Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä "sääntö" että juustoa saa syödä vain leivän päällä.

Vierailija
19.06.2026 |

Jos, niin miksi? 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Voi syödä myös oliivien, hedelmäpalojen tai muiden tapasten kanssa. Pikku haarukalla tökkien vadilta. Vävypoika toi mulle ihanaa juustoa Hollannista. Söin sen viikossa nimenomaan noin, iltaisin pikku suolapalana.

Mikä vimma joillain on mussuttaa leipää???

Rakastan leipää ja juustoa.

Vierailija
22/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivälle joko siivu juustoa tai leikkelettä! Ei niitä kahmalokaupalla ole tarkoitus syödä. Anna mun kaikki kestää!

Ei vaan molempia+tomaattia ja kurkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun ysärillä sai oltermannia kilon kymmenellä markalla? Ai nami nami! Eli alle kolmella eurolla!

Vierailija
24/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri juustot eri tarkoituksiin. Oltermanni leipiin ja näkkäreihin ja monenlaista muuta eri ruokien kanssa tai sellaisenaan. Äsken otin oltermanni sellaisenaankin mut pyrin siihen etten söis ku leivän kanssa (lihomisriski).

Vierailija
25/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika harvoin sitä tulee syötyä ilman leipää.

Makaronilaatikossa, juustokakussa !

Käsitin niin että ap puhuu lähinnä höylättävistä juustoista yms. 

Vierailija
26/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan syönyt makaronilaatikossa juustoa. Ei kuulu meidän makaronilaatikkoon.

Eikä meidän.

Vierailija
27/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko kun viimevuosikymmenellä myytiin marketeissa  kilon laatikoita juustosiivuja ja leikkele siivuja. Olivat vielä edulliset hinnat alle 10e kilo... oi niitä aikoja!

Nykyäänhän halvin lauantaikin taitaa maksaa sen 10-13e kilolta. Juustoissa ollaan jo 14e-19e kilohinnoissa 

Hitsi, olet oikeassa!

Vierailija
28/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri juustot eri tarkoituksiin. Oltermanni leipiin ja näkkäreihin ja monenlaista muuta eri ruokien kanssa tai sellaisenaan. Äsken otin oltermanni sellaisenaankin mut pyrin siihen etten söis ku leivän kanssa (lihomisriski).

Jätä se leipä pois, niin et liho.

Vierailija
29/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta hain siivun ihanasta vanhasta Goudasta. On ihanan rakeista, En tietenkään sotke leipää tähän asiaan?

Vierailija
30/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko kun viimevuosikymmenellä myytiin marketeissa  kilon laatikoita juustosiivuja ja leikkele siivuja. Olivat vielä edulliset hinnat alle 10e kilo... oi niitä aikoja!

Nykyäänhän halvin lauantaikin taitaa maksaa sen 10-13e kilolta. Juustoissa ollaan jo 14e-19e kilohinnoissa 

Hitsi, olet oikeassa!

Nykyään 4,99€ vähn väliä k-kaupoissa ja lidlissäkin viime viikolla. En olen vuosiin yli 5€ maksanut kioon oltermannista. Mut juu totta, 5€ enemmän kuin 3€

Vierailija
31/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valio Hyvä suomalainen Arki edam n. 5,30 - 6,80 e/kg

Valio Oltermanni Alkuperäinen kermajuusto n.6,72e/kg

Kotimaista Lauantaimakkara n. 4,60 €/kg

Vierailija
32/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö homejuustoakin vain leivän päällä?

Vierailija
33/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on höylättävä juusto ja missä se mainittiin?

Vierailija
34/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arkijuusto on sinileimaemmentaalia. Menee yksi pala viikossa. Lisäksi menee ruoka- ja piirakkajuustot. Ne on jotain raasteita, lastuja tai sulatejuustoja.

Vierailija
35/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuun kuuluu kahvi ja täysjuväleivät oltermannilla tai hermannilla (lidlin mut yhtä hyvä). Tuosta tavasta en eroon pääse ja luulenpa et ne päälliset lihottaa enemmän kuin mun leivät. Olen valinnut terveelliset ja vähäkaloriset leivät.

Vierailija
36/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin leivästä ja juustosta. Yleensä minä ainakin käytän höylättäviä juustoja leivän kanssa.

Vierailija
37/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin leivästä ja juustosta. Yleensä minä ainakin käytän höylättäviä juustoja leivän kanssa.

Mikä tahansa juusto kokonaisena on "höylättävä" kunhan ei ole liian pehmeä. Oletko vähän yksinkertainen?

Vierailija
38/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkodissani oli tuollaisia sääntöjä. Juustoa tai leikkeleitä ei sanut syödä ilman leipää. Onneksi aikuisena ostan itse ruokani ja voin syödä mitä haluan silloin kuin haluan ja niin paljon kuin haluan.

Sama juttu. Ymmärtäähän sen toisaalta, kun ei oltu mitään rikkaita. 

Mulla on kyllä kestänyt vuosikaudet päästä kaikista säännöistä eroon. Tänäänkin nukuin pitkään ja söin sitten aamupalaksi mehujään, kun lounaaseen ei olisi ollut enää pitkä aika. Tuntui edelleen vähän tuhmalta. Olen 37.

Vierailija
39/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuun kuuluu kahvi ja täysjuväleivät oltermannilla tai hermannilla (lidlin mut yhtä hyvä). Tuosta tavasta en eroon pääse ja luulenpa et ne päälliset lihottaa enemmän kuin mun leivät. Olen valinnut terveelliset ja vähäkaloriset leivät.

Et halua kuulla mielipidettäni, mutta minusta mainitsemasi juustot on huonoja.

Vierailija
40/49 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä. Eukko valittaa kun syön savuissa puolisen kiloa Emmentaalia kerralla. M