Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Suomen hintataso on lähes identtinen Norjan kanssa vaikka palkat ovat n. 2.3 kertaa pienemmät

Vierailija
19.06.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012089134.html

 

Kaiken hinta on Suomessa posketonta verrattuna palkkoihin.

 

Esim. Saksassa palkat ovat korkeammat kuin Suomessa, mutta kaikki maksaa n. 30% vähemmän.

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon, ei mikään onnellinen maa.

Ja suomalaisten talous tuhottiin eliitin valtavalla ahneudella etenkin 2020-2023 ja sitten jatkuen vielä 2024-2026. Alkaa olla kapinan paikka rahastavaa eliittiä vastaan.

Suomen talous tuhottiin kun alettiin jakamaan sosiaalitukea työtä vieroksuville laiskureille. Kelan menot ovat jo yli 18 miljardia euroa vuodessa. Suomiloiset ja muut elätit tuhosivat kansantalouden laiskottelullaan. Olisiko aika päästä eroon näistä kulueristä.

Kelan menoista leijonanosa on sairauspäivärahoja ja lääkekorvauksia. Toimeentulotuen osuus tuosta 18 miljardista on n. 800 miljoonaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan