Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko juoda lehmän maitoa, vaikka olenkin raskaana?

Vierailija
17.05.2007 |

Sori tuo ontuva otsikko, mutta olen siis menossa vanhemmille kyläilemään ja heillä on maatila. Maito tulee siis suoraan navetasta. Mies sanoi, etten voi juoda sitä lehmän maitoa, koska sitä ei ole pastoroitu. Miten on? Omasta mielestä voin juoda sitä maitoa ihan hyvin, sillä kyllä ainakin oma äitikin joi maitoa raskausaikoinaan. Pitäskö mun nyt olla ylivarovainen ja välttää tuota maidon juontia, vai voinko juoda sitä ihan huoletta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitotuotteissa on listeria vaara.

Vierailija
2/8 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säteilyvaara.

Kietoudu heti pumpuliin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joisi.

Vierailija
4/8 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kuitenkin juoda sitä, listeriavaara on kuitenkin häviävän pieni. Eikä mulle olis edes tämmönen asia tullut edes mieleen, mutta mies vaan varotteli.

ap

Vierailija
5/8 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos riski tulee omalle kohdalle, niin se sattuu ja lujaa!

Vauva saattaa kuolla listerian seurauksena.

Vierailija
6/8 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen raskauden aikana vasta aloin miettimään, että mitä ne pastöroimattomat maitotuotteet oikein on. Ei mullekaan kyllä neuvolan terkka mitään sanonut, vaikka tietää hyvin, että mun veljellä on maitotila. Että ei tullut se ajatelleeksi asiaa sen enempää kuin minäkään.

Vierailija
7/8 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai niitä kaikkia listerioita on olemassa jossain mutta järjen käyttö on sallittua. Terveellisintä ois joa opettaisit sen lapsenkin juomaan sitä " aitoa" maitoa

Vierailija
8/8 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriahan ei ole vaarallinen muulloin kuin raskausaikana sikiölle ja muulloin vanhuksille tai vakavasti sairaille. Moni meistä on tietämättään sairastanut listerian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi