Kauanko viihtyisit yksin mökillä?
Mökillä, jossa ei ole naapureita, eli olisit siellä todellakin yksin.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en oikeasti tiedä.
Tädin ja hänen miehensä saarimökillä olin joskus - kiva oli mennä, mutta kivempi oli lähteä sieltä pois.
Ja tuo pelkkä viikonloppu.
Haaveilen usein asuvani ulkosaariston luodolla omavaraisesti. Netti riittää sosiaalisiin tarpeisiini ihan hyvin. Sen verran pitäisi olla metsää että saisi puut ja voisi pitää kanoja ja lampaita. Hyvä vene pitäisi olla, että saa ajettua rahdin ja kalastettua.
Saaristossa näkee kyllä joskus lampaita, tosin sisäsaaristossa, ei ulkosaariston luodoilla, mutta ksnoja en ole kyllä koskaan nähnyt. Mahtaisko viihtyä? Merikotkahan siitä sais paistia.
En yhtään osaa sanoa. Yleensä menen mökille heti koulujen loputtua. Siellä olen yksin mahdollisimman paljon Välillä pitää käydä täydentämässä varastoja. Elokuun alussa palaan kaupunkiin hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemaani asti, jos drone toisi ruokaa, juomaa, vaatteita ja muita tarvikkeita ja minulla olisi jatkuvasti netti ja kunnon PC käytössä. Eihän parempaa paikkaa olisi erakoitua!
Mökille viettämään urbaania elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemaani asti, jos drone toisi ruokaa, juomaa, vaatteita ja muita tarvikkeita ja minulla olisi jatkuvasti netti ja kunnon PC käytössä. Eihän parempaa paikkaa olisi erakoitua!
Kyllä. Vois semmonen isompi drooni joskus tuoda myös nais tai transseuraa kaikin mokomin.
Kaksi viikkoa menee leikiten. Tosin en ole ihan yksin, koska koirat ovat mukana. Meillä on kauppaan pari kilometriä, siellä käyn 3-4 päivän välein. Keksin aina hirveästi kaikkea tekemistä niin yleensä mökillä vietetty aika loppuu kesken. Ensi kesäksi yritän järjestää kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mökki tarvitse mikään korsu olla. Meilläkin on sähköt, sisävessa ja netti. Silti se on mökki metsän keskellä.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mökki tarvitse mikään korsu olla. Meilläkin on sähköt, sisävessa ja netti. Silti se on mökki metsän keskellä.
Sivusta
Niin täytyyhän sen olla myös talviasuttava. Tuskin talvella avannossa peseydytään. Olis aika hardcorea jo se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta
Niin täytyyhän sen olla myös talviasuttava. Tuskin talvella avannossa peseydytään. Olis aika hardcorea jo se.
Puulla lämpenevät sauna ja pata toimivat aina. Sähköä tarvitaan hyvin vähän. Voisin hyvin pärjätä akuilla, aurinkopaneeleilla ja salkkugeneraattorilla. Pieni tuulivoimalakin olisi hyvä. Etenkin rannikolla.
Kaikilla on maalla sauna. Kyllä minä muuttaisin tuollaiseen heti. Ja onnellisena eläisin elämäni loppuun asti Maalla lapsuuteni vietin. Koti oli sodan jälkeen tehty oli kylmä ja vetoinen. Puulämmitys. Sähköt tuli, kantovesi. sauna ja huussi.
Vierailija kirjoitti:
En viihtyisi käärmeiden takia yksin mökillä.
Helppohan ne on pilven päälle päästää.
Tuo AV olisi voinut vähän tarkentaa minkälainen tuo mökki olisi. Ainkin talvella kantovesi on hankalaa. Sähkö on oltava Puulämmitys riittää hyvin, kun on kuivia hyviä puita. Onko kylpyhuonetta. Vai vaan sauna ja huussi. Ihan noista niin olenko talven vai en. Itse köyhänä ajattelin heti sellaista aika alkeellista mökkiä. Onhan tosin nuo nykyajan mökit parempia kun missä monet asuvat. Tilaa on ja vaikka mitä konetta ja laitetta
Jos olisi oma mökki, niin toukokuusta elokuun alkuun, tai puoliväliin jos on lämmintä.
Maalla on nyt riesaksi asti käärmeitä, eikä niitä saa tappaa. Nurmikko kannattaa pitää lyhyenä niin näkyy kyyt paremmin.
Viisi viikkoa olen ollut pisimpään, eikä tehnyt yhtään tiukkaa. Sitten kutsui työt.
Vierailija kirjoitti:
En viihtyisi käärmeiden takia yksin mökillä.
Muurahaiskeko mökin vieressä pitää lierot hyvin loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en oikeasti tiedä.
Tädin ja hänen miehensä saarimökillä olin joskus - kiva oli mennä, mutta kivempi oli lähteä sieltä pois.
Ja tuo pelkkä viikonloppu.
Haaveilen usein asuvani ulkosaariston luodolla omavaraisesti. Netti riittää sosiaalisiin tarpeisiini ihan hyvin. Sen verran pitäisi olla metsää että saisi puut ja voisi pitää kanoja ja lampaita. Hyvä vene pitäisi olla, että saa ajettua rahdin ja kalastettua.
Saaristossa näkee kyllä joskus lampaita, tosin sisäsaaristossa, ei ulkosaariston luodoilla, mutta ksnoja en ole kyllä koskaan nähnyt. Mahtaisko viihtyä? Merikotkahan siitä sais paistia.
Saaristossa asuvana ja kanalan omistavana, ulkohäkissä on oltava katto. Tosin kanahaukkojen takia, kotkan en ole kuullut kanoja pihapiiristä nappaavan. Haukat on kyllä kanoja vieneet.