oli ja meni, ei se onneksi kestä kuin sen päivän aina mutta kyllä se ihan tuskaa on noita lapsukaisia yrittää hoitaa. Väsymyksestähän se ihan johtuu. Lähdin hullu vielä lasten kanssa kauppaan ja kyllä löi pää niin tyhjää, ettei tosikaan. En saanut millään päähäni mitä vaippoja J:lle pitää ostaa, en siis yhtään muistanut kiloja enkä merkkiä enkä sitä mille paketti näyttää... ei siis ehkä kannattais kauppaan saati auton rattiin uskaltautua!

Ihanan lämpimiä päiviä ollut jo, vaikka täällä kovasti tuuleekin. Aina on kova miettiminen, että mitä noille lapsukaisille pukee, kun helposti tulee hiki, mutta sit tuuli on vähän salakavala.

Jospa yrittäisi pariin gallupiin vastata:

MIEHEN MENOT: n joka toinen ilta harrastaa (ja joka toinen ilta mä) eli tunnin verran on pois kotoa. Jos mahdollista ni yritetään vasta sitten, kun lapset on nukkumassa. Töissä kyllä viihtyy ihan kiitettävästi, nyt on tosin yrittänyt menoja vähentää.

KOTITYÖT: mies kyllä osallistuu oikein kiitettävästi, mut kyllä mulla se suurin vastuu on, kun kotona päivät kökin. Vaikka mies aina sanookin, ettei oleta että täällä mitään ehtisin päivän aikana tehdä, niin luulen, että ois kuitenkin aika hämmästynyt, jos ei ois ruoka valmiina kun töistä kotiutuu... eli sen verran yritän vähintään saada tehtyä, vaikka muuten ois kämppä pyörremyrskyn jäljiltä. Mut vielä ei ainakaan tympäise, on niin tuoreessa muistissa tuo työssäolo ja kotityöt töiden jälkeen, että nyt on ihana kun voi niitä tehdä pitkin päivää pikku hiljaa. Ja meillähän tosiaan käy siivooja kerran kuussa tekemässä perusteellisen siivon, mitenhän siitä luksuksesta voi enää luopua sitten kun tipahtaa kotihoidontuelle... :)

TÄYSIMETYS: täälläkään ei oo vielä muuta saatu kuin tissimaitoa ja isoimmasta päästähän tää terho tuntuu olevan. Varmaan sinne n. puoleen vuoteen asti mennään näin, katsotaan sit miltä tuntuu.

TAAPERO: tää meidän 2v 3kk ei ihan hirveän mustis muuten ole, mutta leluistaan on tosi tarkka. Voin vaan kuvitella millainen sota täällä on päällä, kunhan j lähtee liikkeelle ja sotkee kaikki nukkeleikit... Niin ja ruualla ei sotketa, kun ei tää esikoinen enää syö mitään, heh!! Pikkuisen meinaa tympiä kun on vaivalla saanut tehtyä hyvää ja terveellistä kotiruokaa ja sit tyyppi käy kääntymässä lautasen vierellä ja sanoo " ei tykkää tästä" . Eläisi varmaan jollain makkaralla ja jogurtilla, kaikesta muusta käydään hirveää vääntöä. Vaikea kuvitella, että hoidossa ollessaan söi ihan kaikkea ja pyysi vielä lisääkin, nyt kotona mikään ei kelpaa. Arght!

Mut nyt nukkumaan, iloista alkavaa viikkoa kaikille!!

ariella ja j (joka käy yöunille jo klo 19.30 ja äippä se täällä vaan kukkuu)