Jopa puolet naisista tienaa alle naisten mediaanitulon.
Mutta miehistä kuitenkin puolet tienaa enemmän kuin miesten mediaanitulot ovat!
Pitäisikö tulonjakoja tasata paremmin?
Kommentit (53)
Ennen oli asiat toisin, naiset eivät hinkuneet töihin lepäämään (hiilikaivokseen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä miehille oikein maksetaan?
Kaikki mitä näet ympärilläsi on miesten keksimää, suunnittelemaa, rakentamaa ja ylläpitämää.
Sillä välin naiset puuhastelee lähinnä käsienheiluttelualoilla missä hyvä fiilis on tärkeintä.
Tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Voisit yrittää sivistää itseäsi edes hiukan asiasta, ennenkuin lauot typeryyksiä.
Naiset tekevät myös monesti ne ns kotityöt. Organisoivat ja huolehtivat että homma toimii.
Naapurin rva oli lähdössä työmatkalle. Kertoi kuinka hän ohjeistaa miestään miten kotihommat tehdään. Ja aikataulut harrastuksiin.
Kun mies lähtee työmatkalle hän pakkaa laukkunsa ja lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaanitulo on keskimmäinen arvo tai kahden keskimmäisen keskiarvo. Mediaanin alapuolella on 50% ja yläpuolella 50%. Keskiarvo taasen voi olla jompaan kumpaan suuntaan "kallellaan", siihen vaikuttaa isot poikkeamat, mutta mediaaniin ei. En siis ymmärrä, miten mediaanin alapuolella / yläpuolella voisi olla yli puolet tarkastelujoukosta, sen pitäisi olla matemaattisesti mahdotonta (koska mediaani on siis se keskimmäinen arvo).
Alla esimerkki palkoista vektorina.
Mikä on mediaani?
Mikä on joukon koko?
Kuinka monta on sen alle?
Kuinka monta prosenttia on alle ja yli mediaanin?
1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 3,3,3
Hyvä esimerkki!
Ihmisten ymmärrys ihan perustason tilastollisista tunnusluvuista on uskomattoman heikkoa.
Käypä kysymässä katugallupissa, mikä on moodi, tai mitä desiilit kuvaavat...
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät myös monesti ne ns kotityöt. Organisoivat ja huolehtivat että homma toimii.
Naapurin rva oli lähdössä työmatkalle. Kertoi kuinka hän ohjeistaa miestään miten kotihommat tehdään. Ja aikataulut harrastuksiin.
Kun mies lähtee työmatkalle hän pakkaa laukkunsa ja lähtee.
Mitä tekemistä tällä on palkkojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miehiä pitäisi olla enemmän opettajina, sairaanhoitajina ym.
Jostain syystä tuo ammatillinen tasa-arvo juurikin Suomessa toimii vähän huonosti. Venäjällä ennen lähes kaikki lääkärit olivat naisia.
USA:ssa raksoilla ja metsätöissä metsäkonetta osaavat naiset käyttää ihan hyvin.
Suomi se vain on jumittunut siihen naiset hoitajiksi ja opettajiksi. Ennen vielä oli kauppaopiston naiset ja autonkorjaajamiehet.
Luepa aloitus uusiksi, et pohtinut AP:n toteamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaanitulo on keskimmäinen arvo tai kahden keskimmäisen keskiarvo. Mediaanin alapuolella on 50% ja yläpuolella 50%. Keskiarvo taasen voi olla jompaan kumpaan suuntaan "kallellaan", siihen vaikuttaa isot poikkeamat, mutta mediaaniin ei. En siis ymmärrä, miten mediaanin alapuolella / yläpuolella voisi olla yli puolet tarkastelujoukosta, sen pitäisi olla matemaattisesti mahdotonta (koska mediaani on siis se keskimmäinen arvo).
Alla esimerkki palkoista vektorina.
Mikä on mediaani?
Mikä on joukon koko?
Kuinka monta on sen alle?
Kuinka monta prosenttia on alle ja yli mediaanin?
1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 3,3,3
En mä noista muista tiedä, mutta Joukon koko on 16,5cm. N32(filosofian maisteri)
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on täysi vapaus valita ammatti, josta maksetaan hyvin. Rekkakuskit, sähköasentajat, raksatyöläiset jne hankkivat hyvin.
Kun nainen lähtee miehiselle alalle niin siinä sitten setämiehet vähättelee naisten ammattitaitoja.
Miehen ego ei myös kestä jos nainen tienaa enemmän.
90% julkisen sektorin viroista on naisten valtaamia mediaanipalkka 4000€, pitäisi irtisanoa puolet n. 400 000 konttoristia maakunnista ja palkata työttömiä suomalaisia miehiä. Kumman hiljaa tasa-arvovaltuutettu.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä pitäisi olla enemmän opettajina, sairaanhoitajina ym.
Jostain syystä tuo ammatillinen tasa-arvo juurikin Suomessa toimii vähän huonosti. Venäjällä ennen lähes kaikki lääkärit olivat naisia.
USA:ssa raksoilla ja metsätöissä metsäkonetta osaavat naiset käyttää ihan hyvin.
Suomi se vain on jumittunut siihen naiset hoitajiksi ja opettajiksi. Ennen vielä oli kauppaopiston naiset ja autonkorjaajamiehet.
Jokainenhan saa valita ammattinsa kykyjensä mukaan. Itse toimin opiskeluaikoina lukiossa matematiikan sijaisena, mutta ei tullut mieleenkään siitä alkaa uraa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät myös monesti ne ns kotityöt. Organisoivat ja huolehtivat että homma toimii.
Naapurin rva oli lähdössä työmatkalle. Kertoi kuinka hän ohjeistaa miestään miten kotihommat tehdään. Ja aikataulut harrastuksiin.
Kun mies lähtee työmatkalle hän pakkaa laukkunsa ja lähtee.
Johtuuko tuo mikromanageeraminen luottamuspulasta vai kontrolloinnin tarpeesta? Pitääkö kaikki tehdä aina juuri sillä tavalla kuin rva haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on täysi vapaus valita ammatti, josta maksetaan hyvin. Rekkakuskit, sähköasentajat, raksatyöläiset jne hankkivat hyvin.
15,00 € h ei ole hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on täysi vapaus valita ammatti, josta maksetaan hyvin. Rekkakuskit, sähköasentajat, raksatyöläiset jne hankkivat hyvin.
Kun nainen lähtee miehiselle alalle niin siinä sitten setämiehet vähättelee naisten ammattitaitoja.
Miehen ego ei myös kestä jos nainen tienaa enemmän.
Työssä tarvitaan myös muita taitoja kuin ammattitaitoa, pitää sopia porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on täysi vapaus valita ammatti, josta maksetaan hyvin. Rekkakuskit, sähköasentajat, raksatyöläiset jne hankkivat hyvin.
Joo, ehkä ammatin voi valita,mutta toinen asia saako töitä.
Kyllä töitö löytyy jos on tarpeeksi pätevä. Siihen se kaatuukin suurelle osalle naisille. Tätä ette halua myöntää koska femakkolesbot ovat aivopesseet teidät luulemaan että vaikka olisitte täysin hyödyttömiä ja paskoja työntekijäitä teille kuuluisi kuitenkin korkea palkka.
Ja puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, fakta jonka AP taas toi hienosti esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät myös monesti ne ns kotityöt. Organisoivat ja huolehtivat että homma toimii.
Naapurin rva oli lähdössä työmatkalle. Kertoi kuinka hän ohjeistaa miestään miten kotihommat tehdään. Ja aikataulut harrastuksiin.
Kun mies lähtee työmatkalle hän pakkaa laukkunsa ja lähtee.Johtuuko tuo mikromanageeraminen luottamuspulasta vai kontrolloinnin tarpeesta? Pitääkö kaikki tehdä aina juuri sillä tavalla kuin rva haluaa?
Voi olla. Koti taitaa olla naisten valtakuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on täysi vapaus valita ammatti, josta maksetaan hyvin. Rekkakuskit, sähköasentajat, raksatyöläiset jne hankkivat hyvin.
Joo, ehkä ammatin voi valita,mutta toinen asia saako töitä.
Kyllä töitö löytyy jos on tarpeeksi pätevä. Siihen se kaatuukin suurelle osalle naisille. Tätä ette halua myöntää koska femakkolesbot ovat aivopesseet teidät luulemaan että vaikka olisitte täysin hyödyttömiä ja paskoja työntekijäitä teille kuuluisi kuitenkin korkea palkka.
Miksi sitten naisten työllisyys on noussut miesten työllisyysastetta korkeammaksi? Omien sanojesi mukaanhan se tarkoittaa että naiset ovat olleet etevämpiä tällä saralla.
Oletko työtön itse?
Ps. Trollausta palstalla ei lasketa työksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on täysi vapaus valita ammatti, josta maksetaan hyvin. Rekkakuskit, sähköasentajat, raksatyöläiset jne hankkivat hyvin.
Kun nainen lähtee miehiselle alalle niin siinä sitten setämiehet vähättelee naisten ammattitaitoja.
Miehen ego ei myös kestä jos nainen tienaa enemmän.Työssä tarvitaan myös muita taitoja kuin ammattitaitoa, pitää sopia porukkaan.
Ammattitaito tärkeämpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on täysi vapaus valita ammatti, josta maksetaan hyvin. Rekkakuskit, sähköasentajat, raksatyöläiset jne hankkivat hyvin.
Kun nainen lähtee miehiselle alalle niin siinä sitten setämiehet vähättelee naisten ammattitaitoja.
Miehen ego ei myös kestä jos nainen tienaa enemmän.Työssä tarvitaan myös muita taitoja kuin ammattitaitoa, pitää sopia porukkaan.
Vaikea on sopia, jos asenne on avoimen sovinistinen.
Joo, ehkä ammatin voi valita,mutta toinen asia saako töitä.