Kauanko viihtyisit yksin mökillä?
Mökillä, jossa ei ole naapureita, eli olisit siellä todellakin yksin.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
En päivääkään. Palvelut pitää olla lähellä.
Miksi sinua pitää palvella?
Voisin kesän viettää vuoroviikkosysteemillä, viikko mökillä, viikko kotona.
Jos ei suomalainen viihdy yksin mökillä, siellä on kyllä sitten jotain vierasta geeniperimää.
Kyllä periaatteessa pitkäänkin jos olisi pakko, mutta kun on siunattu vilkkaalla mielikuvituksella niin voi olla että tulisi jossakin kohden äkkilähtö.
Päivällä voisin olla yksin, mutta pimeitä iltoja ja öitä en voisi.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu menee mukavasti, mutta sitten alan kaivata seuraa.
Mä en kaipaa seuraa, mutta jotain aktiviteettia. Tosi vähän mökillä voi mitään tehdä, jos se siis on ihan keskellä luontoa oleva niin kuin meillä oli. Isoin homma on sinne meneminen ja sieltä lähteminen, mutta muuten siellä sitten vaan oltiin.
Kyllä väitän, että sellaiseen suurin osa kyllästyy nopeasti, vaikka olisi kuinka henkeen ja vereen mökki ihminen.
Varmaan viikko menisi ihan hyvin ja ehkäpä toinenkin, mutta varmaan sitten kauppaan kun menisi olisi mukava jo jutella jonkun kanssa.
Oon kyllä vähän erakko tyyppiä ja kaipaan aina välillä sitä, että saisin olla yksin.
En silti ole koskaan ollut kovin pitkiä aikoja ihan itsekseni.
Koira on kyllä hyvää seuraa jos se olis seurana niin ok pärjäisi kyllä pitkään.
Kauan, mutta en ehkä haluaisi asua korvessa.
Viihtyisin kauan, kunhan siellä olisi sähköt ja nettiliittymä sekä runsaasti erilaisia raaka-aineita ruokiin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Helposti viikon, jos ois suht ok säät eikä pelkkää sadetta. Ja riittävästi hyvää luettavaa mukana!
Faith kirjoitti:
Viihtyisin kauan, kunhan siellä olisi sähköt ja nettiliittymä sekä runsaasti erilaisia raaka-aineita ruokiin.
Jatkan vielä, että haluaisin nimenomaan sellaiselle mökille jossa on metsää ympärillä ja metsässä polkuja. Olisi ihanaa aamuvarhain mennä metsälenkille. Astua vain ovesta ulos ja suoraan metsään ilman, että ketään tulee vastaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
viime syksynä meni kolme viikkoa koiran kanssa, olisin viihtynyt pidempäänkin. kerran näin kauppakulnetuksen ukon, kerran kävi appiukko kahvilla ja toi fyllinkiä. nykyihmiset ovat typerä kiinni toisissaan. yksin täällä kuollaankin.
Tuttu ei nyt ihan korvessa asu ikää yli 70 On puulämmitys ja varalta sähköpatteri Itse sirkkeli puut. Nyt on kunnan vesijohtovesi, tulee kylmävesi. Sisävessa Aura käy kylätien. Itse ottaa pihan. Ilman autoa ei pärjää kauppaan 10 km. Ihmettelen hänen sinnikkyyttään. Kyllä minä mökillä joulun viettäisin. Eniten kiinni mitä mökissä on. Esim onko sähkö Onko kantovesi ja onko Hella ja uuni hyvässä kunnossa. Puita voi aina ostaa
En viihtyisi, en minuuttiakaan....
Olen nyt ollut vajaa kaksi viikkoa. Yksin viihdyn täällä nimenomaan parhaiten, mutta jotain työvoimaa pitäisi hankkia tekemään pintaremonttia. En saa itse aikaisiksi.
Ihan kinni siitä mitä mukavuuksia mökissä olisi vai olisiko yhtään. Mökki pitää olla kunnollinen ei vetoinen josta lämpö karkaa. Sähkö ainakin. Hyvä uuni ja hella. Puut voi ostaa. Talvea kantoveden varassa en olisi ja paljonko olisi lumityöt piha vai pitemmälle. Ruokaa pitäisi olla paljon,.jos meinaat ettei sieltä edes kaupassa käydä
Vierailija kirjoitti:
Ihan kinni siitä mitä mukavuuksia mökissä olisi vai olisiko yhtään. Mökki pitää olla kunnollinen ei vetoinen josta lämpö karkaa. Sähkö ainakin. Hyvä uuni ja hella. Puut voi ostaa. Talvea kantoveden varassa en olisi ja paljonko olisi lumityöt piha vai pitemmälle. Ruokaa pitäisi olla paljon,.jos meinaat ettei sieltä edes kaupassa käydä
Sähköä ei tartte. Aurinkopaneeli on meillä mökillä ollut jo parikymmentä vuotta, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en oikeasti tiedä.
Tädin ja hänen miehensä saarimökillä olin joskus - kiva oli mennä, mutta kivempi oli lähteä sieltä pois.
Ja tuo pelkkä viikonloppu.
Haaveilen usein asuvani ulkosaariston luodolla omavaraisesti. Netti riittää sosiaalisiin tarpeisiini ihan hyvin. Sen verran pitäisi olla metsää että saisi puut ja voisi pitää kanoja ja lampaita. Hyvä vene pitäisi olla, että saa ajettua rahdin ja kalastettua.
Max 3 vk. Kauppa tuo kaiken tarvittavan.
Faith kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Jatkan vielä, että haluaisin nimenomaan sellaiselle mökille jossa on metsää ympärillä ja metsässä polkuja. Olisi ihanaa aamuvarhain mennä metsälenkille. Astua vain ovesta ulos ja suoraan metsään ilman, että ketään tulee vastaan.
Meillä on näin. Tosin se polku ei ole kauhean pitkä, koska on saari, ehkä kilsan verran. Voihan siinä toki edes taksisin lenkkeillä vaikka koko päivän, jos tahtoo.
Kuten myös. Harmi ettei ole varaa.