Onko teillä "sääntö" että juustoa saa syödä vain leivän päällä.
Jos, niin miksi?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Leivälle joko siivu juustoa tai leikkelettä! Ei niitä kahmalokaupalla ole tarkoitus syödä. Anna mun kaikki kestää!
Ei vaan molempia+tomaattia ja kurkkua.
Muistatteko kun ysärillä sai oltermannia kilon kymmenellä markalla? Ai nami nami! Eli alle kolmella eurolla!
Eri juustot eri tarkoituksiin. Oltermanni leipiin ja näkkäreihin ja monenlaista muuta eri ruokien kanssa tai sellaisenaan. Äsken otin oltermanni sellaisenaankin mut pyrin siihen etten söis ku leivän kanssa (lihomisriski).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika harvoin sitä tulee syötyä ilman leipää.
Makaronilaatikossa, juustokakussa !
Käsitin niin että ap puhuu lähinnä höylättävistä juustoista yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan syönyt makaronilaatikossa juustoa. Ei kuulu meidän makaronilaatikkoon.
Eikä meidän.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun viimevuosikymmenellä myytiin marketeissa kilon laatikoita juustosiivuja ja leikkele siivuja. Olivat vielä edulliset hinnat alle 10e kilo... oi niitä aikoja!
Nykyäänhän halvin lauantaikin taitaa maksaa sen 10-13e kilolta. Juustoissa ollaan jo 14e-19e kilohinnoissa
Hitsi, olet oikeassa!
Vierailija kirjoitti:
Eri juustot eri tarkoituksiin. Oltermanni leipiin ja näkkäreihin ja monenlaista muuta eri ruokien kanssa tai sellaisenaan. Äsken otin oltermanni sellaisenaankin mut pyrin siihen etten söis ku leivän kanssa (lihomisriski).
Jätä se leipä pois, niin et liho.
Vasta hain siivun ihanasta vanhasta Goudasta. On ihanan rakeista, En tietenkään sotke leipää tähän asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun viimevuosikymmenellä myytiin marketeissa kilon laatikoita juustosiivuja ja leikkele siivuja. Olivat vielä edulliset hinnat alle 10e kilo... oi niitä aikoja!
Nykyäänhän halvin lauantaikin taitaa maksaa sen 10-13e kilolta. Juustoissa ollaan jo 14e-19e kilohinnoissa
Hitsi, olet oikeassa!
Nykyään 4,99€ vähn väliä k-kaupoissa ja lidlissäkin viime viikolla. En olen vuosiin yli 5€ maksanut kioon oltermannista. Mut juu totta, 5€ enemmän kuin 3€
Vierailija kirjoitti:
Valio Hyvä suomalainen Arki edam n. 5,30 - 6,80 e/kg
Valio Oltermanni Alkuperäinen kermajuusto n.6,72e/kg
Kotimaista Lauantaimakkara n. 4,60 €/kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on höylättävä juusto ja missä se mainittiin?
Meidän arkijuusto on sinileimaemmentaalia. Menee yksi pala viikossa. Lisäksi menee ruoka- ja piirakkajuustot. Ne on jotain raasteita, lastuja tai sulatejuustoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuun kuuluu kahvi ja täysjuväleivät oltermannilla tai hermannilla (lidlin mut yhtä hyvä). Tuosta tavasta en eroon pääse ja luulenpa et ne päälliset lihottaa enemmän kuin mun leivät. Olen valinnut terveelliset ja vähäkaloriset leivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin leivästä ja juustosta. Yleensä minä ainakin käytän höylättäviä juustoja leivän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin leivästä ja juustosta. Yleensä minä ainakin käytän höylättäviä juustoja leivän kanssa.
Mikä tahansa juusto kokonaisena on "höylättävä" kunhan ei ole liian pehmeä. Oletko vähän yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenkodissani oli tuollaisia sääntöjä. Juustoa tai leikkeleitä ei sanut syödä ilman leipää. Onneksi aikuisena ostan itse ruokani ja voin syödä mitä haluan silloin kuin haluan ja niin paljon kuin haluan.
Sama juttu. Ymmärtäähän sen toisaalta, kun ei oltu mitään rikkaita.
Mulla on kyllä kestänyt vuosikaudet päästä kaikista säännöistä eroon. Tänäänkin nukuin pitkään ja söin sitten aamupalaksi mehujään, kun lounaaseen ei olisi ollut enää pitkä aika. Tuntui edelleen vähän tuhmalta. Olen 37.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuun kuuluu kahvi ja täysjuväleivät oltermannilla tai hermannilla (lidlin mut yhtä hyvä). Tuosta tavasta en eroon pääse ja luulenpa et ne päälliset lihottaa enemmän kuin mun leivät. Olen valinnut terveelliset ja vähäkaloriset leivät.
Et halua kuulla mielipidettäni, mutta minusta mainitsemasi juustot on huonoja.
Periaatteessa kyllä. Eukko valittaa kun syön savuissa puolisen kiloa Emmentaalia kerralla. M
Rakastan leipää ja juustoa.