Meneekö SDPllä jo yli: Tampereen kaupunki mainostaa transsukupuolisille ja muille sukupuolille saunailtoja joissa"Verileikkejä ja ulosteita"
Tampereen kaupungin ja Pirkanmaan hyvinvointialueen kalentereissa mainostetaan sukupuolivähemmistöille suunnattua kinky-saunailtaa, jossa oli mahdollisuus seksiin ja verileikkeihin.
Tampereen kaupungin ja Pirkanmaan hyvinvointialueen (Pirha) tapahtumakalentereissa julkaistiin kesäkuun alussa tapahtumailmoitus sukupuolivähemmistöille suunnatusta kinky-saunailtatapahtumasta, jossa oli mahdollisuus harrastaa seksiä ja verileikkejä.
Sosiaalisessa mediassa "lääkäri-Attena” tunnettu Atte Virolainen otti tapaukseen kantaa Facebookissa. Hän kritisoi sitä, että ilmoitus löytyy kaupungin ja hyvinvointialueen verkkosivuilta.
– Tällä ei ole mitään tekemistä yhdenvertaisuuden kanssa. Kaupungin ja hyvinvointialueen tehtävänä ei ole edistää, markkinoida tai mahdollistaa seksuaalisia fetissitapahtumia, Virolainen kirjoittaa julkaisussaan.
Tapahtuman järjesti Rsyke ry yhteistyössä Manse Priden kanssa. Rsyke on Tampereella toimiva poliittisesti sitoutumaton kulttuuriyhdistys, jonka jäsenistöä ja kohderyhmää ovat täysi-ikäiset kinky-, BDSM- ja fetissisuuntautuneet ihmiset.
Virolainen kertoo Iltalehdelle, että hän ei ole missään vaiheessa sanonut, että seksitapahtuman järjestäminen olisi väärin. Hän kritisoi ainoastaan sitä, että tapahtumaa on mainostettu kaupungin ja hyvinvointialueen virallisilla verkkosivuilla.
– Pointtini on se, että tällaisten tapahtumien markkinointi ja edistäminen ei kuulu julkisen vallan tehtäviin, Virolainen kertoo Iltalehdelle
Rajoja venytetään
Virolaisen julkaisu on saanut osakseen kritiikkiä ja kyseenalaistusta. Osan kommentoijien mukaan Virolaisen julkaisu saattaa lisätä ennakkoluuloja ja vihaa sateenkaarivähemmistöjä kohtaan.
– Haluan korostaa sitä, että jokaisella on oikeus toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan, kunhan noudattaa lakia ja seksi on suostumuksellista. Tarkoitukseni ei ole pilkata tai halventaa ketään, hän sanoo.
Virolainen kertoo kannattavansa Prideä ja sitä, että esimerkiksi Pirkanmaan hyvinvointialue liputtaa Pride-lipulla. Hän kuitenkin kokee, että Pride-tapahtumien rajoja venytetään vuosi vuodelta pidemmälle
Liputuksen ja marssin lisäksi sinne tulee lisää tapahtumia, jotka valtaosalle ihmisistä alkavat näyttäytyä aika kyseenalaisina. Jos tätä kritisoi, ettei julkisen vallan tehtävä ole edistää tällaista, tulee karmea hyökkäys sosiaalisessa mediassa.
Virolaisen mukaan hänen kantansa olisi sama, jos kaupungin ja hyvinvointialueen tapahtumakalenterissa olisi julkaistu ilmoitus esimerkiksi seksitapahtumasta heteroille.
Valtuustokyselyä
Virolainen uskoo, että kaupungin virallisesta tapahtumakalenterista löytyvä tapahtuma hämmentää valtaosaa ihmisistä.
– Minä väitän, että 95 prosenttia kansasta ei ymmärrä sitä, hän sanoo.
Virolaisen mukaan hyvinvointialueen tehtävänä on edistää seksuaaliterveyttä. Jos kyse olisi keskustelu- tai koulutustilaisuudesta aiheeseen liittyen, hän ei näkisi asiaa ongelmallisena.
Facebook-julkaisussaan Virolainen kertoo, että aikoo tehdä valtuustokyselyn asiasta. Hän on edelleen samalla kannalla.
Lähde: Iltalehti (Linkkiä ei voida julkaista palstan sensuurin vuoksi)
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän muslimiäänestäjät tykkäävät sdpn bileistä? Jos muslimaassa joku ehdottaisi että järjestetään homojen panojuhlat ja syödään toistemme kakkaa niin hänet heitettäisiin katolta tai kivitettäisiin
Minkä tähden muslimit täytyy ottaa mukaan tähän keskusteluun? Suomi on länsimaa ja saanut perintönsä antiikista. Osasivathan jo Antiikin roomalaiset homostella kylpiessään.
Koska sdp hyysää noita pervoja ja muslimeja yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sairasta.
HomoIlmari pitää valtaa joten se on uusi normi koettakaa sopeutua tähän.
Ohhoh, siellä on kuhina käynyt. Tykkäisitte ottaa itekin suoleen samalla kun tulee morasta.
Kuulostaa inhimilliseltä virheeltä, kun Pirhan ja Tampereen kaupungin porukatkin ovat sitä mieltä että tuo ei ole sopiva mainostettava tapahtuma.
Miksi SDP:llä? Miksei Keskolla tai Rotareilla? Mistä keksit tuon, Suomessahan on oikeistohallitus.
Vierailija kirjoitti:
Pridessä on nimenomaan kysymys tuosta : normaalin ja hyväksytyn rajoja venytellään aina vain pervompaan ja sairaampaan. Siksi sanon ei sateenkaari-rummutukselle.
Eli sitä samaa mitä persut tekee hallituksessa räsismin kanssa?
Persuistajankuttaja puhuu mielikuvitusolentojen kanssa.