Miksi jotkut ei kertakaikkiaan pääse yli esimerkiksi avioerosta?
Olen seurannut Helena Koivun instagramia. Hän jauhaa edelleen sitä eroaan, ei ole edes yrittänyt hakeutua töihin vaan selittää ja selittää kotiäitiydestä. Siitä heidän erostaan kuitenkin jo vuosikausia. Minulla on paljon eronneita ystäviä ja kyllä he kaikki on esimerkiksi työelämään hakeutuneet viimeistään eron jälkeen. Äitini jäi nelikymppisenä leskeksi ja hänkin koki, että nimenomaan halusi töihin ja opiskella ja uusia tuttavia, eikä jäädä kotiin ajatuksineen.
Kommentit (35)
En ymmärrä mieheni sukulaisnaisen käytöstä eron jälkeen. Tämä nyt jo viisikymppinen nainen erosi 9 vuotta sitten ihan ok miehestä. Nainen lähti 3 lapsen kanssa, mies olisi halunnut liittoa jatkaa.
Mitään pettämistä tai kolmansia osapuolia ei liitossa ollut.
Mutta mitä kummaa, tämä jättäjänainen tulee kirjaimellisesti hulluksi aina kun jättämällään miehellä on jotain uutta naisystävää/ tapailua meneillään. Nainen on heti terapian ja psyykenlääkkeiden tarpeessa. Ja haukkuu miesparan jälleen kerran lapsilleen, miehelle itselleen, sukulaisille ja tutuille.
Miksi pitää olla noin epäreilu ja järjetön ?
Kun jättäjä jättää, niin myös jätetyllä pitäisi olla täysioikeu oikeus jatkaa omaa elämäänsä.
Ap et ehkä ymmärrä, että ehkä kaikkien kanssa sitä ero asiaa ei voi käsitellä lainkaan. Jos esim. mies käyttää henkistä väkivaltaa suhteen aikana, taloudellista valtaa ym. Kiristää, uhkailee, käytös on todella julmaa ja törkeää toista kohtaan ym. Sinä et voi ap olla koskaan mikään besser wisser kenenkään suhteen asian myötä, kun et sitä ole itse kokenut lainkaan koskaan. Oma ex käytti tätä ainaista valtaa minua kohtaan ja se alkaa niin pienistä asioista pikkuhiljaa, että ennen pitkään olet täysin tyhjä akku, kun sinusta ei löydy yhtään mitään hyvää. Eli kyseessä täysin narsisti, mutta sinä ap et ole tätä kokenut.
Olen narsistin tytär. Minusta Helena vaikuttaa paljon enemmän narsistilta kuin Mikko.
Me emme voi tietää lainkaan, kuka suhteessa ollut narsisti ym. Me emme ulkopuolisina voi tietää lainkaan, mitä suhteen sisällä on tapahtunut eli kyseessä Helena ja Mikko. Joten toisten avioliiton käsitteleminen ulkopuolisten silmin toisia kohtaan on todella julmaa käytöstä. Sinä et voi tietää, mitä heidän suhteen aikana tapahtunut ym. Kuka ollut narsku ja kuka ei? Näitä pitää heidän itse käsitellä yksin tai käsitellä ne kahden kesken tai mennä terapiaan ym.
Vierailija kirjoitti:
Ap et ehkä ymmärrä, että ehkä kaikkien kanssa sitä ero asiaa ei voi käsitellä lainkaan. Jos esim. mies käyttää henkistä väkivaltaa suhteen aikana, taloudellista valtaa ym. Kiristää, uhkailee, käytös on todella julmaa ja törkeää toista kohtaan ym. Sinä et voi ap olla koskaan mikään besser wisser kenenkään suhteen asian myötä, kun et sitä ole itse kokenut lainkaan koskaan. Oma ex käytti tätä ainaista valtaa minua kohtaan ja se alkaa niin pienistä asioista pikkuhiljaa, että ennen pitkään olet täysin tyhjä akku, kun sinusta ei löydy yhtään mitään hyvää. Eli kyseessä täysin narsisti, mutta sinä ap et ole tätä kokenut.
Olen narsistin tytär. Minusta Helena vaikuttaa paljon enemmän narsistilta kuin Mikko.
Me emme voi tietää lainkaan, kuka suhteessa ollut narsisti ym. Me emme ulkopuolisina voi tietää lainkaan, mitä suhteen sisällä on tapahtunut eli kyseessä Helena ja Mikko. Joten toisten avioliiton käsitteleminen ulkopuolisten silmin toisia kohtaan on todella julmaa käytöstä. Sinä et voi tietää, mitä heidän suhteen aikana tapahtunut ym. Kuka ollut narsku ja kuka ei? Näitä pitää heidän itse käsitellä yksin tai käsitellä ne kahden kesken tai mennä terapiaan ym.
Vastasin väitteeseen etten tunnistaisi narsistia. Sitä en tiedä miksi joku sen edes puheeksi tähän otti. Ja minulle tulee Helenasta todella voimakkaat narsistivibat. Yleensä se josta ne vibat tulee on narsisti ihan kautta linjan, eihän se ole sellaista, joka vaan kytkeytyy päälle ja pois. Myös tuo loputon kauna ja kiusanteko vaikuttaa selkeästi narsistin vihalta.
Ei heidän minusta enää herran tähden mitään tarvitse käsitellä kahden kesken. He erosi kohta 7 vuotta sitten!
Niin tulee entinen eksä ja tappaa, aivot jäässä idiootilla.
Ehkä ei vaan kykene tuntemaan enää romanttisia tunteita ketään kohtaan jos on tullut satutetuksi aiemmissa parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei vaan kykene tuntemaan enää romanttisia tunteita ketään kohtaan jos on tullut satutetuksi aiemmissa parisuhteissa.
Mikon edeltäjää petti itse, Mikosta kertoo hakeneensa itse eroa ja Mikon jälkeen oli Troy. Joten minusta on outoa että nyt just tuo Mikko on nostettu tikun nokkaan, kun ei edes ole se viimeisin suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikon edeltäjää petti itse, Mikosta kertoo hakeneensa itse eroa ja Mikon jälkeen oli Troy. Joten minusta on outoa että nyt just tuo Mikko on nostettu tikun nokkaan, kun ei edes ole se viimeisin suhde.
Mikko on rikas, kuuluisa ja suomalainen, siis ensioletuksena täys sika. Siksi. Nainen on aina se sorrettu ja heikompi osapuoli. Nyt ei vain tainnut mennä suunnitelmien mukaan.
Huvittaa miten siellä Helenan instassa fanit paasaa, kuinka Helena yli kymmenen vuotta on laittanut avioliiton ja perheen kaiken edelle. Eihän se liitto kestänyt edes kuin viisi vuotta 2014-2019. Ja Helenahan asui vuoden eri mantereellakin kuin lapsensa eron jälkeen.
Ja Helena kuulemma luopui omasta urastaankin Mikon takia. Mikä se Helenan ura mahtoi olla? Ja sitähän olisi voinut jatkaa heti 2019 kun olisi palannut Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Ja Helena kuulemma luopui omasta urastaankin Mikon takia. Mikä se Helenan ura mahtoi olla? Ja sitähän olisi voinut jatkaa heti 2019 kun olisi palannut Suomeen.
Helena on käsittääkseni restonomi. Oli hotellialalla töissä kun tapasi Mikon. Olisi tosiaankin voinut työllistyä samalle alalle heti eron jälkeen.
Paras kosto kelle tahansa on elää onnellista ja hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mikko Koivu petti Helenaa useamman kerran. Siitä jää ihmiselle trauma. Terapiaahan Helena tarvitsisi, koska hänen pitäisi päästä eteenpäin oman itsensä ja lastensa tähden. Hänellä on myös koulutus, jolla pystyisi työllistymään.
Missä on kirjoitettu, että petti useamman kerran? Hekeban koulutus on vanhentunut ja vuoden 2012 työkokemuksella ei ole mitään merkitystä, työelämä on täysin muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helena on käsittääkseni restonomi. Oli hotellialalla töissä kun tapasi Mikon. Olisi tosiaankin voinut työllistyä samalle alalle heti eron jälkeen.
Oli harjoittelussa tuolloin. Ja kyllä, varmasti olisi 2019 työllistynytkin ko. alalle, koska oli kuitenkin silloin vasta 33, eikä hänen maineensa ollut kärsinyt. Nyt oikeasti on jo aika epätoivoista kun on jo 40, työkokemusta ei ole ja on valtava työttömyys päällä. Ja hän ei todellakaan ole antanut nyt itsestään kuvaa asiallisena ja fiksuna työntekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Mikko muka petti lukuisia kertoja, miksi Helena silti teki vielä sen kolmannenkin lapsen ihan liiton kalkkiviivoilla ja 2022 halusi palata yhteen?
Tarkoittaako se että mies on paska aviomies, että naisenkin pitäisi olla paska aviovaimo? Ei helena voi miehensä sielua pelastaa, vain omansa. Nyt kannattaisi jo jättää se ukko rauhaan ja keskittyä omaan seuraavaan elämäänsä. Niin kauan kun hän roikkuu tässä ukkelissa niin ei tiedä mitä seuraavassa odottaa, sillä katse on peräpeilissä.
Ei vaan kyllähän se Helenakin aika paska aviovaimo oli, kun kerran petti. ENkä tajua että miksi ihmeessä hankkiutuu raskaaksi jos toinen muka pettää saati vielä kolme vuotta myöhemmin haluaakin toisen takaisin. Ja Helenahan eli jo useamman vuoden AVOLIITOSSAKIN avioliiton jälkeen, mutta yhtäkkiä palasi lähtöruutuun roikkumaan edellisessä eksässään.
Ei vaan tajua tuota.
Huomasin, että rahat loppuu ja Mikollahan sitä on.
Aiheutuneet velat eivät jätä rauhaan. Akka oli poikaystävineen ovela, minä hyväuskoinen.