Kauanko viihtyisit yksin mökillä?
Mökillä, jossa ei ole naapureita, eli olisit siellä todellakin yksin.
Kommentit (82)
Minun siskot asuu maalla. Kodit on puulämmitys ja sähköpatterit varalta. Ei ole kauaa kun kunta laittoi vesijohto putket,.kylmä vesi tulee. No on sisä vessa kylppäri ja sauna. Pihassa toisella lumityöt. Toinen sisko sirkkeli itse puutkin Ikääkin jon yli 70 v. Talvella on kyllä paljon lämmitettävä ja puita kannetta
Huvila ja Huussi ohjelmassa on kyllä ihan valtavan isoja asuntoja. No rikkautta on paljon oltava. Hyvin hyvin harvalla tuollainen lukaali on edes koti. Minä tykkään ihan tavallisen mukavista, persoonallisesta mökistä. Talot ikävä kyllä maalataan mustaksi ja sisältä aina vaan valkoista tai vaaleaa. Pihat usein tulee ihan kauhean näköiseksi, kaikki luonnollisuus häviää. Tai sanotaanko että koko homma menee överiksi.
Minulle kai jäänyt tämä lapsuusajan maisemista. Talot on keltaisia ja mökit punaisia. Talo joka on sellainen mökin näköinen voi olla punainen. Naapurin yksi iso talo maalattiin punaiseksi, oli ennen keltainen. Vieläkin kun käyn oudolta tuntuu uusi väri. Nyt olen nättejä kaiken värisiä taloja nähnyt. Harmaat ja mustat on kauheita värisiä,.Lato voisi olla
Miksi ikkunaa pitää olla niin paljon , että seinää tuskin on . Tietty lasi estää näkyvyyden. Noista huviloista olen samaa mieltä. No rikkaat pääsee kehumaan ja näyttämään upeaa kun on kaikki.Ei minusta lähellekään kaikki. Monet on pilattu ihan kokonaan
Sisältä kaikki on valkoista. Hyvät takat poistetaan ja laitetaan tila uusi tietty musta tai valkoinen., joskus pöntön näköinen.Onhan noissa kodeissa kyllä lämmitys, niin ei tule kosteutta. Uunit ja hellat puretaan tulee tilaa enemmän. eihän sovi uuteen tyyliin
olen ollut puoli vuotta vuokramökillä koiran kanssa kahdestaan, kerran pari kuukaudessa hommasin kyydin kaupassa käyntiin, ei edes pyörää saati autoa pihassa, nautin.
Pari tuntia, siivoten. Sitten alan kaivata seuraa.
Vkl ole aiemmin viettänyt sukutilalla. En ole mökki ihminen
En hetkeäkään, en yksin enkä edes seurassa. Paitsi jos on täydet mukavuudet ja hyvät kulkuyhteydet eli normaalin kodin normaalit ominaisuudet, vain ilman niitä naapureita.
Mies nuorena haaveili korpeen muuttamisesta, kauaksi kaikesta Olisi siellä kevät,kesä ja syksy mennyt. Ei ehkä talvi. Nyt jo niin vanha ettei pysty enää.
En päivääkään. Koirien kanssa viihdyn aina :)
Voisin asua kokonaan, mutta harrastukset ovat muualla eli kotikaupungissa. Mökissä on varaava takka, ilmalämpöpumppu, sähköt, vesijohdot, sisävessa, sisäsauna ja rantasauna, astian- ja pyykinpesukoneet ym. Ystäviä, joita voin käydä tapaamassa tai käymme yhdessä syömässä, teattereita, taidemuseo, elokuvateatteri ym. mitä mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Koko kesän.
Tämä. Helposti.
Vierailija kirjoitti:
Päivällä voisin olla yksin, mutta pimeitä iltoja ja öitä en voisi.
Mikä siellä pelottaa? Tai oikeasti ymmärrän kyllä.
Mä olen aina yksin mökillä. Kesällä tulee kuukausi oltua yleensä, ilman että käyn juuri muualla kuin 8 km päässä olevassa ruokakaupassa pari kertaa viikossa. Rakastan tuollaista elämää, ja voisin elää noin aina.
Oltiin 02/20 n puoli vuotta.
En yksin, vaan perheeni kanssa.
Syy oli kotona oleva putkiremontti, talo/mökki jossa asuttiin, oli äidin lapsuudenkoti, joka jakson lopussa myytiin.
En menisi uudestaan.
Jos on sähköt ja netti. Niin tyyliin koko loppuelämän. vihaan ihmisiä yli kaiken. Pelkästään kaupassa käynti ahdistaa.
Kaveri asuu sähköttömällä mökillä Lapissa. Ja peseytyy talvisin avannossa. Kyllä, on melko survivoria jo 😀