Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan kesää

Vierailija
20.06.2026 |

Inhoan:

kuumuutta

jatkuvaa valoisuutta

mopojen pärinää

känniseurueiden ördäystä

median tekemiä ääliömäisiä hellejuttuja

ihmisten typeryyttä pilata kesäloma tekemällä aikataulutuksia

kaduilla olevia terasseja joissa "viihdytään" lasi kourassa autotien vieressä

 

 

saa jatkaa...

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mene nukkumaan heräät , lapin -30 asteen pakkaseen  sitten on hyvä olla, kusipää tasalämpöinen tarvitsee aina jotakin mistä valittaa.Kuussa muka käyty , keksikää idiooteille talvihorros niin maailma pelastuu taikka sitten ei.

Vierailija
42/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä nyt, palstan ihraiset hiiv atortut kuumenee!

Sinä kuumenet kääpiökokoisen juustonystyräsi kanssa. Onko kämmenet, anteeksi, peukalo ja etusormi rakkuloilla?

Tummeliin osuu ai että! 140 kg ja 170 cm?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulskat palstalla asuvat 140 kg mummot kuumenee, NUORISOA! :D

Vierailija
44/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan kesäisin vain asuntoani jossa ikkunat länteen ja aurinko paistaa tänne pahimmillaan klo 15-23. Ja kyllä, pimennysverhot löytyy ja ne tuon ajan aina kiinni. Asunnossa tällä hetkellä 25 astetta ja nyt kun koko loppuillan paistaa, ehtii nousemaan tuosta vielä parilla asteella. Yöt parvekkeen ovi auki mutta laskee asteen tai pari kun yöt nyt niin lämpimiä. Etsin koko ajan uutta asuntoa eikä kiitos ikinä enää asuntoa jossa ikkunat länteen.

Vierailija
45/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todella kuumalta ja kostea hautoo. Ukkosta ennen.

Vierailija
46/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulskat palstalla asuvat 140 kg mummot kuumenee, NUORISOA! :D

Elämä on välihoussa  vaan , kusi lahkeessa jäädyttää ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan kesäisin vain asuntoani jossa ikkunat länteen ja aurinko paistaa tänne pahimmillaan klo 15-23. Ja kyllä, pimennysverhot löytyy ja ne tuon ajan aina kiinni. Asunnossa tällä hetkellä 25 astetta ja nyt kun koko loppuillan paistaa, ehtii nousemaan tuosta vielä parilla asteella. Yöt parvekkeen ovi auki mutta laskee asteen tai pari kun yöt nyt niin lämpimiä. Etsin koko ajan uutta asuntoa eikä kiitos ikinä enää asuntoa jossa ikkunat länteen.

Sama ongelma täällä. Aurinko paistaa sisälle koko iltapäivän ja illan.

Vierailija
48/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa Suomi saada vielä aikamoisen turismiruiskeen kun muu eurooppa on liian kuuma. Siinähän sitten pilataan lappi ja muut kun joka paikassa on ulkomaisia öykkäreitä.

Naivia kuvitella, ettei se kuumuus tulisi jossain määrin tännekkin. Ei toki täällä ole yhtä kovat eikä yhtä pitkät helteet, kuin etelämpänä, mutta selvästi nykyistä helteisempää tulee olemaan täälläkin. Emme ole mikään muusta maailmasta eristetty saareke.

Vähn epäolennaista, jos Suomi, Ruotsi ja Norja ovat kuitenkin tulevaisuuden harvoja kolkkia, joissa kesästä voi selvitä hengissä.

Pohjoismaiden viimekesäisestä helleaallosta alkoi jo brittilehti The Guardian uutisoimaan, kuinka yksikään maa ei ole turvassa ilmastonmuutokselta.

 

https://www.theguardian.com/environment/2025/aug/14/nordic-heatwave-cli…

 

‘No country is safe’: deadly Nordic heatwave supercharged by climate crisis, scientists say

 

"The prolonged Nordic heatwave in July was supercharged by the climate crisis and shows “no country is safe from climate change”, scientists say."

Ei ole ei. Koska planeetalla on vain yksi ilmastojärjestelmä. Helvetin ohut kerros sinisen pallon pinnalla.

Varmasti vaikuttaa täälläkin, mutta väitätkö nyt, ettei ole mitään eroa niihin +45 lämpötiloihin joita raportoidaan ympäri maailmaa joka vuosi? Suomi on tulevaisuuden houkuttelevin muuttokohde, jos täällä on "vain" +30 kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkään en tykkää mainitsemistasi asioista, mutta ainoastaan kuumuus ja valoisuus noista vaikuttaa elämääni. Hyönteiset ovat yksi asia listaan lisää.

Vierailija
50/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä nyt, palstan ihraiset hiiv atortut kuumenee!

Sinä kuumenet kääpiökokoisen juustonystyräsi kanssa. Onko kämmenet, anteeksi, peukalo ja etusormi rakkuloilla?

Tummeliin osuu ai että! 140 kg ja 170 cm?

Ihan kuule 180 cm ja 80 kg, jos sä aivovammainen v'ajakki sillä tiedolla jotain teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin mielellään tänne sen 10 astetta lisää jostakin etelän maasta. Saisivat helpotusta ja minäkin shortsit päälle. Mulle vasta 27 alkaa olla lyhyiden lahkeiden aikaa, t-paidan voi laittaa +24. Paitsi jos tuulee. Suomi on mulle painajainen asua, mutta en pääse poiskaan. 

Vierailija
52/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

... juu. J vielä ne karmeat kesäteatterit joissa näytellään oikein olantakaa sekä rahvaan kesätapahtumat höyrymakkaroineen + maamoottorinäytöksiä huseeravine äijineen tuohi-lippahatuissa ja pussihousissa. Hurstipaitakin on.

Runoja kimittäviä kansantanhuajiakin joka kirkonkyläs... Keljua lymytä koko tämä vuodenaika maakellarissa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitepöly. Tänään räjähti heinien kukinta nextille levelille. Lääkityksestä huolimatta silmänympärykset kutisee, olen kuin Draculan morsian. 

Vierailija
54/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa Suomi saada vielä aikamoisen turismiruiskeen kun muu eurooppa on liian kuuma. Siinähän sitten pilataan lappi ja muut kun joka paikassa on ulkomaisia öykkäreitä.

Naivia kuvitella, ettei se kuumuus tulisi jossain määrin tännekkin. Ei toki täällä ole yhtä kovat eikä yhtä pitkät helteet, kuin etelämpänä, mutta selvästi nykyistä helteisempää tulee olemaan täälläkin. Emme ole mikään muusta maailmasta eristetty saareke.

Golfvirran heikkeneminen jäätiköiden sulamisen seurauksena saattaa kyllä kääntää Skandinavian ilmaston erilaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kellariin, paskapää.

Vierailija
56/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellevihaajat voivat muuttaa Grönlantiin. Me oikeat ihmiset osaamme arvostaa sitä, että pienen aikaa vuodesta Suomessakin on lämmin ulkona.

Vierailija
57/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit taas kuumenee!

Vierailija
58/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihrat tursuten suomijuntit painaa helteessä!

Vierailija
59/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa kesää. Mutta vihaan hellettä, koska silloin liikunnan harrastaminen on tuskaa. Yritän psyykata itseäni sietämään hellettäkin ja liikkua aamuvarhain, koska on turhaa ja itselleni haitallista vihata jotain, mihin en itse pysty vaikuttamaan. Valoisuudesta pidän enkä todellakaan vihaa sitä. Imen valoa kesän, pimeänä vuodenaikana toisaalta nautin myös hämärästä. Mopojen pärinä ei ole kivaa kuunneltavaa, onneksi täällä en niistä öisin kärsi. Satunnainen mopo ei haittaa yhtään. Känniseurueista pysyn kaukana, enkä lue median hellejuttuja.

Muiden ihmisten tekemiset eivät kiinnosta. Jos joku aikatauluttaa kesälomansa, aikatauluttakoon. Mitä se minulle kuuluu? Myöskään terassit ajoratojen vieressä eivät häiritse. Mikään ei pakota minua istahtamaan sellaiselle.

Asennekysymys hyvin pitkälti. Vihaaminen ei ole fiksua, siitä kärsii eniten vihaaja itse.

Vierailija
60/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jotain pimeyden lapsia, jos pimeästä tykkäätte niin paljon, että ympäri vuoden tarttisi pimeää olla? Muuttakaa kellariin, siellä on kylmää ja pimeää kesäaikaankin. Ei vaivaa aurinko eikä lämpö.

Ei, vaan olemme älykkäämpiä. 

Kannattaa lukaista muutama tiedeartikkeli asiasta. Ihmisen aivot kehittyivät Afrikan savannilla, joten ihminen on ohjelmoitu pitämään helteestä. Älykkäämmät ihmiset pystyvät ohittamaan tämän ohjelmoinnin ja toimimaan uusissa, ohjelmoinnin vastaisissa olosuhteissa ja nauttimaan niistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi