Mikä on ammattisi ja uhkaako tekoäly viedä työsi?
Minä olen kääntäjä. Tekoäly sysäsi minut työttömäksi - eka kertaa elämässäni olen työtön. 54v, eikä työtä enää kääntäjänä ole näköpiirissä...
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Olen pappi ja minulla on töitä niin kauan kun ihmisiä kuolee.
Vaihtoehtoisesti voin tehdä väitöskirjan, tehdä psykoterapiaopinnot tai opiskella aineenopettajaksi.
Onko sulla julkisen terveydenhuollon kautta saatu riittävä työkokemus 2v mielenterveystyöstä? Entä pystytkö työssäsi toteuttamaan harjoituspsykoterapiaa julkisen terveydenhuollon valvonnan alaisena? Psykoterapeutiksi pääsystä on tehty vaikeempaa kuin lääkikseen pääsystä. Siksi varmasti tekoäly tulee korvaamaan tätäkin työtä.
Mitä hyötyä on enään mistään väitöskirjoista, ei ne työtä lisää, päinvastoin. Pakerrat vuosia väikkäriä jonka tekoäly tekee hetkessä
Korjaus: tekoäly ei vie työtäni.
Joku toinen ihminen tekoälyä hyödyntäen vie minulta työt.
Mielestäni tämä pitäisi mediassa ja ihmisten puheissa korjata pikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pappi ja minulla on töitä niin kauan kun ihmisiä kuolee.
Vaihtoehtoisesti voin tehdä väitöskirjan, tehdä psykoterapiaopinnot tai opiskella aineenopettajaksi.Onko sulla julkisen terveydenhuollon kautta saatu riittävä työkokemus 2v mielenterveystyöstä? Entä pystytkö työssäsi toteuttamaan harjoituspsykoterapiaa julkisen terveydenhuollon valvonnan alaisena? Psykoterapeutiksi pääsystä on tehty vaikeempaa kuin lääkikseen pääsystä. Siksi varmasti tekoäly tulee korvaamaan tätäkin työtä.
On monia reittejä maaliin.
Ajatella, millaista yhteiskuntaa tavoitellaan: automaatio kaupoissa ja virastoissa, robotit kuljettaa ruoat kotiovelle, vanhuksia ja sairaita valvotaan älyrannekkeilla ja kameroilla, tekoäly tuottaa taide-elämyksiä, hoitaa monet terveysongelmat, joihin tarvittiin ennen kallis 6 v. lääkiskoulutus, neuvoo juridisissa ongelmissa, joihin ennen tarvittiin oikiksen käynti, neuvoo talous- ja sijoitusasioissa, joihin ennen tarvittiin ekonomikoulutus, tekoäly opettaa todella paljon jo nyt, johon ennen tarvittiin opettajan koulutus, varastot, kulkuvälineet yms. voidaan helpostikin automatisoida. Ihmiskunta kaatuu omaan typeryyteensä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on enään mistään väitöskirjoista, ei ne työtä lisää, päinvastoin. Pakerrat vuosia väikkäriä jonka tekoäly tekee hetkessä
Puolisoni ei maisterina saanut töitä, mutta tohtorina hänet rekrytoitiin heti asiantuntijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pappi ja minulla on töitä niin kauan kun ihmisiä kuolee.
Vaihtoehtoisesti voin tehdä väitöskirjan, tehdä psykoterapiaopinnot tai opiskella aineenopettajaksi.Onko sulla julkisen terveydenhuollon kautta saatu riittävä työkokemus 2v mielenterveystyöstä? Entä pystytkö työssäsi toteuttamaan harjoituspsykoterapiaa julkisen terveydenhuollon valvonnan alaisena? Psykoterapeutiksi pääsystä on tehty vaikeempaa kuin lääkikseen pääsystä. Siksi varmasti tekoäly tulee korvaamaan tätäkin työtä.
On monia reittejä maaliin.
Selvästikään et ole perillä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pappi ja minulla on töitä niin kauan kun ihmisiä kuolee.
Vaihtoehtoisesti voin tehdä väitöskirjan, tehdä psykoterapiaopinnot tai opiskella aineenopettajaksi.Onko sulla julkisen terveydenhuollon kautta saatu riittävä työkokemus 2v mielenterveystyöstä? Entä pystytkö työssäsi toteuttamaan harjoituspsykoterapiaa julkisen terveydenhuollon valvonnan alaisena? Psykoterapeutiksi pääsystä on tehty vaikeempaa kuin lääkikseen pääsystä. Siksi varmasti tekoäly tulee korvaamaan tätäkin työtä.
On monia reittejä maaliin.
Selvästikään et ole perillä asiasta.
Kyllä olen perillä asiasta. Joillakin koulutuksilla on monia mahdollisuuksia, toisilla taas 0.
Pitää punnita eri mahdollisuudet, ennen kuin valinnan tekee.
Olen viestintäalalla. Tekoäly ei ole viemässä työtäni, mutta ihan varmasti muuttaa sitä, ja on jo muuttanutkin. Käytän tekoälyä päivittäin työssäni, se on yksi työväline samaan tapaan kuin google tai älypuhelimen hyvä kamera. Vielä on kuitenkin matkaa siihen, että tekoäly tekisi viestintäsuunnitelman, menisi paikan päälle tapahtumiin, haastattelisi asiantuntijoita jne.
Kiinalaista humadoidirobotti T-900 ei varmasti riko.