VOI KAUHEE: "Veera Bianca lomaili Kroatiassa ja meni veneilemään – sai heti kuulla ilkeän kommentin kehostaan"
Kaikkea se ilta-sanomat jaksaa uutisoida ja Veerat valittaa. Vai että oikein ilkeä kommentti.
Hoh, hoijaa.........................
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsekkasin. >140 kg. Miten joku syö itsensä tuohon kuntoon? Varmaan kaikki elintoiminnot brakaa? Jos ei vielä niin 20 vuoden päästä viimeistään. V:ttu että ihmiset ja koko maailma on sekaisin.
Väärin tsekattu, kyseinen henkilö on laihtunut noin 50kg. Sekin on täysin väärä luulo, että lihavaksi tultaisiin loputtomalla syömisellä - usein se käy paljon helpommin, jos on taipumuksia, yleensä se onnistuu jo todella vähällä syömiselläkin. Paljolti kyseessä on myös sairaus ja vika elimistön toiminnassa, esim. ei tunne ollenkaan kylläisyyttä. Kaikki ylipainoiset kyllä tietävät olevansa ylipainoisia ja äärimmäisen harva sellainen haluaisi olla, joten kyseessä ei ole tietoinen itsensä johonkin kuntoon syöminen muutenkaan.
Laihtunu 50kg, eli onko se painanu 190kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsekkasin. >140 kg. Miten joku syö itsensä tuohon kuntoon? Varmaan kaikki elintoiminnot brakaa? Jos ei vielä niin 20 vuoden päästä viimeistään. V:ttu että ihmiset ja koko maailma on sekaisin.
Tälle läskifobiallehan Veera julkisuuskuvansa rakentaa. Jokainen ylipainoinen tietää olevansa ylipainoinen. Heidän elämäänsä ei auta, että "paremmat" ihmiset haukkuvat heidät joka käänteessä.
Jos näiden ns. lihavuusvaikuttajien haluttaisiin oikeasti pysähtyvän miettimään sitä, ovatko he oikeasti terveitä ja hyvinvoivia, ensimmäisenä pitäisi lakata kokonaan antamasta heille huomiota. Pätee niin positiivisiin kuin negatiivisiin kommentteihin. Nyt he saavat kaikesta ilkeilystä ja läskikammosta vain lisää vettä myllyynsä, koska sillä haukkujat onnistuvat todistamaan sen, että ylipainoisiin kohdistuva viha on todellista. Todennäköisesti suurimmalla osalla "läskiaktivisteista" on taustalla jotain mielenterveyden ongelmaa tai vaiheeseen jäänyttä henkistä, sosiaalista ja emotionaalista kehitystä. Sitä on helppo lääkitä herkuilla ja painon kohotessa terveydelle haitallisiin lukemiin kääntää asia niin päin, että tämä on itse asiassa heidän elämäntehtävänsä ravistella ihmisiä ja tehdä lihavuudesta hyväksyttävää. Niin kauan, kun ihmiset haukkuvat heitä, pitävät he deluusioistaan kynsin hampain kiinni. Sitä paitsi taustalla piileviä mielenterveyteen ja persoonallisuuden kehittymiseen liittyviä ongelmia ei paranneta mahdollisimman julmalla ja epäempaattisella kielenkäytöllä.
Taidat olla siellä hitaammasta päästä?
Kuvaat hyvin läskifobiaa ja olet sellainen itsekin. Jos lukisit edes Veeran kirjoitusksia, niin tietäisit hyvin, ettei hän normalisoi lihavuutta. Vaan vastustaa sitä, että lihaville ihmisille huomautellaan juuri niin kuin sinä teet. Ei se hyödytä ketään, vaikka saakin sinun kaltaiset tuntemaan itsensä muita paremmiksi. Tämä ilkeily jo itsessään rajaa myös niitä elämän muutoksia - esim. kuntosalille saisi mennä vain ihmiset, jotka ovat jo hyvässä kunnossa.
Miksei saisi huomautella?
Palstalla on hyväksytty pikkulasten äänistä, tupakanpoltosta jne. huomauttelu,
Miksi itsensä ylensyönyt, kaksi paikkaa bussissa vievä valas olisi erityisessä asemassa?
Tupakansavu on aivan kaikille epäterveellistä, joten siihen voi puuttua.
Lasten käyttäytymiseen ja äänenkäyttöön voi puuttua, mutta se kannattaa hoitaa positiivisessa hengessä ja vanhemmille osoitettuna. Palautteen voi antaa monella tavalla ja loukkaaminen ei edistä kenenkään asiaa.
Tupakansavu ulkoilmaan sekoittuneena ei hetkauta terveyttä .
Sen sijaan meteli aiheuttaa stressiä ja lihavat aiheuttavat pahoinvointia.
Kyllä tupakansavu on vakava terveysriski, vaikka olisi ulkoilmaan sekoittunut. Joillakin on suvussa riski lukinkalvonalaiseen verenvuotoon, eli passiivinen tupakoija voi kuolla siihen, kun tupakoitsija sauhuttelee päivästä toiseen ikkunan takana.
Naista ei koskaan saa sanoa lihavaksi, vaan oikea termi on KEHOPOSITIIVINEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lihava, niin on lihava. Ja ihmiset on kusipäitä ja sanovat ilkeästi toisille. Kaksi faktaa. Ensimmäiseen voi vaikuttaa Jos sitä ei tee niin fine, oma valinta, mutta ihan turhaa itkeä tämän maailman tosiasioita, tai esittää yllättynyttä.
Se on sitä samaa, kun homot jostain syystä loukkaantuu, jos niitä sanoo homoksi.
Riippuu aina kontekstista eli siitä missä yhteydessä sanoo.
Ei minua homona haittaa, jos asiallisesti keskustellaan homoseksuaalisuudesta myös omalla kohdallani.
Homottelu on asia erikseen, haukkua voi homoksi tai läskiksi.
Jos on homo, niin on homo. Jos on läski, niin on läski (naisista kuuluu käyttää termiä kehopositiivinen). Ei noiden asioiden sanominen ole haukkumista, vaan tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lihava, niin on lihava. Ja ihmiset on kusipäitä ja sanovat ilkeästi toisille. Kaksi faktaa. Ensimmäiseen voi vaikuttaa Jos sitä ei tee niin fine, oma valinta, mutta ihan turhaa itkeä tämän maailman tosiasioita, tai esittää yllättynyttä.
Ovatko nämä ihmiset syntymästään asti olleet ilkeitä? Vai voisiko heitä kuitenkin vastuuttaa jo pikku hiljaa omasta käytöksestään.
Miksi tosiasioita ei saa sanoa? Jos on lihava, niin on lihava. Ei sellainen ole hoikka, eikä normaalipainoinen. Ihan samalla lailla punahiuksinen on punahiuksinen. Lihava on siis lihava. Ei se ole ilkeilyä, vaan tosiasia vain.
Miksi se pitää sanoa? Jos kuvittelen tilannetta, jossa olen rannalla ja joku tulee sanomaan, että olet lihava niin mikä muu tarkoitus sillä on kuin loukata? Onko samalla tavalla ok sanoa vaikka, että olet ruma, tyhmä tai lauta, kun se kuitenkin on fakta?
Riippuu aina kontekstista eli siitä missä yhteydessä sanoo.
Ei minua homona haittaa, jos asiallisesti keskustellaan homoseksuaalisuudesta myös omalla kohdallani.
Homottelu on asia erikseen, haukkua voi homoksi tai läskiksi.