Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan kesää

Vierailija
20.06.2026 |

Inhoan:

kuumuutta

jatkuvaa valoisuutta

mopojen pärinää

känniseurueiden ördäystä

median tekemiä ääliömäisiä hellejuttuja

ihmisten typeryyttä pilata kesäloma tekemällä aikataulutuksia

kaduilla olevia terasseja joissa "viihdytään" lasi kourassa autotien vieressä

 

 

saa jatkaa...

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap näyttää karvaisen persereikäsi?

Vierailija
22/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan tätä aloitusta. Kesä ja lämpö on niin harvinaista Suomessa.

Mä rakastan kesää ja kuumuutta 🏖

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vihaan tätä aloitusta. Kesä ja lämpö on niin harvinaista Suomessa.

Mä rakastan kesää ja kuumuutta 🏖

Harvinaista? Joka vuosi on kyllä päälle 30 päivää hellettä ja nykyään yleensä yli 40. Eikä ole kyse mistään 25 asteesta, vaan yli 30 asteet on normaaleja.

Vierailija
24/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n maitsemat jutut saa monet hoideltua pois, kun yksinkertaisesti vain karttaa niitä. Ja osan asioista saa ainakin siedettävämmäksi. 

Samoin niiden pitää toimia, jotka vihaa kylmyyttä ja talvea.

Vierailija
25/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jotain pimeyden lapsia, jos pimeästä tykkäätte niin paljon, että ympäri vuoden tarttisi pimeää olla? Muuttakaa kellariin, siellä on kylmää ja pimeää kesäaikaankin. Ei vaivaa aurinko eikä lämpö.

Vierailija
26/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt n. 30 astetta. Laitoin säleverhot kiinni niin, ettei aurinko pääse paistamaan sisälle. Heti tuli asunnossa viileämpää, kun auringonsäteet jää ikkunan taakse. Imuroinkin äsken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jotain pimeyden lapsia, jos pimeästä tykkäätte niin paljon, että ympäri vuoden tarttisi pimeää olla? Muuttakaa kellariin, siellä on kylmää ja pimeää kesäaikaankin. Ei vaivaa aurinko eikä lämpö.

Sillä nyt ei ole mitään merkitystä onko valoisaa vai pimeää. Keinovalossa on aina valoisaa. Se riittäisi hyvin, että lämpötila olisi inhimillinen.

Vierailija
28/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas, päivän tehtävä oli pilkkoa lampaille ed. vuoden pottuja, Tein sen homman kellarissa, oli viileää. Hätävarana  oli halko, jos rotta yrittää tulla samoile apajille, niin nuijin sen! :)

Kerroin tuon sen ajan exälle - hän siihen: mikä ihmeen mörrimöykky sinä oikein olet?  :) (=viihdyt kylmässä ja pimeässä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti näyttää siltä, ettei niitä ukkosia tulekaan. Se siitä helpotuksesta.

Vierailija
30/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa Suomi saada vielä aikamoisen turismiruiskeen kun muu eurooppa on liian kuuma. Siinähän sitten pilataan lappi ja muut kun joka paikassa on ulkomaisia öykkäreitä.

Naivia kuvitella, ettei se kuumuus tulisi jossain määrin tännekkin. Ei toki täällä ole yhtä kovat eikä yhtä pitkät helteet, kuin etelämpänä, mutta selvästi nykyistä helteisempää tulee olemaan täälläkin. Emme ole mikään muusta maailmasta eristetty saareke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahasti näyttää siltä, ettei niitä ukkosia tulekaan. Se siitä helpotuksesta.

Jos sä ukkosia haluat, niin Pohjanmaan maakunnissa on joka kesä. Liikaakin. Ei mene ainuttakaan kesää ilman.

Vierailija
32/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa Suomi saada vielä aikamoisen turismiruiskeen kun muu eurooppa on liian kuuma. Siinähän sitten pilataan lappi ja muut kun joka paikassa on ulkomaisia öykkäreitä.

Naivia kuvitella, ettei se kuumuus tulisi jossain määrin tännekkin. Ei toki täällä ole yhtä kovat eikä yhtä pitkät helteet, kuin etelämpänä, mutta selvästi nykyistä helteisempää tulee olemaan täälläkin. Emme ole mikään muusta maailmasta eristetty saareke.

Vähn epäolennaista, jos Suomi, Ruotsi ja Norja ovat kuitenkin tulevaisuuden harvoja kolkkia, joissa kesästä voi selvitä hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa Suomi saada vielä aikamoisen turismiruiskeen kun muu eurooppa on liian kuuma. Siinähän sitten pilataan lappi ja muut kun joka paikassa on ulkomaisia öykkäreitä.

Naivia kuvitella, ettei se kuumuus tulisi jossain määrin tännekkin. Ei toki täällä ole yhtä kovat eikä yhtä pitkät helteet, kuin etelämpänä, mutta selvästi nykyistä helteisempää tulee olemaan täälläkin. Emme ole mikään muusta maailmasta eristetty saareke.

Vähn epäolennaista, jos Suomi, Ruotsi ja Norja ovat kuitenkin tulevaisuuden harvoja kolkkia, joissa kesästä voi selvitä hengissä.

Pohjoismaiden viimekesäisestä helleaallosta alkoi jo brittilehti The Guardian uutisoimaan, kuinka yksikään maa ei ole turvassa ilmastonmuutokselta.

 

https://www.theguardian.com/environment/2025/aug/14/nordic-heatwave-cli…

 

‘No country is safe’: deadly Nordic heatwave supercharged by climate crisis, scientists say

 

"The prolonged Nordic heatwave in July was supercharged by the climate crisis and shows “no country is safe from climate change”, scientists say."

Vierailija
34/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuppavikaisia ruikuttajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimennysverhot, korvatulpat, SSRI ja psykiatria. Niitä sä oot ap vailla. 

Vierailija
36/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä nyt, palstan ihraiset hiiv atortut kuumenee!

Vierailija
37/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa Suomi saada vielä aikamoisen turismiruiskeen kun muu eurooppa on liian kuuma. Siinähän sitten pilataan lappi ja muut kun joka paikassa on ulkomaisia öykkäreitä.

Naivia kuvitella, ettei se kuumuus tulisi jossain määrin tännekkin. Ei toki täällä ole yhtä kovat eikä yhtä pitkät helteet, kuin etelämpänä, mutta selvästi nykyistä helteisempää tulee olemaan täälläkin. Emme ole mikään muusta maailmasta eristetty saareke.

Vähn epäolennaista, jos Suomi, Ruotsi ja Norja ovat kuitenkin tulevaisuuden harvoja kolkkia, joissa kesästä voi selvitä hengissä.

Pohjoismaiden viimekesäisestä helleaallosta alkoi jo brittilehti The Guardian uutisoimaan, kuinka yksikään maa ei ole turvassa ilmastonmuutokselta.

 

https://www.theguardian.com/environment/2025/aug/14/nordic-heatwave-cli…

 

‘No country is safe’: deadly Nordic heatwave supercharged by climate crisis, scientists say

 

"The prolonged Nordic heatwave in July was supercharged by the climate crisis and shows “no country is safe from climate change”, scientists say."

Ei ole ei. Koska planeetalla on vain yksi ilmastojärjestelmä. Helvetin ohut kerros sinisen pallon pinnalla.

Vierailija
38/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan punkerolä skit suolaavat kesää ja samalla ovat lähimmäisille hirveää seuraa, hiivainen kuuma torttu löyhkää 200 metrin päähän

Vierailija
39/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sinkin into rein ja juoksen iloisesti .

Mitä tarkoittaa Ai sinkin into rein?

Vierailija
40/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä nyt, palstan ihraiset hiiv atortut kuumenee!

Sinä kuumenet kääpiökokoisen juustonystyräsi kanssa. Onko kämmenet, anteeksi, peukalo ja etusormi rakkuloilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan