Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5 päivää työmatkalla - miten ohjeistat miehesi arjen pyörittämiseen? :)

Vierailija
30.09.2008 |

Onkos muita työmatkoja tekeviä av-mammoja?

Jos lähdet esim. viideksi päiväksi työmatkalle, miten yksityiskohtaisesti ohjeistat miehesi toimimaan?

Onko useampia lapsia? Ovatko päiväkodissa tai koulussa? Onko harrastuksia?

Itse olen kehittynyt kovasti: Ohjeistan enää harrastusajat- ja paikat ja muistutan jos on jotakin erikoista tulossa, kuten hammaslääkäri tms.

Aikaisemmin stressasin harrastukamat valmiiksi pakatuksi, laitoin arkivaatteet helpposti saataville ja neuvoin tyyliin muista sukkahousut ja lukujärjestyksen kouluun menot vaikka lappu on jääkaapin ovessa :)

Meillä lapsia kolme, joista nyt yksi koulussa, yksi eskarissa ja yksi päiväkodissa. Harrastuksia kahdella vanhemmalla kolme kertaa viikossa. Mies erittäin taitava ruoan laittaja, joten siitä ei ole koskaan tarvinnut stressata.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiä tekstarilla, jos aikaa ja intoa löytyy.

Vierailija
2/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis selvästi vielä kehitettävää :)

Ongelmana lähinnä se, että mies on aina matkustanut paljon ja on oikeasti hiukan pihalla noista harrastuksista, varsinkin kun paikat vaihtelee koko ajan. Nykyisin tosin isommat osaa jo katsoa omat harrastuskamppeensa valmiiksi ja tuosta ruoka- ja vaatehuollosta ei tarviste huolehtia,.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syövät mitä syövät, harrastuksetkin ovat ihan vapaaehtoisia jne jne

äitiä tekstarilla, jos aikaa ja intoa löytyy.

Vierailija
4/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he pärjäävät ja aina voi soitella. 2 päiväkotilasta.

Vierailija
5/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun mies on se, joka arkea enemmän pyörittää muutenkin. Jos nyt on jotain erityistä jonka minä olen sopinut tai järjestänyt, niin sitten muistutan, mutta muuten en juurikaan. Tai no joo - jos poissaoloni aikana on jotain juhlia tai lapsilla esiintymisiä niin saatan etsiä niihin vaatteet valmiiksi ja hankkia esim. kavereiden synttärilahjat etukäteen.

Sen sijaan kun mies lähtee työmatkalle niin siitä seuraa paljon suuremmat ongelmat. Meillä nimittäin kolmen lapsen koulut, päiväkodit ja harrastukset on laskettu sen varaan että mies kuljettaa aamuisin ja joskus keskellä päivääkin, minä en työni takia yleensä pysty. Usein tarvitaan isovanhemmatkin apuun, jotta selviämme miehen työmatkoista ;)

Ja lapsilla on siis ikää 9v, 7v ja 3v

Vierailija
6/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syksy tuntuu jotenkin työläältä, kun on ollut kolmet vanhempain illat, jonossa on kolmet keskustelut ja vanhempain vartit, kahden nuoremman neuvolat, kahden lapsen hammastarkastukset ja tosiaan nuo harrastukset joita lapset rakastavat. Joka viikolle osuu joku extra happening, jotka useimmiten minä olen sopinut, mutta mies sitten joutuu hoitamaan :) Varmaan joku "perhekalenteri" olisi paikallaan.

Meillä kun ei ole isovanhempia samalla paikkakunnalla ja muu "turvaverkko" rajoittuu työssä käyviin kavereihin.

Onneksi arki kuitenkin sujuu ja olen jo oppinut jopa nauttimaan ihan omasta ajasta matkoilla, vaikka sen nyt työtä onkin :)

Vierailija
7/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen kaikki asiat tarkan kellonajan kanssa. esim. klo.06.45 heräät itse. klo.06.50 herätät lapset. klo.06.52 puuro liedelle. klo.06.58 ääliö. katso ettei puuro kiehu yli. klo.06.58-06.59 puuro hautumislämmölle. klo.07.00 huuda lapsille että vaatteet päälle ja hammaspesulle. klo.7.00-07.15 voit peseytyä ja ulostaa ja pukea.... Noilla ohjeilla luulisi selviävän...

Vierailija
8/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ohjeistanut miestäni mitenkään, kyllä hän ilmankin pärjää. En ole ohjeistanut sen jälkeenkään tulleiden matkojen aikana. Sitten varmaan kyllä muistuttaisin, jos matkan aikana on jotain normaalirutiinista poikkeavaa, esim. synttärit tai hammaslääkäri. Meillä minä pidän yleensä noista kirjaa, joten mieheni ei niitä välttämättä muista.

Minusta perheen työnjaossa on jotain pahasti pielessä, jos miestä pitää ohjeistaa normaalien arkirutiinien hoitoon.

Vierailija
9/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kato kalenterista, millon tulee siivoojat, että järjestelet edellisenä iltana tavarat paikoilleen.

Ja, kun mies on työmatkalla, niin yleensä tekstaa "muista hakea lapset", kun yleensä on sen hommaa.

Taidetaankin olla aika tasa-arvoisia kotitöissä....

Vierailija
10/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamaan muistuttaisin. Ihan siisti mies, mutta mä oln perfektionisti ;) Ahdistaa sekasotku vaikken olisi paikallakaan. Pimeä olen.

Vierailija
11/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten saa taaplata tyylillään. Saattaa tietysti saada palautetta päiväkodista, jos jotain unohtuu, mutta siinähän sitten oppii arvostamaan sitä, että minä olen yleensä se, joka huolehtii... :)

Vierailija
12/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2., 4- ja 6-vuotiaat olivat isänsä kanssa. Ainoa ohjeistus jota jätin, koski esikoisen hammaslääkäriaikaa. Muuten luotan kyllä siihen, että mieheni pärjää lasten kanssa.

Vierailija
13/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muista pitää kädet peiton päällä"

Vierailija
14/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä on pitänyt olla arjessa mukana muutenkin. Minä en mitään uusavutonta äijää huolis, joka ei lapsia ja itteään osaa ruokkia ja pukea ilman aikatauluja!