Onko normaalia että ei tehdä mitään parisuhteessa?
Välillä tuntuu, että meidän parisuhde on outo, kun vertaa toisiin..
Muut tuntuu pitävän treffi-iltoja säännöllisesti tai tekevän muuten yhdessä jotain, mutta me emme tee mitään.
Meillä ei ole koskaan lapsivapaata, joten siksi yleensä, jos toinen lähtee ulos, niin toinen jää kotiin. Se tuntuu välillä todella raskaalta, koska monet pariskunnat käy ulkona aina yhdessä. Tuntuu jotenkin oudolta, että me menemme aina erikseen.
Me ei nykyään edes katsota leffoja yhdessä niinkuin joskus, koska ei vaan jakseta. Kotihommat vie veronsa ym.
muita?
Kommentit (26)
Mielestäni monen naisen rima on aivan liian matalalla, ja sen näkee kaikkein selvimmin siitä, miten arjessa siedetään asioita, joita ei ikinä hyväksyttäisi vaikkapa parhaalta ystävältä tai työpaikalla. Se huomataan siitä, kun nainen muuttuu parisuhteessa ikään kuin projektipäälliköksi tai hoitajaksi, joka kantaa vastuun kodin ilmapiiristä, aikatauluista ja miehen tunne-elämästä, saaden vastineeksi vain passiivista läsnäoloa. Matala rima paljastuu siinä hetkessä, kun tavallisesta, aikuisen ihmisen peruskäytöksestä, kuten lupauksien pitämisestä tai roskien viemisestä pyytämättä, tehdään valtava sankariteko, josta ollaan ylitsevuotavan kiitollisia. Se näkyy jatkuvana pahan mielen ja välinpitämättömyyden selittelynä parhain päin sekä omien tarpeiden pienentämisenä, jotta toiselle ei vain tulisi epämukava olo. Lopputuloksena nainen on suhteessa jatkuvasti henkisesti yksin ja kuormittunut, mutta silti hän jää paikoilleen, koska on oppinut tyytymään pelkkiin muruihin ja pelkää, että vaatimalla enemmän hän on liian vaikea tai hankala kumppani.
Oho, tuli väärään ketjuun tuo yllä oleva
No minkäpäs tuolle mahtaa, jos teillä ei ole lastenhoitajaa?
Vierailija kirjoitti:
Oho, tuli väärään ketjuun tuo yllä oleva
Sopii kyllä oikein mainiosti myös tähän ketjuun!
Joo.. tuo on se möllötysvaihe ennen kuin jompikumpi lähtee muualle. Ensin möllötetään, sitten jää seksi kun lapset voisi kuulla, lopulta erotaan ja lähdetään kohti uusia tuulia. Itse olen tuossa vaiheessa, mutta jos koittaa jonnekin kaverin mökkiä pidemmälle lähteä (esim terdelle) niin akka änkeää väkisin mukaan, ja jostain löytyy se lastenvahti jota ei muuten löydy, ettei pääse vaan ei möllöttäviä tsirpukoita näkemään.
Meillä ainakin täysin normaalia. Aviossa 21v., yksi lapsi.
Eksä ei ikinä halunnut tehdä mitään kanssani, jos ehdotin jotain. Teimme yhdessä jotain vain silloin, kun tiedossa oli hänen omia menojaan, joihin sain armollisesti mennä mukaan. Kertoo osaltaan siitä, miksi hän on nyt eksä.