Tunnustin lääkärille että en ...
imetä lastani sen takia kun tupakoin epäsäännöllisen säännöllisesti joka päivä (ei voi ajoittaa imetyksiä ja tupakointia niin etteikö lapsikin sitä nikotiinia sitten saisi). Lääkäri kirjoitti tämän sitten epikriisiinkin ja hyväksyi ratkaisuni. Sanoi että parempi näin.
En puolustele, en provosoi. Sanon vain...Miksi ei voi olla rehellinen ja sanoa että tupakoi kuin että valehtelee ja sanoo ettei maito muka riittänyt (näin olen monen tupakoivan naisen huomannut sanovan, tupakka huulessa kii).
Itse en alkanut valehtelemaan. Suoraan sanoen, inhoan imettämistä. En halua tehdä niin, vaikka en tupakoisikaan.
Jätetään tuo - ei maito riittänyt, ei maitoa tullut...oikeasti niille joille niin käy. Kohta heitäkään ei uskota.
Vai onko niin että suomalaiset äidit ovat " tuhkatisuja" ?
Ei irtoa maitoa muka keneltäkään?
Kommentit (16)
a savuja! YÄK! Häpeä!
Ja tulet vielä tuulettamaan REHELLISYYDELLÄSI!
Onko sitten kiva, kun lapsesi isompana kysyy " imetitko sinä, äiti minua, kun olin pieni?" niin sinä REHELLISESTI, tottakai vastaat. " Ei lapseni, en imettänyt, katsos kun tupakka oli jo silloin tärkeämpi minulle kuin sinä"
nim. en ole koskaan nähnyt lehmää kessulla
täytyy kyllä kysyä, että miten ihmeessä toisten valinnat voi saada näin paljon vihaa aikaan täysin tuntemattomissa ihmisissä?
Hienoa ap. Teidän kannaltanne oli parempi, että olit lääkärille rehellinen.
Taitaa olla ainoita imetysmyönteisiä nuo synnytys ja lastenosaston lääkärit.
Tästä asiasta näen punaista. Se on mun mielestä oksettavaa!
Toiset sitten reagoi varmaankin samoin esim aikaiseen tarhan aloittamiseen tai muihin perusaiheisiin, mistä täällä saa haukut osakseen. Mä en taas sitten räkytä niille :)
Terv tuo äskeinen haukkuja :)
Vierailija:
Onko sitten kiva, kun lapsesi isompana kysyy " imetitko sinä, äiti minua, kun olin pieni?" niin sinä REHELLISESTI, tottakai vastaat. " Ei lapseni, en imettänyt, katsos kun tupakka oli jo silloin tärkeämpi minulle kuin sinä"
mutta en ymmärrä ketään mistään aiheesta täällä räkyttävääkään. Mielipiteitä voi vaihtaa ja olla erikin mieltä, mutta tuntemattomille aikas ronskein sanankäänteinkin raivoaminen ei mielestäni ole ainakaan yhtään sen fiksumpaa kuin esim. tässä tapauksessa tuo tupakoiminen.
- 11
Jos en tupakoisi, imettäisin vaikka en siitä niin pitäisikään. Hullua mutta totta. Luultavasti siihen sitten tottuisi mutta että oppisin pitämään siitä että vuodan maitoa, saisin rintatulehduksia yms. niin ... tiukkaa tekisi. Luultavasti kumpikaan ei olisi tyytyväinen, ei lapsi eikä äiti.
En muista mikä tutkimus tässä yksi aika sitten oli (jostain kuulin) mutta nykykorvikkeet on kuulemma jo niin hyviä että imetyksen hyöty ei ole niin suuri mitä yleisesti luullaan. Läheisyyttä lapsi saa äidiltään vaikka äidin kädessä olisikin maitopullo.
tuottaa lapselleen ravintoa, ruokkia ja tuottaa turvallisuutta, mutta sitten on ihan ok maistua ja haista tuhkakupilta.
Jep jep.
oikeassa, että todellisuudessa tuo " maito ei vain riittänyt" selitys on useimmiten valetta. Todellisuudessa hyvin harvoilta loppuu oikeasti maito. Syyt imetyksen lopettamiseen ovat useimmiten aivan toiset, esim. äiti inhoaa imetystä tai pulloruokinta mahdollistaa äidille enemmän omaa aikaa jne.
Vierailija:
Luultavasti siihen sitten tottuisi mutta että oppisin pitämään siitä että vuodan maitoa, saisin rintatulehduksia yms. niin ... tiukkaa tekisi.
Ihan alkuaikoja lukuunottamatta mulla ei ainakaan maito " vuoda" ja olen onnekkaasti säilynyt rintatulehduksiltakin, kahta lasta olen imettänyt.
Vierailija:
täytyy kyllä kysyä, että miten ihmeessä toisten valinnat voi saada näin paljon vihaa aikaan täysin tuntemattomissa ihmisissä?Hienoa ap. Teidän kannaltanne oli parempi, että olit lääkärille rehellinen.
Uskomattomia aikuisia ihmisiä! Onko nää oikeasti aikusia?
Mun isä on vahvempi kun sun isä!
Mun äiti on kauniimpi ja rikkaampi kun sun?
Aivan tällaista, vain eri sanoilla!
Ap on Ah, niin ihanan rehellistä roskaväkeä :)
Miksi valehtelemaan muille ja uskottelemaan itselleen muuta kuin mitä oikeasti tuntee ja mitä oikeasti on. Mitä oikeasti tekee, mitä oikeasti valitsee...
mutta ei pahasti. Korjaan itseäni hieman, ymmärrettävään muotoon...
1. viesti: -En halua tehdä niin, vaikka en tupakoisikaan.
2. viesti:- Jos en tupakoisi, imettäisin vaikka en siitä niin pitäisikään. Hullua mutta totta. Luultavasti siihen sitten tottuisi mutta että oppisin pitämään siitä että vuodan maitoa, saisin rintatulehduksia yms. niin ... tiukkaa tekisi. Luultavasti kumpikaan ei olisi tyytyväinen, ei lapsi eikä äiti.
Kyllä täytyy sanoa että tarkemmin ajatellen...en edes yrittäisi tuota kakkosta...mikä lie ajatusleikki ollut. Jos jostain ei pidä niin siitä ei sitten pidä. Eli toisen viestin hullua mutta totta lausahdus onkin vain hullua mutta todeksi en sitä voisi tehdä.
:D Mä taidan olla vähän väsynyt :D
Mutta koska huomasin itse ajattelevani ja kirjoittavani ristiin niin mua ei silti provoksi saa haukkua :D sitä en ole...
USB device driver on vanha ja asennan setpoint330.exen...siis ajurin jonka se detective itse ehdottaa. sitten asennan sen ajurin ja lataan driver detectiven joka sanoo että