IS: "Vernerin, 21, Himos-budjetti yli 1000 euroa". Näin sitä "köyhillä" nuorilla rahaa riittää festareihin, alkoholiin ja bilettämiseen!
https://www.is.fi/viihde/art-2000012091317.html
Sanoo myös, että tuosta budjetista menee alkoholiin "varmaan 500-600" euroa. Monilla muillakin videossa haastatelluilla on tonnin budjetti ja alkoholiin menee satoja euroja.
Kyllä säännöllisesti useissa medioissa huudetaan, kuinka nuoret on niin köyhiä, niin köyhiä ja kuinka heillä on niin tiukkaa, niin tiukkaa! Mutta tuntuu kuitenkin riittävän nelinumeroinen summa festereihin ja satoja euroja alkoholiin. Vielä jotkut väittävät, että nuoret joisivat vähemmän kuin ennen. Uskokoon ken haluaa. Uskoohan jotkut joulupukkiin ja keijukaisiinkin.
Kommentit (135)
"Yleistukea pienentävät tulot
- omat palkkatulosi
- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan
- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot
Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."
www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Vierailija kirjoitti:
Haastattelusss sanoi, että on tuon eteen tehty töitä.
Aika huono sijoitus (festarit).
Meidän nuoret oli festareilla ja yli tonni meni rahaa kuulemma. Kyllä kun majoitus maksaa 350 euroa ja lippu 200 euroa ja ruuat ja juomat ja muut ostokset niin menee tonni äkkiä. Itse olen nuorena ollut festareilla niin kyllä sitä rahaa meni.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos yhdellä nuorella on varaa, niin kaikilla on? Tai kukaan nuori ei saa olla varakas? Itse olen lähtöisin vähävaraisesta perheestä, mutta minulla oli 21-vuotiaana ihan mukavasti tilillä rahaa. En päässyt opiskelemaan, mutta olin koko ajan töissä ja kun kulut olivat pienet, jäi rahaa säästöön. Kun minulla oli 21-vuotiaana säästöjä, niin varmaan kaikilla muillakin oli?
Tässähän on kyse siitä, kuinka media on rummuttanut koko nykyhallituksen ajan sitä, kuinka surkeassa jamassa Suomen nuoriso on. Kuitenkin todellisuudessa suurin osa nuorista pärjää ja voi hyvin, opiskelee tai käy töissä. Joillakin on reilustikin rahaa, millä mällätä ja hyvä niin. Hienoa, että nuoret elävät täysillä ja ne, joilla rahaa on, myös kuluttavat sitä. Näin omalta osaltaan auttavat Suomea uuteen nousuun.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.
Rahankäyttö on tämmöistä nykyään.Osalla varmaan pappabetalar,mutta osa käyttää ihan hirmuisen summan ja sitten vuokra jää maksamatta tms.
"Eläkkeitä maksetaan 39 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Vierailija kirjoitti:
On kyllä jännä että ennen pääsi festareille noin 100€ eli siinä oli lippu + juomat ja ruuat. Tosin juomat oli pussikaljaa. t: yksi joka oli tuolla vuosituhannen vaihteen tienoolla
No ehkä todella pienellä budjetilla, ilman matkoja ja ilman majoitusta. Ei olisi 2000-luvun alussakaan 100€ riittänyt yhtään mihinkään. Festariliput, junaliput, telttapaikka, ruoat, juomat ja vaikkapa hassunhauska hattu muistoksi, 500€ budjetti oli aika perus. Ja juu, olin parikymppinen ja omia, työllä ansaittuja rahojani käytin.
"Suomessa harhaluulo eläkeläisistä, sanoo raportti.
- suurempi eläke kuin mitä työikäisten bruttopalkka"
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/2f026c55-71eb-4b3d-aab3-acfe9cec8a93
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastattelusss sanoi, että on tuon eteen tehty töitä.
Aika huono sijoitus (festarit).
Aivan mahtava sijoitus. Enemmän iloa saa siitä ainutkertaisesta suosikkibändin keikasta kuin sen pohtimisesta, että pitäisikö säästää rahat jotta voin ostaa osakkeita tai asunnon ja ehkä mahdollisesti joskus kuusikymppisenä päästä lomalle muuallekin kun Keravalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun lonkero maksaa baarissa 10 euroa niin alkoholiin menee se 200 euroa päivässäs festareilla. Festareilla voi maksaaa 13 euroa. Ei ihme jos menee 1000 euroa festareille. Joskus kun kävin 20 v sitten festareilla niin silloinkin juotiin koko päivän ajan ja rahaa meni mutta omia juomia sai ottaaa mukaan festari alueelle
Luulisi, että tulee halvemmaksi juopotella ihan kotona vaan.
Siellä kotona ei ole niitä esiintyjiä, joita festareille mennään katsomaan.
Töitä tekemällä sitä rahaa saa.
No hyvä, että edes nyt ymmärsit. Kaikkihan eivät käsitä, että vasemmisto ajaa nykyisin lähinnä tuontilemmikkiensä etuja. Ja ilman köyhiä ei vassereilla olisi äänestäjiä nykyisenkään vertaa, joten vassareiden agendaan kuuluu köyhien pitäminen köyhänä, näin vähän kärjistetysti. Eikä vasemmisto todellakaan ole hyvillään siitä, että nousukausi alkoi jo nykyisen hallituksen aikana, liian aikaisin heidän näkökulmastaan katsottuna. Nythän he eivät millään pysty väittämään sitä omaksi aikaansaannoksekseen.