Ainakin 1-2 x/vuosi turistimatkalle ulkomaille lentelevät, voisitko kuvitella vähentäväsi reissuja vaikka 2-3 vuoden välein tapahtuviksi?
Ilmastosyistä? Eikä tällä tarkoiteta työ- tai sukulointimatkoja.
Itse olen tehnyt niin. Kyllä siihen heikentynyt rahatilannekin vaikuttaa, mutta itse lennän perheen kanssa ehkä 3 vuoden välein, kun ennen oli 1-2 vuoden välein. Euroopan ulkopuolelle menevissä kaukolennoissa pitäisin pidemmänkin välin.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttavapariskunta, jotka lentelevät vähintään kerran kuussa jonnekin. On shoppailumatkaa ja viikonloppuja siellä sun täällä, jalkapalloa Briteissä ja "Benskussa" airbnb-lomia jne. Matkojen anti tuntuu olevan söpöt pariselfiet nettiin, erilaisten alkoholijuomien nauttiminen terasseilla ja rahoilla leveily.
Ja juu, en ole kateellinen köyhä, vaikka teen vain max yhden matkan vuodessa.
Miten tuo on mahdollista, kuinka ehtivät ja jaksavat? Käyvätkö 8-16 päivisin töissä? Siis parin kolmen viikon välein lähtevät jonnekin kauas? Ovatko kerrallaan vaan yhden, pari yötä kohteessa? Eihän viikonlopussa ehdi mitään siellä tehdä kun aika menee matkoihin.
En tiedä, miten jaksavat. Etätyö osittain, ehkä etätyöpäivinä saa jo aamusta istua lipittelemässä kuohuvaa Lontoon koneessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttavapariskunta, jotka lentelevät vähintään kerran kuussa jonnekin. On shoppailumatkaa ja viikonloppuja siellä sun täällä, jalkapalloa Briteissä ja "Benskussa" airbnb-lomia jne. Matkojen anti tuntuu olevan söpöt pariselfiet nettiin, erilaisten alkoholijuomien nauttiminen terasseilla ja rahoilla leveily.
Ja juu, en ole kateellinen köyhä, vaikka teen vain max yhden matkan vuodessa.
Miten tuo on mahdollista, kuinka ehtivät ja jaksavat? Käyvätkö 8-16 päivisin töissä? Siis parin kolmen viikon välein lähtevät jonnekin kauas? Ovatko kerrallaan vaan yhden, pari yötä kohteessa? Eihän viikonlopussa ehdi mitään siellä tehdä kun aika menee matkoihin.
Matkakuvaus ei kuulosta tutulta, mutta mekin reissaamme kerran kuussa suunnilleen. Yleensä maanantai tai perjantai + viikonloppu, niin hyvin ehtii siinä ajassa nähdä ja kokea kaikkea kivaa. Matkustaminen ei stressaa itseäni ollenkaan ja toki tottumus lisää viihtyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Helvetin tylsää siellä ulkomailla
Tylsillä ihmisillä on tylsää.
Vähentänyt paljon siksi että meitä turisteja ei paikalliset enää halua niihin turistikohteisiin. Ihan niinkuin meillä ei haluta mihinkään liikaa turisteja. Liika on liikaa. Sisko kävi juuri reissussa ja eka asia mikä jäi mieleen, oli epäystävälliset ihmiset.
En, koska kukaan ei tiedä onko elossa kuinka pitkään. Täysin terveenä voin joutua vaikka rattijuopon uhriksi. Elämä on nyt, ja jos rahaa on, niin matkustan. Yleensä kerran tai kaksi lentäen, ja sama laivalla.
Sen verran olen vähentänyt, että kerran vuodessa riittää. En nyt erityisesti ilmastosyistä, mutta kesällä on nykyään niin kuuma välimerellä, että pysyn suosiolla Suomessa. Talven matkasta en kyllä luovu. Talvikausi on niin pitkä ja pimeä, että edes pari viikkoa on saatava valoa ja lämpöä, että siitä selviää. Kaupunkilomat ei erityisemmin kiinnosta muutenkaan, kuten ei myöskään kaukomatkat.
Eipä tainnut olla. Pienhiukkaset on vähentyneet hurjasti 50 vuodessa, kun teollisuuden kivihiiltä polttavien laitosten piippuihin ja autoihin on asennettu suodattimia.